Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, August 20, 2006

Talian Terputus

Aku ni dah kenapa?
Sejak kebelakangan ni, dah mula jadi insan eccentric yang tidak center baik pemikiran, maupon perlakuan. Risau la aku dengan radang emosi yang kadang2 menyerang hebat sampai aku rasa terkorban beberapa ketika. Yang aku perasan, aku dah mula mengamalkan beberapa perlakuan aneh yang agak songsang dengan amalan silam aku. (errr... bunyi semacam pulak) Bukan! Bukan serius sgt. Cuma cara aku olah ayat je buat kondisi aku kat sini macam betul-betul kronik.Padahal masih seimbang, cuma tak center sahaja.


Aku dengan sendirinya dapat kesan kalau ada yang tak kena dengan diri aku. Misalnya, aku semakin sukar bercampur-gaul dengan masyarakat atau senang kata, ANTI-SOCIAL. Biasanya, aku bukan jadi anti-social secara semulajadi, tapi mmg aku maukan nyer! Ini mmg antara petanda paling besar yg ketara setiap kali ada yang tak kena dengan diri aku. Semalam, aku mula perasan lagi satu perkara tentang aku. Bila aku runsing, aku makin kerap ikat rambut, lepas. Ikat rambut, lepas. Sampailah aku kehilangan beberapa bijik pengikat rambut. Stupid kan? Mmg bunyinya agak kebodohan tapi itulah yang aku katakan sebagai eccentric tadi. Selain tu, bila aku diserang kondisi tegang jangka masa panjang, biasanya aku akan carik sesuatu untuk dilakukan. Sesuatu yang aku tak pernah, jarang, atau tak pernah langsung terpikir untuk dilakukan.


Okay!
Dua hari lepas aku pergi saloon. Bukan setakat trim rambut, tapi jugak potong banyak-banyak yang aku tau akan kena baham dek abah (since abah pantang aku potong rambut). Biasanya aku takut nak kerat rambut. Tp kali ni aku lakukan dengan senang hati sekali. Ketika ditanya oleh sorang amoi kedai Wella tu samada aku nak treatment biasa atau yg professional, aku dengan pantas sekali menjawap, aku mau yang paling bagos! Dan yes! Aku masih lakukannya dengan senang hati sekali. Tanpa memikirkan risiko juga, pada saat terakhir sebelum berambus dari saloon tu, aku boleh terlintaskan satu idea yg tak berapa seimbang. Aku suruh amoi tu kerat rambut depan aku secara serong. Ngam! Aku tak merancang, tapi aku tetap berpuas hati dengan semua perlakuan spontan yg menenangkan jiwa itu.


Semalam aku buat rawatan resdung pulak!
Bukan sbb aku ada masalah resdung
Bukan jugak sbb aku merancang.
Tapi aku lakukannya sebab aku mmg nak buat sesuatu yang tak pernah aku pikirkan.
Dan aku suka!
*senyum-senyum-senyum-senyum*
Rawatan resdung itu sangat menenangkan minda. Aku suka tangan uncle tukang urut tu. Lembut. *OMG!* Dia dok perati dahi aku dan dok 'membaca' lah sikap aku. Btol pulak tu! Tak boleh jadi btol. Katanya...
  • Aku cepat melenting. Tapi cepat baik (BETUL)
  • Aku cepat tension (BETUL)
  • Aku garang (BETUL)
  • Aku tengah bercinta (TETTTTTTT!) *pangkah*
Aku tengah bercinta? Bercinta? Aku bercinta? Bercanda-candaan adalah. Lalalala.... Tapi bukan ke, setiap masa dan ketika, setiap individu tu mmg sentiasa punyai cinta dalam hati? Bukan ke? Aku percaya macam tu. Jiwa manusia takkan pernah jauh dari cinta. Ehhh... tapi aku cakap camni, macam nak lepaskan diri kan? HAHAHA...!


Aku dalam kondisi tegang! Tekanan kerja, komitmen dan hubungan dengan persekitaran buat aku serba tegang. Dan melakukan sesuatu yang kontra dengan kelaziman adalah cara terbaik untuk aku atasi semua ketegangan. Frankly said, aku rasa seronok melakukan perkara-perkara yg songsang dari kebiasaan. Kalian cubalah!


Talian terputus. Aku tau talian dah lama terputus. Tapi kenapa ada masanya aku sebok lagi nak mengendeng-ngendeng ke arena 'patah hati antarabangsa' tu? Aku nak sgt ke masok gelanggang patah hati? nak sangat ker? TAK NAK LAH DOL! Abes aku nak apa? Aku nak tengok je. Aku cuma nak amek tau dan tinjau-tinjau keadaan semasa. Since memories cannot erase.


contengan picisan : aku dlm keadaan anti-social. aku hanya berminat dengan teman-teman dan kenalan rapat sahaja. hentikan kerja-kerja memicit 'BUZZ' dan hentikan hasrat-hasrat mau ber'chattingan' dengan aku. Kecuali kamu seorang teman rapat yang sgt aku butuhkan setiap masa dan ketika. Daa~
 

20 Congteng-conteng:

Blogger Jai conteng...
Uik... first! Tak pernah2. Hoho... beylo... chika tgh anti-social skrg. Kena la beylo banyak bersabar dgn sikap chika buat sementara waktu. daaa....
12:44 AM  
Blogger Nashrex conteng...
nombo 2.. cis~
waa.. sronot ar ko diurut2 ek.. pehal ko skrg? anti-social? patut ar poyo je xde borak2 dlm ym lg..

* aku bukan tman rapat mu.. sedey.. huhhuhuhu
1:09 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
jai - 1st time eyh? tahniah. mood anti-social ni akan dtg bila tensi. dtg secara automatik tetapi bukan semulajadi. ianya dibuat-buat.

nash - engkau tetap kawanku... jgn ko berkecil ati. :p
1:28 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
baru cadang nak buzz.. cancel bile dah baca contengan picisan tuh... aku tamo tambah serabut ko... aku tau kite tak brape rapat... :(

take care...

*aku terbaca idea ko utk privatekan blog ni... aku sbg pembaca setia tak setuju 200% kalo semua itu ko buat semata2 sbb kene spam ngan manusia2 yg tak bertamadun itu... sblm ni ramai je yg dah kene... bukan ko tak tau org zaman skang ramai yg gila akibat stress... tp kalo ko nk privatekan gak, aku tak de hak nak halang... :(
4:16 AM  
Blogger Nashrex conteng...
ek eleh kay..
dia plak main masam2...
hahahahaha~



kalau chika nak private.. i pun nak private gak!!
kah kah kah!!
5:30 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
kay & nash - ler... relax...relax... itu hanya perancangan yg tak dipikirkan langsong pon buat masa ni. ekeke... klu aku buat private blog pon, yg si nash ni nak ngekor pehal? ko jgn nak ngada2.. kang aku pon tak dapat baca blog ko. tak sonok ar. Kay relax eyh... apsal aku terasa semua org jd emo ni padahal aku tak la emo mana. angpa ni laaaaa....
8:37 AM  
Blogger Nashrex conteng...
haha... kay ar..
aku saje je..
8:38 PM  
Blogger zulkaplye conteng...
ooohhh situasi ko ni dikenali sebagai sindrom angau... sume org penah kene. angau ngn ape/siape ko sorg je tau. kikiki. mybe ngn beylo ko nih... maklum la, sdg ingin bercinta yah...
9:46 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Shy straightener hair sendiri. Beli kat pharmacy. Rambut dah kembang. Ingat nak trim skali tapi malasla, sayang rambut, hehe. Have a great Merdeka Day dik!
12:18 AM  
Blogger zwitterion conteng...
kadang2 jln sorang2 pun dapat release tension.biasa sy dgr suara mak, dapat release tension
10:52 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
moga ketegangan fikiran kembali kendur..hehehhe... knapa tiba2 ni? mslh studi ke? pe pun.. bagus gak wat sume tu... boleh ilang tensen... cuba race la skali..hahaha. ajar buat benda ngarut.. take care nurul!!!
1:57 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
akk tu ..bukan anonymous.. tak leh log in la
_nile_
2:01 PM  
Blogger *kamben mereng* conteng...
erm ai chika..lamer tak singgah jumper beylo ni ngan beriteraksi ngan chika...erm lately me sagt sibuk...tahap gaban sibuknyer...penat letih sampai nk update blog sendiri pun malas rasernyer..ini kerana keadaan kejer yg terlebih2 sehingga mewujudkan penyakit menci tgk monitor PC..iskk...teringin nk update blog tp malas..ugh tolong..any idea to solve this matter?

erm kamben pun skang ni berada di arena anti social dan mood yg tak baper nk seimbang..suka suki nk marah lalu diledakkan kemarahan itu di rumah...kecian kat warga rumah tekena tempias mereng ni..ermm cumenyer kamben takle samapai membuat sesuatu diluar perancangan..mungkin dah tiada daya kut..ugh terpanjang lak menaip ni..ok la chika..taking care..mungkin kamben leh ikut care chika melepaskan tensi dgn buat sesuatu yg tak pernah dibuat..hmmm..
7:01 PM  
Blogger Adian conteng...
tengah berchenta? uhuuu...

pengantin baru, pengantin malu.
duduk bersanding, tersipu sipu


ahaha...
3:24 AM  
Blogger fara-D conteng...
sedang ingin berchenta???

ekekek....i think kan...
hmmm....i think kan....
hehehe...
tammo cakap lah....nanti yu marah aii!!!!! ^_^
8:29 PM  
Blogger Nashrex conteng...
waaaaaa...
sedang bercinta rupanyer..
kisah hot ni...

adian.. apa lg.. bongkarkan... haha
8:19 PM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
chika,kekadang mmgla rase camtu..normalla tu:) cuma mungkin cara kita hadapi sesatu masalah tu berbeza...dan normal jugakla tu...*smile..
7:43 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
sedang ingin berchenta kah? sgt HOT!~~ lebih hangat dari HOT FM.. ekeke.. cepat2 bongkar citer ni.. :p

-mrkay-
7:57 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
sedang ingin bercinta ler ni...lalala...
10:12 AM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
aku rase, gabungan samdol ko plus sewel aku, bakal menjadikan novel kite hot melebihi hot fm.
eh, adakah ko mahu menerbitkan novel ketika ini?? baik x yah. nnt kite jd makin biol. c
kup la dgn kebiolan yg ada nih. x sanggup nk jd samdol, sewel, dan biol sekaligus setiap masa.
3:52 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."