Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, September 05, 2006

Hari Lahir Bunda

5 September - Hari lahir bunda. Selamat hari lahir, ma! Sayang sangat-sangat. Kamu peluk saya setiap kali saya buat kamu gembira. Kamu peluk saya setiap kali saya menangis. Kamu kucup dahi saya, setiap pagi dan malam. Kamu cium saya setiap kali saya hampiri kamu. Hanya kamu yang sayangkan saya seikhlas hati. Hanya kamu. Syukur tak terkira kepada Allah SWT sbb kurniakan kamu sebagai ibu saya. I love you, ma. Wo ai ni!


Abah dah bagi hadiah hari lahir buat ma. Boleh tak aku anggap hadiah tu mewakili kami semua? Ahaha... beberapa perkara dah membataskan keinginan aku utk beli present buat ma tahun ni. Pertama, masalah kewangan. Bukan aku tak ada duit lagi. Tapi serius aku buat pengakuan jujur buat julung-julung kalinya. ATM Machine kelihatan spt seekor dracula yang menakutkan aku. Aku jadi sgt takut nak menghampiri mana-mana ATM Machine lagi. Sbb dalam tempoh 2 minggu tak pulang rumah ni, aku sgt rakus mintak mesen dracula tu muntahkan ringgit mesya sesuka hati aku. Skang aku rasa sgt bersalah. Aku jugak dah terguna separuh dari duit kolej yg abah masukkan dalam account aku. Skang aku kena practice makes perfect untuk mendapatkan semula wang separuh tu.


Kedua, aku malas mau keluar ke mana-mana. Jadinya, mustahil aku boleh mendapatkan sebuah hadiah buat ma kalau aku hanya mengharap bulan jatuh ke riba. Tapi kalau btol pon bulan akan jatuh ke riba, dah tentu aku akan mati terkejut. Aku harap tiada apa-apa yg akan jatuh.


Mengidam.
Aku mengidam kek coklat yg lazat. Semuanya gara-gara fikiran aku terusik dek kisah beberapa minggu lepas bila Karim datang rumah aku menghantar kek coklat yg dah dipotong-potong. Masih panas pulak tu. Kata Karim dari seorang gadis buat Si Haikal. Nyum nyum! Aku tak mau tau siapa gadis tu sbb walau siapa pon dia, kek coklat yg didakwanya dibuat sendiri tu sgt enak. Oleh itu, sejak semalam aku dah mendapat idea untuk memaksa seorang kwn bernama Pudin / Budin/ Saifuddin/ Pudink untuk buatkan sebijik kek coklat size XL untuk aku. Kenapa aku pilih dia? Sbb aku byk kali terdengar khabar angin yg kononnya dia ni mmg mabeles bab masak-masak. Pudink janji nak buatkan sebijik untuk aku tapi bukan esok atau pun lusa. Aku kena tunggu hingga hari jadi aku yang ke 21 nanti. Sempat mati kempunan aku jawapnya.


Seblom aku mati kempunan, lebih baik aku dapatkan je apa-apa kek coklat dari kedai2 kek berdekatan. Kan? Tapi janji tetap janji. Pudink tetap kena buatkan aku sebijik kek menjelang usia 21 tahun aku nanti. Beylo jadi saksi. *hina perlakuan begini*


Aku tak berapa sehat. Bunda kata, rumah ni dah tak sesuai dengan aku lagi. Setiap kali balik cuti, aku mesti demam. Agaknya biologi aku dah biasa bersesak dengan timbunan kerja. Bila duduk-duduk free macam permaisuri agong ni, dia mulalah sakit. Kesakitan membuatkan aku terpaksa hentikan contengan. Daa~
 

7 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
happy birthday bundaaaa~
12:30 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ko patot cakap... 'epi besdey, mak cik!'.......
12:46 AM  
Blogger Nashrex conteng...
apa salahnyer panggil mak u bunda...
wiwiwiwi
1:06 AM  
Blogger Adian conteng...
salam kelahiran (boleh ke) utk bundanya si nurul ni. makcik, nasihatkan anak makcik agar berkelakuan lebih waras dan tidak hina dina lagi. ahahhahaaaa....

masih menanti contengan archinature.
nntikan jugakla update aku. bukan satu atau dua. zahahaha
5:05 AM  
Blogger fara-D conteng...
happy birthday bunda nurul!! aunty (makcik sounds so kampung la nurul!! ekekek), u're da BoMb!!ekekekek!!! ^_^
11:35 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
happy burfday to nurul's bunda.. may Allah bless her always and she'll be happy with her family always.

today burfday my mom pulak! :D
5:28 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
*err.. aku bulehkan panggil bunda je? :D

happy besday to bundaa.....







nya si datin chika... smoga panjang umo dan dimurahkan rezeki...
9:30 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."