Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, April 24, 2008

Kucing Tolong Jangan Datang


Masa tu jam 3 pagi.
Aku dengan Mek Ti pon semacam sangat mabuk dikepala. Tidak sabar hendak terjun ke katil dan tidur secara super saiya. Punya mengantuk. Tiba-tiba sampai di kereta, ternampak ada kertas. Aku pon releks saja. Sah! Surat saman. Aku tak da hal disaman. Sangat biasa disaman sampai menjadi semacam lali. Tapi tiba-tiba bukannya saman. Itu adalah nota seperti di atas. Apalagik, aku pon terpekik memanggil Mek. Kami pon menonton bumper kereta aku yang injured. Macam buruk sikit. Aku pon hilang mengantuk. Hati pon menjadi marah. Mana? Mana kah si Ihsan tersebut? Siapakah Ihsan? Mari aku tendang kereta dia sampai remuk. Atau aku tendangkan beliau sendiri.


Tapi tiba-tiba secara magiknya aku berasa cool di dada. Gara-gara menganalisa nota tersebut. Semacam baik bukan? Semacam sangat innocent atau pun berasa kesal. Lalu berjaya menagih simpati aku. Aku pon tak da jadi marah. Aku balik dan tidur secara super saiya.


Esoknya aku call beliau. Tak guna. Tak dijawapnya call. Aku tinggal msg dalam voicemail. Suruh dia call back. Aku juga sms dia sebanyak dua membagi tahu bahawa akulah pemilik kereta yang dihentam tersebut. Langsung tak da satu respon. Bullshit. Nota tersebut semacam drama saja. Lelaki buaya darat, busyet aku tertipu lagi. Nota ditulis semacam sangat ikhlas padahal sangat bullshit. Tipu. Aku sangat marah sampai hari ni. Nasib baik aku ni ada tempat pergantungan tahu? Maka abah pon setuju saja meng-repair bumper itu. Kalau aku dapat Ihsan tersebut di depan mata, aku tendangkan di perutnya. Aku dapat merasakan beliau adalah student Arab-arab tu bagai. Selepas tendang aku akan beristighfar lah didepan beliau semacam sangat alim. Dan kemudiannya mengajak beliau bermunajat. Baik bukan aku neh.

Lepas tamat exam akan bersambung semacam tali usus menyambung saluran dalam perut. Iaitu tak da henti. Kembali mengautoCAD. Untuk working drawing. Kembali hidup bersama LINES. Makan, minum, tidur dan dating bersama LINES. Oh sangat tak nak. Sangat tak nak beerti sangat KENA. Macam bosan ja hidup tak da pilihan. Disuruh membuat LINES, dibuatlah LINES. Tahukah bahawa hidup aku memang terisi dengan LINES sejak menghenyakkan diri dalam kancah senibina? Siapasiapa berapa perlu ke kolej mengambil kursus autocad, aku nasihatkan jangan. Engkau buat ja secara sendiri. Selama tiga hari kemudian, engkau akan hebat perkasa. Sungguh ni. Tapi membuat 3D adalah yang paling seronok. Bila naik ja satu bahagian, akan melompat dan berjoget rock & roll. Percayalah. Lepas tu akan rotate objek secara syok sendiri sampai engkau pon terperasan macam sangat bagus. Padahal tak da sebagus mana. AHAHAH. Betul bukan? Semasa membina 3D, jiwa akan berbunga-bunga mekar. Sebab nampak semacam sangat hebat ja design tersebut. Padahal tak boleh diconstruct. Setelah membuat working drawing, maka terkantoilah semua penipuan yang dilakukan sepanjang design process. sebab tu aku tak suka working drawing. Buat aku kantoi! Tapi jangan worry sangat. Masih boleh main kotor semasa working drawing tahu! AHAHAHHA.


Kucing kenapakah suka mendekati aku? Tahukah aku sangat sawan bila engkau mendekat? Aku sangat takutlah kucing. Jangan datang kepada aku. Jangan dekat atau jangan datang kepadaku lagi. Aku semakin tersiksa kerna tak memilikimu (aik? lagu?) ahahah. Oh kucing nanti aku tendang perut mahu kah? Tapi aku tak dapat tendang sebab aku sangat takut. Aku rasa nak lempang adek akulah kerna membawa kucing dan membaling ke kakiku. Aku pon terus histeria semacam sikit lagi nak mati di tempat kejadian. Boleh kasi aku lipas, aku tak da takut. Tapi jangan dibagi kucing. Walaupon muka kucing semacam makhluk tuhan paling baik, walaupon selalu tayang muka murah dan kesian, aku tetap berasa semacam berada di hadapan tiger. sangat menakutkan jiwa. Cabaran yang sukar digambarkan. Terus merangsang hormon adrenalin. Jantung pon berdetak dengan lebih kencang dan darah mengalir dari hujung kaki ke hujung kepala.


Aku dedikasikan lagu ini buat kucing.

Kamulah makhluk tuhan,
yang tercipta yang paling kuat!
Cuma kamu yang bisa,
membuatku terus menjerit.
Aww aww aww!!!


Ada satu kucing ja aku suka. Iaitu yang bernama Doraemon. Farah buat satu quote yang macam mencabar kredibiliti aku. Kata nya,

"Nurul takut kucing, sama macam Doraemon takut tikus"


Apakah?? Punya sama darjat aku setaraf Doraemon. Err..engkau pernah tengok apa Doraemon buat bila ternampak tikus? Dia akan berlari secara sawan dan bersembunyi di dalam laci. Aku pon macam kena mencarik laci untuk bersembunyi ketika diganggu kucing. Tapi laci apakah boleh memuatkan aku??? HAR HAR HAR.


p/s : Perasan tak entry kali ni semacam memiliki soundtrack? Wallah. Macam filem. Kredit lah kepala lagu-lagu tema yang menyumbang kepada pembinaan ayat struktur dalam entry ini. Terima kasih kerna aku meminjamkan lirik-lirik menjadi ayat sokongan.
  • Lelaki Buaya Darat by RATU
  • Makhluk Tuhan Paling Seksi by MULAN JAMEELA
  • Sedang Ingin Bercinta by DEWA
  • Terlalu Cinta by Rossa
See. Entry aku pon dah ada soundtrack. Engkau ada ke? *berlagak*
 

14 Congteng-conteng:

Blogger fara-D conteng...
tak cukop ngan saket kepala menghentam aku sejak 2 -3 hari ni...ko tambahkan sakit kat aku dgn entry ni...sakit perot dek gelak sakan!! aku suka aku suka!!!

erk! takut seminit dek gambaran working drawing yang bakal ditempuhi sem 3 nnt. tesis! struktur! aaa! *pengsan!*

tapi aku ttp nak p workshop nnt! observer je...kalo dorg soh jd participant, aku tarik diri! lalala
10:27 PM  
Blogger ajathajar conteng...
jht btol si ihsan 2.
beria-ia tggl no phone tp x jwb plk.
serupa x pyh.
ayat sgt ikhlas.
tp x ikhlas pn.
10:45 PM  
Blogger cepotet conteng...
oh, tinggalkan nota lepas eksiden. teringat lak cite akak masa memula kenal seorang jejaka chinese bernama jack.

akak langgar keta dia kat parking komuter. akak tinggalkan nota and dia call. kami jumpa kat bangsar. tapi, lepas jumpa terus tak jadi nak suruh bayar tapi jadik kawan dan hampir jadik kekasih. malangnya, mak akak tak kasik sebab dia chinese. :(

tapi, ihsan tu jahat la. dia tak angkat call tu? huh! jaga dia. dah la guna digi. nanti akak check. siap dia! ;p

eeii.. kucing? takut jugak. kang kena geget. uish, takutlah!
12:51 AM  
Blogger tun teja conteng...
sian nye nurul nih
huhu.mamat tu berdrama je kot ngn nota tu
laki kabaret tul
tapi kaktun rs sok dia tepon kot.

p/s: kenapa takut kucing?
kaktun suka sgt kucing.
3:48 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH - mesti ko nak gelak pasal kucing bukan? huh! engkau la yang selalu subahat dengan kucing tahu! huh! :p aku mmg sgt nk pergi workshop tu tapi aku takut short sem ni macam terlalu pack je. lagipon ada kelas structure, nak buat thesis tu langsong lom mula. aku dah la time management yg buruk. :p tak pe. engkau pergi dan enjoy di snaa okek bersama a-ai.

ajathajar - ha kan? sebab ayat dia macam berlagak suci di hati padahal sangat tipu. sama je macam langgar lari. baik tak payah dihantar note.

KAK ERNI - pura-pura kan ihsan tersebut? chika mula2 tu dah macam sejuk hati ja. rupanya drama sahaja ma. cheh! kakak pergi block nombor dia. waallah. suka hati je :p

KAK TUN - bukankah kakak ketua kelab anti kabaret? boleh chika submit report? kakak dan ahli kelab bolehlah jejak kabaret tu dah pecahkan kereta dia. boleh?

chika memang takut kucing. sebab macam takut dicakar di muka, tangan, kaki atau di mana-mana bahagian kulit. sangat takut :(
8:06 AM  
Blogger Masy conteng...
ahahahahah lps ni takleh laa dgr lagu mulan tu, kang x pasal2 rasa nk gelak sawan jugek.

btw, si ihsan itu sgt tidak ikhlas. few years back, ma friend pon penah macam tu jugek - di tempat ihsan itulah. sy soh dia tinggalkan notes sbb kete yg dia langgar tu adelah gen2 yg baruuuuuuuu je kuar kedai (tgk nomo plat) n kaler oren itu. langgarnye pulak dekat2 roda nyer area tu, kompem mahal mo ketuk.

n yup, dat guy tuan punye kete call ma friend. memula kata dia akan claim, last2 dia x claim pun. untung laaa ma friend heheh.
10:14 AM  
Blogger cepotet conteng...
baiklah! akak akan block number dia. ahahahaha!

biar nanti dia takleh nak receive and make any outgoing calls. padan muka. orang call takmo angkat. siap la dia. hikhik.

dik, nama penuhnya, Mohd Ihsan. orang seremban agaknya. lahir pada 16/2/1983. ciskek btol. akak lak, 19/2/1983. sangat hampir sama. tak suka.. tak suka! ;p
3:10 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
alahh...tu taktik dia nak nombor tepon chika lah tu.dlu kak ween penah kena skali ada makhluk mana tah letak nota atas Froggy ckp sgt berminat dgn motor itu lalu meninggalkan no tepon.skali rupenya mamat nak berkenalan.ceehhhh sungguh buang kredit daku menelepon beliau!
7:13 PM  
Blogger J u l i a 。.゜✿ conteng...
lorrr.. teruk ke kena hentam bumper tu ? lenkali amik la gambo. nak tengok gak.
jom pakat ramai2 call ihsan tu soh bekki keta chika. biar dia tension.. =)

haihhh kenapa la takut neko ni yang.. neko adalah makhluk yg sgt cute.! kalau anjing takut tak ??

doremon mmg takut sgt ngan tikus.. sbb dulu telinga dia kena gigit ngan tikus sampai habis takda telinga. nyahahaha..
8:04 PM  
Blogger fara-D conteng...
a'ah! chika tuh takut kucing sbb kucing da gigit telinga dia la tuh yang sampai takot kat kucing tuh!!


***larik!!***
8:45 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
MASY - aaa. kawan masy pon sama macam ihsan. tak ikhlas :( tak baik :(

KAK ERNI - uik? sungguh2 di pegi cariknya. ahaha. oh. maknanya dia malay la bukan arabic? bloody hell. tak payahla blok kan dia. biar je. :(

KAK WEEN - ni buat kata kak tun, lelaki kabaret. ahahaha. jom jom kita report kat kak tun. dia pandai ambik tindakan susulan :p

KAK JU - taklah teruk sampai kemek. tapi habis cat dia terkopek. kuar warna putih je secara buruk. kalau nak cat balik, memang kena cat satu bumper la kan. tu yang chika cam bengang tu. chika tak amik gambar. mmg kalau ada kes kereta chika tak nak amik gambar. sebab macam tak sanggop ditengok. uhuhuhu... jom jom kita pakat kacau dia sampai kepala dia terbakar-bakar :))

FARAH - jahat :( erk... :-s ni ada telinga ni! elok ja telinga. aku yang makan telinga kucing tahu! :p
8:22 AM  
Blogger J u l i a 。.゜✿ conteng...
uihh Erni keje ngan maxis ? ehh hotlink ? digi ?


016 apa aarrrrr ? digi ka ?

kju selalu kompius arrr
10:11 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
digi.
adalah tu yang kak ju nak buat tu ek?

nak kenakan sapa? sapa? ahahaa. chika sebok :p
10:15 AM  
Blogger mama ami rania conteng...
akak pun takut ngan kucing gak dik. Tapi akak pelik apasal kucing-kucing suka kerumun akak..
9:05 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."