Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, May 07, 2007

The First Day

Hari ni industrial training bermula. Aku tak tau tentang orang lain. Tapi tentang kami, warga studio tahun dua ni, hari ni pasti menjadi hari yang aneh-aneh sikit. Aneh sebab samada mau atau tidak, kami harus jalani latihan industri ni dan harus lulus.


Memandangkan aku sememangnya tidak pernah ada minat untuk bekerja, malah aku selalu menganggarkan bahwa waktu untuk aku keluar bekerja adalah masih jauh lagi, maka hari ini aku berasa sangat penat. Nak kata kerja bertimbun, tak ada pon. Cuma tadi aku buat correction untuk bomba submission. Aku tak ada masalah bekerja.Orang kat sana semua baik. Boss pon okey. Office selesa. Cuma ada beberapa je masalah aku yang agak luar biasa dan sepatutnya boleh diatasi. Tapi disebabkan aku tak mau atasinya, malah aku semakin menganggapnya sebagai satu masalah dunia, maka ia dengan rela hati menjadi satu masalah yang lebih membebankan diri aku sendiri dengan sendirinya. *apa ayat aku ni putar belit buat orang pening*. Aku tengah pening sebenarnya. Macam kena ketuk dengan hammer je rasanya kepala aku ni.


Okay, masalah yang aku maksudkan adalah.
  1. aku memang org yg cepat bosan. Pagi tu aku agak excited dan lakukan kesemua kerja dengan gigih sekali mengalahkan seorang yang gila kerja. Tapi lepas tu aku semakin busan. Baru 1st day okay, aku dah kata busan. Belum 2nd day, 3rd day.
  2. aku tak biasa duduk diam dan terkurung macam seorang skematik. Kalau kat studio, boleh jalan-jalan. Boleh ronda sana sini. Makan angin, minum asap. Agak-agak nak muntah duk dlm studio, aku masih boleh keluar menikmati panorama fakulti yang indah permai. Sekarang aku harus akur yang aku HARUS duduk 9 jam dalam office dan sengsara. Samada nak makan minum angin, semuanya harus di dalam office. Hidup atau mati, dalam office *ni sekadar hujah menyokong statement sahaja*
  3. tak de geng! Kan best kalau ada Farah ke, Inul ke, Shida ke... mulut aku ni dah la jenis hyperactive. Sekarang terpaksalah aku ajar mulut aku supaya beristighfar banyak-banyak. Ye, inilah masa yang terbaik untuk mengumpul pahala. Lagi banyak diam, lagi kurang risiko mengumpul dosa. AHAHA. Tapi cuba imagine kalau aku ada geng pi keje sama tempat dgn aku, let say Farah ke... tak ke pecah firma orang dibuatnya. Kami ni dah la extremist belaka.

Tu je masalah aku. Tak besar pon. Tapi aku suka keadaan office dan aku juga senang dengan rakan-rakan di situ *rakan-rakan?* Aku akan bahgia kalau setiap hari aku dapat mengisi waktu kerja dengan pelbagai aktiviti *baik masuk rakan muda*. HAR HAR HAR! . mmm... maksud aku, mungkin nanti aku akan ok kot. Sbb hari ni tak banyak tugas untuk aku. Tapi syukur aku dah belajar beberapa perkara. Boss kata nanti aku akan keluar ikut staff lain pi Majlis, pi tengoklah apa yang patot. Atau boleh kot aku sama ertikan sebagai RONDA-RONDA. Ye, aku suka kerja sambil meronda *lebih baik jadi polis trafik*.


Ok. Aku sangat pening. Harus tidur cepat sbb aku tak sanggup menanggung penderitaan bangun pagi esok. Dan esok abah tak mau hantar aku lagi. Aku kena drive sendiri. Sangat la tak nak. Tapi sangatlah kena. *Waaaa... ayat aku bertabur-taburan malam ini.Maaf*


Ini gambar awal pagi tadi sebelum pergi melakukan kerjaan.


.... dan...
di bawah adalah gambar sebaik sahaja pulang dari kerjaan...




... masih boleh senyum. Kira okey la tu. Maknanya aku masih bahagia dengan kehidupan walaupun terpaksa membanting tulang mencari wang elaun *yang ciput*




Honestly.
aku okey sebenarnya dengan tempat kerja dan dengan kerja tu sendiri.
aku masih punya semangat untuk belajar.
harus ambil peluang 2 bulan ni untuk kumpul seberapa banyak ilmu yang boleh.
insyaAllah.
cuma aku malas bangun pagi je.
*sengih nampak semua gigi*



Gud Luck and all the best untuk semua rakan-rakan seangkatan dan senasib. Nanti naik sem kita kongsi suka duka, onak dan duri ye. Memang susah jadi orang dewasa.
 

8 Congteng-conteng:

Blogger Unknown conteng...
ihhhii..leave u the first comment and also for ur first day working! ...haha..finally u can taste the "delicious" of the office hours oh!!...but anyway..work with full of semangat..get more knowledge u can get...n take good care there! wish u along this 2 month also hav the happy day! mucks..!
12:53 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
tq dear...
mucks!
12:57 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
mcm best. huhu.
smoga mengalami lbh byk adventure ;p
11:33 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
I have the thought of not working.. forever.. giler per.. hahahahaha.. jadik bibik kat rmh sendrik la..
ayuh haizum..smangat dehhh!! hehe.. lunch taleh klua makan bersame kengkawan ke?
11:40 AM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
~ahahahaa, awat nampak ceria je mase balik tu..*lagi ceria dari muka nak gi keje..:)

biasalah keje mmg boring *kata kat diri sendirik!! tapi bila fikir tak keje takde duit, terus jadi semangat...sbb nak carik duit mau kawinnnn,huhu..bestnye jadik pompuan...:P
1:22 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
mana2 pun boring...tapi sib baik baru2 ni kursus gue tak boring....tutor yang mempunyai entertaining yang sangat bagus...
4:33 PM  
Blogger fara-D conteng...
masalah no 3 ko tuh sgt la aku persetujui (knapa cam tunggang langgang je bahse aku neh??)!!!
hari pertama=lampi thp gila! mcm tak penah tgk autocad!!

hari kedua=maseh mengadap dwg building section semlm...asyik ngadap yg tu sbb adeeeee je silap nya!! dah la 4otingkat!!kat dubai plak tu...takde harapan la mau g site (hmmm....dubai tuuu....kan bes bos ajak g dubai, 'tengok' site!!kehkeh!!)

isk...ko tau, aku takda supervisor lagik!! skang ni sdg di bwh pengawasan sorg akitek yg sbenanye blom tentu akan jadi supervisor aku nnt ke tidak....huwaaaa!!!
8:18 PM  
Blogger Nashrex conteng...
bomba submission... ooohh..
ko lukis apa wei.. layout ke apa?
10:47 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."