Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, April 20, 2008

susahlah

selamat pagi.
semalam ke katil terlalu awal. Kerna desakan jiwa.
HAR HAR HAR!
Pagi ini bangun secara pagi-pagi.
Terasa rajin.
Terus membuat links.
Tengok sebelah kiri sana!
Siapa tak jumpa link dia?
Semua link sudah ada.
Magik bukan?
AHAHHA.
Kalau engkau tak da blog,
janganlah buat-buat pengsan kononnya engkau tak di-link.
Faham ke?


Petang nanti balik UKM. Sangat tak nak. Tapi sangat kena. Esok pagi first paper ; Etika Kejuruteraan. Susah tahu? Sebab err... kena fokus word by word. Aku tak suka bila aku menghentam jawap terlalu banyak. Nanti aku bad mood. Bila aku badmood, aku pon akan garang. Tidak eloklah begitu. Aku jugak tak suka kalau tidak membaca buku menjelang exam. Biar pon untuk subjek lelong, aku baca buku jugak. Biarlah dituduh skema oleh... ermm... Shida. AHAHAH. Dia kata aku nih skema. Subjek u2 pon mahu study separuh mati. Kesian kat aku. Kalau tak study nanti aku frust. Kalau sudah study at least aku tak da kecewa. Walaupon design aku selalu terkantoi-kantoi, tapi paper aku clear tahu kah? Mendapat B untuk sebjek selain design semacam sangat mengecewakan. Tapi kalau design lah dapat B, dah boleh melompat sampai kepala mencecah awan. Boleh pergi awan 9. AHAHAHA.


Selepas saja tamat paper esok pagi, aku akan bergegas balik Cheras. Secara ekspress. Tak mahu terjumpa sesiapa atau sesuatu. Terus pecut lari balik. Malam ni aku akan menagih simpati Farahlah. Akan bersetinggan di bilik beliau. Sebab aku tak da nota yang complete neh. Tu la malang nasib aku semester ni. Selalunya dia yang pergi compile semua notes untuk aku. Bukan setakat compile, dah siap ditandanya mana yang penting. Oh. Sangat susah. Tak pelah. Aku boleh berusahalah secara sendiri. Apa ingat aku ni tak boleh ka? Aku sangat boleh tahu. Cuma bila diri dimanja, memang akan menjadi selalu tak tahu. Padahal tahu. Ihhh... buang buang! Jangan pikirkan apa-apa. Kena hidup secara gembira. Kalau tak gembira nanti demam. Bila demam susahlah mahu exam.

Semalam menghubungi grandparents di Johor. Aku dan atukku menyambut hari lahir pada tarikh yang sama. Macam biasa, kalau tak di-wish happy birthday beliau akan berkecil hati. Nanti dikatanya aku cucu yang melupakan orang tua. Padahal aku tak pernah melupakan mereka. Aku ni bukankah cucu favorite? Haruslah menjaga reputasi. AHAHAHA. Aku disuruhnya balik kampung bila selesai exam nanti. Tengoklah macam mana okeh. Selesai exam nanti aku terus sambung short sem. Lepas tu terus ke Johor. Outstation lagi. Puan pon sudah bising-bising suruh senior ikut ke architectural workshop di USM. Dari Johor ke Penang? Macam sangat penat je.


Architectural workshop? Wooo... sangat nak! Tapi macam tak boleh pergi je. Maklumlah, hidup solo. Bukankah tak best pergi secara solo. AHAHAHA. Lagipon ada measured drawing, working drawing, structure and thesis. Gila nih. Thesis belum mula buat. Aku tak dapat bayangkan lagi apakah akan jadi dengan aku sepanjang short sem. Semacam sangat sibuk. Erk :( Tapi architectural workshop semacam event yang sangat harus pergi. Tapi USM jauh sangatlah. Tengoklah macam mana. Kalau serius kawan-kawan aku ni nak pergi, aku pon akan pikirkan untuk pergi. Tapi aku mahu jadi observer saja boleh ka?



 

5 Congteng-conteng:

Blogger :: Wiween :: conteng...
yuhuuu adik!
esok besday chika ek.kak ween nak ucap sehari awl lah.heheh.selamat bakal menjadi 21 chika! moga makin vogue, kiut, jelita & bahagia.amin..;)
1:34 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
kakak salah. :( bukan 21 . 22... :(
1:39 PM  
Blogger ScarLet Jiem conteng...
cik chika,thanx link-kan i.
gud luck keh tuk exam u..
hope u dpt jwb ngan leklok je..
....('',)
3:51 PM  
Blogger sHiBi conteng...
ni jiwa kacau lagila neh...ish3
4:10 PM  
Blogger a[l2]isa shi[l2]ahata conteng...
akak nie bday ble?
21 ke 22?
aisya pown da jadik kompius gak larh ;p

neway, thx sbb link-kan aisya ;)
9:18 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."