Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, January 04, 2009

Kaki Yang Istimewa

nurulism.com, 9 September 2008.

Oleh kerna aku sudah ghairah sangat mahu melihat, menyentuh dan mencium (not) wedding shoes tersebut, kami pon ke Bangsar pada petang tadi. Walaupon sangat berpancaroba in the stomach. Ignore the stomach, nafsu first. Nafsu kata 'go tengok kasut!'. Aku pon go lah. Takda kira lagi. Sampai sanggop bermasam muka dengan Haikal (This is another story, not telling you. Not telling you because sudah menyesal kerna crisis dengan adik sendiri. Padahal sangat sayang dan sangat ketawa malam ni like two monkeys on the tree) Okay, move on dengan cerita kasut.

Sudah tengok kasut hooray! Sudah bersentuhan kulit ke kulit hooray! Sudah kissing pipi ke pipi hooray! (Watdehel? Aksi kissing kasut tidak ada ) Dalam banyak-banyak hooray tersebut, tiba-tiba menjadi tidak hooray! Apabila hooray menjadi tidak hooray, bunyi dia pon akan ber-sound like this ; Hooowaaaa! (Hoooowaa ialah bunyi seolah-olah menangis) Anda tahukah kenapa keluar soundtrack Hoowaaa tersebut padahal pada mulanya sangat hoooray? Yes, anda tidak tahu.

Pertama kali melihat kasut tersebut, mata aku mengeluarkan cahaya berseri-seri dan secara anehnya, bebola mata semacam diamond saja. Aik? Sangat shining mata bersinar-sinar. Hati pon tiba-tiba pandai melompat padahal takda siapa ajar dia melompat tinggi. Sangat seronoklah katakan tengok kasut sangat comel. Sangat comel. Comel sangat. Dan apa-apa istilah lainnya yang beerti comel secara sangat.

You try dulu.

Syikin (staff Thomas Chan) pon menyuruh aku mencuba. Terus sarung masuk kaki dan tidak lama selepas itu aku pon menangis tersedak-sedak (guys, bukankah sangat seksa menangis dan tersedak dalam satu masa?) Err anyway, macam biasalah. Exaggeration. Tidak ada nangis sebanyak satu sungai la hayyoh.

Apakah terjadi? Kasut tersebut telah meletop I tell you. Err... meletop like bangunan kena fire dengan ultraman. Sangat dramatik. Err. Aku tak tahulah kenapakah aku suka menipu sekejap semasa membuat entry. Mungkin satu tabiat buruk yang sangat buruk. Atau mungkin juga satu trademark. Entahlah. Padahal aku takda suka menipu. Okay, move on. Kasut tersebut tidak meletop. Kasut tersebut sangat longgar. Watdehel. Bukankah sangat diukur tempoh hari sampai terjengkit-jengkit aku dibuatnya.

Sebenarnya salah kaki aku sebab sangat cute. Benda cute memang selalu dipersalahkan. Luckily kami dapat berjumpa Thomas last evening. Beliaulah pembuat kasut tersebut. Beliau kata, takda mould yang lagi kecik. Itu adalah the smallest one. Jom nangis sebanyak satu sungai (atau Justin Timberlake kata, cry me a river)

Namun masalah tersebut dapat diatasi dengan kepakaran Mr.Thomas tersebut. Hoooray balik. Malaslah aku hendak bercerita detail tentang cara-cara dia menyelesaikan masalah tersebut. Bukan anda boleh buat apa pon. Jadi dipendekkan cerita yang sudah sangat panjang ini, insyaallah esok Syikin akan call aku dan Thomas akan alter kasut tersebut hoooray.

Ada satu kata-kata Mr.Thomas yang sangat memberangsangkan. Dan membuat aku 'berhoooray walaupun agak nak hooowaaa'. Dia bilang kok, kalau kaki gwe spesyel bangat (sejak bilakah Thomas berciri Indonesia? Haha).

Dia kata kaki aku sangat 'special' sampai sangat sukar dan mempunyai bentuk yang aneh. Kaki juga sangat luarbiasa punya kecik. See. Ini pujian atau penghinaan aku pon tak tahu lah. Tapi its okay, I take it as a compliment. Haha. Admire lah kaki aku.

Sebenarnya sangat pancaroba in the stomach at the moment. Tadi sudah abaikan stomach demi nafsu kasut. Sekarang aku mahu membagi kasih sayang kepada stomach pulak. Kita kena ingat. Tanpa stomach, apalah ertinya nasik. Bukankah Chika sangat suka nasik?

Sebelum berpisah (macam rancangan NONA bukan?) di atas sana terdapat kolaj gambar wedding shoes aku. See. Siapa berani kata Chika kedekut? Pernah dengarkah tazkirah yang berbunyi ; Tangan yang memberi itu lagi baik dari yang menerima? Bagaimana pula dengan sindiran Melayu yang berbunyi ; Bagi betis nak peha? HAHA. Errr. Cubalah relate sendiri pepatah dan tazkirah tersebut dengan gambar yang ala-ala kabur dan 'baik tak payah' tersebut. HAHAHHA. Well. Do not ask for more. HAHA. Nanti aku akan membagi pepatah : bagi betis nak peha. HAHAHAHA. Well. Dictator memang macam ni.

Sebelum berpisah (again). Aku ada melancarkan satu kempen yang sangat sukar untuk difahami. Tetapi bolehlah KLIK NURULOVEME.BLOGSPOT.COM untuk melihat kempen. Baca. Dan buatlah apa yang patut. Kempen tersebut akan berjalan selama satu hari iaitu pada 10 September 2008 (esok) sahaja. Err. Baca. Dan buatlah apa yang patut.

Kali ni betul-betul berpisah. Habis.





Latest entry at nurulism.com

 

2 Congteng-conteng:

Blogger Liyana conteng...
Seronok sungguh mempengantin (=membridal)
Alamak, baru teringat, kasut hantaran yang fancy dlm atas dulang hantaran 2 tahun dulu, tak dipakai lagi :(
6:30 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
tak dipakai lagi???
waaaa.
eh eh. macam makcik saya. dia kata ada hantaran yang belum usik padahal dah ada anak tiga.
emak saya tak pernah pakai handbag dengan kasut hantaran dia jugak sbb emak mana pakai benda2 tu semua. HAHA
12:36 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."