Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, July 05, 2008

The Him

semalam.
Ada tetamu datang rumah. Mungkin tajuk yang sesuai, Meet The Parents. Sebab memang meet the parents pon. Bukan meet the Chika. I thought, that will be seriously a big joke for July. Tapi around 5.15 pm macam tu, macam yang dijanjikan muncullah beliau. Omaigod. Bukan jokelah. Memang betul-betul.

Tak tahu nak komen apa. Pertama kali kejadian ini terjadi. To be honest, jantung ni berdebar macam nak gugur dibuatnya. Aku pon blur. Mungkin dia lebih tahu apa yang dilakukannya dan mungkin jugak dia lebih tahu apa yang jadi.

Aku hanya duduk dalam bilik. Wearing tudung. Aku tekad tak akan turun menjengukkan muka. Tapi aku tetap bersedia bertudung jugak. Slowly, for these past few weeks ... dia bukanlah stranger sangat bagi aku. Tapi bila dia muncul ke rumah, once again aku terfikir ... "why should I meet a perfect stranger?" Akhirnya aku duduk diam dalam bilik without doing anything.

Parents yang pergi berbual dengan beliau. Aku tak tahu apa yang dibualkan sangat sebab sangat sunyi sepi keadaan. Mungkin berbual secara perlahan. Mungkin. Atau mungkin aku yang tak dengar. Entah.

To cut the stories, lastly kami jumpa jugak. Okay, fine. Kononlah nak menyorok muka. Tapi lastly aku keluar jugak. Sebenarnya bukan taknak jumpa. Tapi sebab depan parents. Aku rasa, aksi-aksi aku kan menjadi spastik atau agak paralimpik.

He is a nice guy. A soft spoken. A gentleman I must say. Kalau tak, taklah sampai ke rumah dibuatnya. HAHA. And, I started to feel comfortable with him. Only after our first meeting, rasanya tak janggal sangat pon. At least aku masih boleh bercakap more than 10 words and he can still produce jokes. Not bad lah. HAHA. Aku bayangkan, aku akan diam saja dan menunjukkan muka yang tidak diciptakan untuk senyum itu. Oh, luckily aku boleh bersuara dan mendriving secara gagah. Bravo Chika!

After a bouquet of roses, semalam dapatlah pulak chocolate Toblerone. Amboih, tahu-tahu je abah tu chocolate freak. Which is not good for him. Tapi abah sangat suka chocolate. Anyway, thank you. I know you are reading (he is one of my reader). If you can read this (you memang boleh membaca kan? haha :p) ... I am very sorry kalau layanan family I terkurang ke. My parents pon agak terkejut jugak. But nice try, huh! Haha.

Nothing is wrong to get to know him, I guess. He is somebody with a great job (which is actually complicated yet challenging) Ada banyak pengalaman dalam hidup dia. At least nak dibandingkan dengan aku yang tak habis-habis duduk berkepit dengan parents dan dijaga oleh adik-adik lelaki ni. And I guess, you dah buat macam-macam in your life. Sikit saja pon pengetahuan aku tentang dia. Tapi, he is actually a nice guy. And I will stop calling him a 'stranger'. Promise. HAHA.

Tak tahulah kalau aku perlu ceritakan peristiwa ini. Aku rasa memang tak nak cerita at first, but this is one of the experience I should keep. Sebenarnya kejadian ni masih luarbiasa dan aku masih wonder. Okay, enough about that.


Shopping Dengan Haizat.
Pagi semalam jumpa prof. Lepas tu terus bawak Ijat shopping. Since nak kena cepatkan, disebabkan ada 'special guest tu' ehehe. Aku bawak Ijat pergi Mines je. Barulah aku tahu betapa fussy nya dia. Kami masuk dekat hampir semua kedai lelaki. Tapi tak satu seluar pon dia berkenan. Dapat satu T-Shirt je. Fussy nye kau! Err... like sister like brother. Mungkin.

Tapi yang wonderful nya, Ijat pilihkan lipstick untuk aku! Kami masuk SASA. Satu per satu lipstick disuruhnya aku try.

"Eiii...terangnya! Geli!,"

aku tukar. Sampai naik kebas lips aku dibuatnya.

Finally dia pilihkan Silky Girl. Padahal dia pon tak tahu apakah Silky Girl tersebut. HAHA. Dah dia pilihkan, aku macam terharu pulak. Aku ambik je lah. Tapi aku macam sangat suka pulak lisptick tu. HAHA. Pandailah Ijat ni. Warna lipstick tu pon sangat luarbiasa iaitu warna yang aku tak pernah terfikir nak try. HAHA. Cute though.

Balik rumah, ada orang tunjuk perasaan dan hasad dengki yang tak habis-habis. Dari petang sampai ke malam dia punya hasad dengki tu membuak-buak. Adek Del lah. Dia tak puas hati agaknya aku bawak Ijat dan tinggalkan dia. Kalau tengah sengkek, janganlah bawak si Del tu. Dia dah la ingat kakak dia ni kaya raya. Dia kalau nak mintak tu, mintak je pakai air liur. Tak macam Ijat. Ijat ni tak pandai memintak. Tapi satu perangai Ijat yang dari dulu buat aku hangin. Dia suka kerjakan perfume aku senyap-senyap. Patutlah perfume yang aku tak guna pon, aku tengok habis macam tu je. Last week dia pergi dating. Tapi aku tercium bau yang aku sangat kenal kat dia. Kalau tak silap, aku bagi dia Escada punya miniature. Tapi apasal baju J'adore? Apalagik, disebabkan aku bising-bising, dating dia tersebut telah delay setengah jam. HAHA.

Birthday nanti, Uda nak perfume

First time tahu dia memintak sesuatu dari aku. Sayup pulak rasa.
 

5 Congteng-conteng:

Blogger fara-D conteng...
erk?terkejut sat. mcm drama je?huu

bleh tahan ek ijat...haha! sebijik akak dia ek. eh jap! macam perangai anip gak eh. suka bantai perfume! mujo la aku ni bukan pengumpol perfume fanatik cam ko, kalo tak, alamat bercakaran aku ngan anak laki satu2nya dlm umah tu!
7:02 PM  
Blogger Adian conteng...
birthday i pun nnt nak perfume gak. bleh? ahaha...
8:40 PM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
huh.. ade org datang meminang.. yabedabeduuu
11:05 PM  
Blogger aisyahmokhtar conteng...
meminangkah? berkenalan..
nway, welcome 2 d new phase of life daling. congratulationz for being gagah to go through it. hehe. siap kau pasni..
2:49 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
aik? apakah? err... engkau cakap bahasa apakah ni? wakakaka
10:10 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."