Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, July 05, 2008

chika sehat?

Dua kali kepala pusing hari ni. First, masa bangun dari tidur pagi tadi. Berputar dunia yang sfera ni. Sememangnya bumi berputar pada paksi. Mungkin sangat bertuahlah aku pagi tadi dapat merasakan putaran tersebut secara nyata. Tengok cermin. Masyaallah. Kenapakah muka pucat? Macam tiada darah yang sampai ke muka.

Mandi. Lega sikit. Kemudiannya menggigil.

Seharian menguruskan hal yang tidak sepatutnya diuruskan. Pressure betul. Semput nafas aku dibuatnya. Haikallah. Buat hal. Ikutkan hati, aku selam muka dia dalam air. Ikutkan hatilah. Tapi ikutkan kepala yang sangat waras berserta segumpal otak yang cukup sifat ni, gagahkan juga hati. Seharian suntuk. Balik-balik, terus rebah atas katil. Lembik.

Sekarang aku tak tahu bagaimana untuk memindahkan kesakitan ke dalam bentuk perkataan. Sakit. Perkataan tersebut memang tidak menyakitkan. Padahal aku berasa sungguh sakit ni. Telan panadol dua bijik. Tertido kejap tadi. Terbangun lagi sebab tiba-tiba rasa nak termuntah. Apa neh?

Pernah tak. Masa sedang tidur ... berasa macam nyawa tinggal separuh. Bukanlah sesak nafas. Tapi memang rasa macam nyawa nak tercabut. Iaitu satu kondisi tidur yang sangat teruk. Sebab itu aku bangun dari tidur yang pendek. Aku tak larat nak tidur. Aku nak melakukan sesuatu tapi aku tidak dapat mengenalpasti apakah 'sesuatu' tersebut. Mungkin aku nak minum. Oh. Aku nak minum rupanya. Tapi aku terconteng blog pulak. Sekejaplah aku pergi minum. Sekejap okeh.

Sejak beberapa hari ni, aku buas betul meminum air. Asyik dahaga di tekak. Tadi masuk-masuk rumah Mak Ju, dengan tak malunya aku mintak air. Aku kata aku haus sangat. Aku kerjakan jus mangga dia puas-puas. On the way balik rumah, aku suruh abah stop cari air. Apalah tak kena dengan badan asyik dahagakan air. Patotlah sewaktu tidur pon aku berasa semacam separuh nyawa. Mungkin aku sangat dahaga.

Jumpa lagi. Insyaallah.
Err... chika tak sihat-sihat.

 

3 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
aku penah skali aritu tido time selsema, bile baring lame2 trus cam saluran udara rasa tersumbat, cam xleh nafas. rasa cam lemas dlm air. takut 5 minit.

tp tula skali. pastu xpenah dh.
1:04 AM  
Blogger fara-D conteng...
semoga sihat. da sihat nnt, kembali lah rutin sihat anda tuh weh!!
1:57 AM  
Blogger aisyah conteng...
huish adian.. pengalaman menghampiri kematian kah itu?

eh kakak, kenapa kamu x sihat nih? demam terkejut ke seronok? hehe.
2:54 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."