Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, May 06, 2007

nurulism


Nurul tu saya.
Nurulism pula ialah sesuatu yang telah diNurulkan.
Atau senang faham, dah kena rasuk dengan saya, bawah pengaruh saya, dan dalam kekuasaan saya. Baiklah, saya benci kata-kata diktator macam tu. Semuanya bukan. Nurulism hanyalah satu identiti kosong tanpa motif. Tapi jangan sangkal kebarangkaliannya di masa hadapan. Mungkin bakal menjadi satu brand terkemuka menandingi Christian Dior, Gucci, Dolce & Gabbana mahupun Fendi. Kau tak tau! Aku juga tak tau! Mungkin juga... satu hari kelak.
Kita tunggu.


Motif aku berkata tentang perkara ganjil di atas adalah demi menyebarkan satu rasa terdalam di dalam diri. Sejak beberapa masa lampau ni, aku seakan teruja untuk menjadi SANGAT popular, SANGAT kaya dan SANGAT berpengaruh. Aku macam terpengaruh dengan brand-brand terkemuka dunia. Beberapa kali otak aku melayang terpikir-pikir, bagaimana caranya nama kita sendiri boleh menjadi satu jenama komersial. Owh... sebenarnya aku terlalu lapang waktu mungkin. Sebab tu aku ada lebih masa untuk fikirkan yang aneh-aneh. Kasihan aku... Tapi, kalau nama aku bakal menandingi kehebatan produk Hilton, Dior, Fendi mahupun Dolce & Gabbana.... Nurulism sesuai mengpelopori produk apa ye? Adakah pakaian dalam sebagaimana Victoria Secrets? Dan kemudiannya terhasillah lingerie dengan label NURULISM pada tag belakang. Atau... lebih sesuai untuk barangan make-up seperti M.A.C? Dan lepas tu muncullah bedak asas brand NURULISM. (daaa.... !) Hmm.. mungkin jugak sebagai jenama makanan enak seperti yang dilakukan oleh Mark & Spencer. Wallauweih...


-Cukup Contengan Yang Buduh-


Tadi kami sekeluarga makan malam celebrate besdey Zirul.
Happy 19th Birthday, dear brother!



-pen off-
 

8 Congteng-conteng:

Blogger fara-D conteng...
cadangan...!!

brand SENDUK!!!!


^_^
3:15 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
berani kau!

senduk cap NUAR tak pe jugak
3:48 AM  
Blogger Adian conteng...
aku tau... brand CEMPEDAK.
5:00 AM  
Blogger Nashrex conteng...
adakah zirul, birthdaynya 6.may? wiwiwiwi
9:50 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
he he..
nurulism bunyi'nya seperti satu fahaman..songsang atau lurus aku tak tahu..

:)

kalau mahu jadi'kan brand, elok jadikan brand minyak diesel..

kan?

supaya nurul lebih mengerti diesel itu letaknya di'mana..
1:06 PM  
Blogger fara-D conteng...
hak hak!!
haah la....diesel!!

*kecepek!!camne la bleh lupa psl diesel!!

muahaha!!!!
7:55 PM  
Blogger shafarina conteng...
Dah ada jenama sendiri. :)
10:32 AM  
Blogger ILynn Virgobiru conteng...
nganganganga
dh abis blaja blom???
mesti ur frens rmi g kursus ni
2:25 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."