Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, September 07, 2006

Marah & Astronot

You sound stupid repeating the same words to me.
I look stupid listening to the same words from you.


Alih bahasa

Kamu berbunyi bodoh mengulangi ayat yang sama kpd saya.
Saya nampak bodoh mendengar ayat yang sama daripada kamu.

Kamu bodoh.
Saya pon bodoh jugak.
Kamu bodoh sbb cuba perbodohkan saya.
Saya bodoh sebab cuba diperbodohkan oleh kamu.


Aku malas nak memicit keyboard semata-mata nak tulis perkataan BODOH banyak-banyak kali. Lebih baik aku diam dan berzikir dalam hati. Dapat pahala, boleh reduce dosa. Harapnya aku begitulah. Tapi terasa mau sekali lagi menaip huruf-huruf yang membentuk perkataan BODOH.


Aku jemu nak hadapi perkara yang sama dengan makin kerap. Ingat aku gelak-gelak tu aku bahagia sgt dengan perlakuan dia yang semacam tu? Ingat aku senyum-senyum tu aku tabah sangat nak telan semua perbuatan hina dia tu? Syukur aku tak bertemu dia selalu. Boleh mati di tempat kejadian aku dibuatnya kalau hari-hari terpaksa 'berhibur' dengan sikap 'gila' dia tu. Erght! Nak je aku tulis nama dia diikuti susunan huruf yang membentuk perkataan bodoh. Nak je aku tulis buku biografi *dah macam Diana Naim pulak dah!* yang menceritakan semua kekejaman yang dia buat bagi membunuh aku secara sulit.


Eii... sakitnya hati aku! Doktor Muszaphar tolong ... hati saya sakit. *Dr Muszaphar? Aik?Mana datang Dr Muszaphar??* Tak payah operation. Marilah ubati hati saya di angkasa lepas. Mungkin kita boleh mengadap matahari terbit dan terbenam secara live dari perkarangan sistem suria. *Ngok!* Err... sejak bila kisah lepas geram aku yang serius ni termasuk kisah Dr. Muszaphar pulak? Tapi... tiba-tiba aku terasa macam mood aku dah pulih. Mm.. ternyata aku agak obsess dengan ASTRONOT ketika ini.


Lupakan si jahat yang tak membawa hasil dan tak berpatutan itu. Lebih baik 'bercandaan' dengan Dr Muszaphar yang bakal ke angkasa lepas nanti. *Ngok!! Aku tak suka jadi ngok!* Dan untuk makluman awam, aku dah 'ter'tukar ciri-ciri lelaki idaman aku. Sekarang, aku tak pikir lagi jenis-jenis bibir, kuku, kaki, dsb pada lelaki yg aku maukan. Aku dah simplify ciri-ciri lelaki idaman aku menjadi : seorang astronot malaysia yang pertama (buahaha! penyek aku kena saman ngan bini/ girlfren beliau).


NOTE : Bahagian atas isi contengan kali ini adalah benar dan serius. Bahagian bawah adalah jenaka murahan semata-mata.
 

6 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
kali ni anak murid mendahului tok guru.. wahai nash, aku pes!~~ :p
1:52 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
aik.. bile dtg time die bleh update, berderet die nye update.. sabo je lar..

memula bile baca perkataan zikir tuh, rasa nak lari2 pi amik kopiah dgn tasbih..

bile masuk part astronot, tetiba jadik erk? "_" lidah kelu utk berkata-kata... urmm... ape2 lar datin oi...

*psstt.. astronot je? astro boy tamo? hehe.. gurauan semata2..
1:59 AM  
Blogger Adian conteng...
nape xtampal je gamba die besar2 kat cni? ahaha....
3:55 AM  
Blogger Nashrex conteng...
* bg ar sesekali anak murid dahului cikgunyaa.. hahaha

ko mmg mrapu ar chika. sampai astronot tu pun ko da giler2..
8:39 AM  
Blogger Sobby conteng...
nash jelessssssss!
hahahahha!

chika... aku pun minat la kt abg astronot tuh.... hensem gile babeng!!

ekceli aku dah kenal dier dr zaman dier mula2 jadi model tuh.. first time tgk dia jantung jadi.. dup dap dup dap... masa terserempak ngan dier kt shopping complex dulu dulu, aku cam tergamam... tinggi seh orgnye.. hensem lak tuh...

abg astronot!!!! aku chenta padamuuuuuuuuuuuu!!


*ok, sah saiko. maap.
3:59 PM  
Blogger DarkWan conteng...
Bukankah angkasawan tersebut tidak dibenarkan berkahwin sehingga 2008?

http://www.bharian.com.my/Wednesday/Mukadepan/20060919222049/Article/index_html

Ayuh. Masih sempat lagi. Miahahaha.
5:10 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."