Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, May 22, 2005

:: Aku Tanpa Cintamu ::

Image hosted by Photobucket.comTelah kumungkiri janjiku lagi...
Walau seribu kali kuulang sendiri...
Aku takkan tempuh lagi...
Apakah Kau terima cintaku lagi...
Setelah kuberpaling dari pandanganMu
Yang kabur kerna jahilnya aku...
Mengapa cintaMu tak pernah hadir...
Subur dalam jiwaku agarku tetap bahagia..
Tanpa cintaMu tetaplah Kau di sana..
Aku tanpa cintaMu...
Bagai layang2 terputus talinya...
Masihkah ada sekelumit belas...
Mengemis kasihMu Tuhan...
Utkku berpaut dan bersandar..
Aku di sini kan ttp terus mencuba
Tuk beroleh cintaMu ...
Walau ranjaunya menusuk pedih
Sejak first time aku dengar lagu Aku Tanpa CintaMu nyanyian Mirwana ft JayJay kat IKIM, aku terus jatoh chenta bergolek-golek.Ckp pon tak guna sbb aku mahsyuk betul ngan lagu ni.Ngan sora depa yang best, mmg seriau satu bdn bila pekena lagu ni tgh2 mlm buta.Sebenarnya pon aku mmg minat nasyid.Lately, selain lagu ni aku dah mula taksub ngan lagu Destinasi Cinta. "...Destinasi cinta yang kucari...sebenarnya terlalu hampir..." lirik yang sgt memerlukan penghayatan.Lagu nasyid tanpa penghayatan... baik toksah dengar.Buat berat telinga je.Tapi nak kata aku ni mmg menghayati, tak adalah.Tapi at least aku tercengang gak lah bila tiap kali layan lagu2 nasyid jiwang camni.Kat kesempatan ni, aku nak promotelah kat semua orang : Dengarlah IKIM.fm. Dengar online lagi bagus.
s a h a b a t - part 2
Aku blom puas hati dgn kisah Sahabat aku semalam.Tergerak hati nak continue.Aku takkan rasa nak create part 2 klu tak kisah ni mendapat perhatian beberapa org kawan baik aku.
komen aiza (my besfren 4eva) about my last post:

Image hosted by Photobucket.com

chat wif Mizi.Ere is my edited msg wif Mizi.Pjg sebenarnya tapi byk tapisan dah dibuat.Tu je layak ditayangkan.Selebihnya hak peribadi.

Image hosted by Photobucket.com

Akhirnya sekarang mmg sah! Tinggalkan aku dengan aiza.Astri? Hmm.. sorilah Astri kalau kau baca entry aku kali ni.Aku bkn nak ketepikan kau.Tapi mmg betul pon, sepanjang cuti ni aku langsung tak jumpa kau lagi.Tapi bukan sbb kau tak nak jumpa aku (aku harap camtulah), tapi sbb kau balik Indon.Aku hrp kau tak menyisih.Dan aku tau, selalunya tiap kali cuti kau mmg akan carik aku.At least kau akan msg aku sungguhpun ntah apa2 je bunyinyer msg kau.Thanx ingat kat aku.Mizi pon sama.Since this around few days, aku dah jadi biasa pulak kongsi cerita dgn dia.Terima kasih.Sesungguhnya betul cam telahan aku.Yang nak pergi, silakan pergi.Aku ada lagi kawan yg lain.Aizar pon ada ngan aku.Dan honestly...komen yg aizar hantar td buat aku rasa bertambah sayu.

Aku ingat lagi, aku penah beritahu Hani..."Sekarang ni, bila dah besar, aku dah belaja satu lagi benda.Benda ni aku belaja masa aku kat Johor. Persahabatn tu penting.Dan betapalah kita kena buat sesuatu utk pertahankan persahabatan sbb ia bukan senang.Susah berkawan sebenarnya...," itu yg aku bgtau Hani.Time tu kitorang tgh tggu LRT kat Cempaka.Betul... part plg susah dlm persahabatan ialah utk mempertahankannya.Aih... (mati kata)

S a h a b a t part 3

Seorang sahabat bernama Kamal.Kamal...apa ye tentang Kamal.Dia kwn aku.Aku kwn Kamal.Lagi?Hmm..bukan nak cerita Tentang Kamal.Tapi nak kabarkan aje, td aku sempat borak pjg kat Frenster Chat ngan Kamal. Terharu aku sbb afta almost a year tak jumpa, dia leh anggap aku as fren and kitorang akhirnya simpulkan.."frens foreva yeah!"... Byk yg diperkatakan tadi...Aku terharu sebenarnya sbb dia nak kongsikan sesuatu ngan aku.Ala..kisah2 hidup sepanjang kitorang tak jumpa.Yes, satu lg persahabatan berjaya aku pertahankan.

"saja..aku kan ingat kwn," aku reply sms Faiz camtu.Tp dia tak caya aku sibuk ingat kwn skang ni.Sesungguhnya betul!Aku tengah berusaha sgt2 utk pertahankan sisa2 persahabatan yg ada.Inilah kali pertama aku lakukannya sbb slama ni ego aku bukan skit punya tinggi tahapnya.Dan Alhamdulillah... setelah setahun juga, aku kembali ada Faiz as my fren.Juga kembali detect Zulfadhli secara tak sengaja.Tak mau ego lagi.Aku add him up kat frenster hanya nak tunjukkan betapa aku dalam usaha mempertahankan semua persahabatan yg pernah ada walaupun sikit.Taklah riak sgt kiranya aku kata.. i'm naturally nice! Eheh... (akhirnya kesyahduan aku berkurang...)

sms of the week

"ai cyg..huhu..lama x dgr cite....tido eh..." - Sharil

"oit geng...amcm idop?Ko mintak ape?," -astri.. (betapalah akhirnya aku leh tarik nafas lega ngan sms astri ni.Baru smpai KL dari Indon ptg tadi. Astri!!! Mish u, u noe?)

-harap tak perlu continue babak sahabat tuk part yang seterusnya. Jemu!-

 

2 Congteng-conteng:

Blogger Aizar Azman conteng...
herm..lagi sambungan kisah sahabat..ntah kenape yer kite terase sangat2 dengan ketiadaan dorang..kekadang sifat ego menjelma bie jd bende ni..tapi kita pulak yang rase tersiksa..perasaan diorang pulak mcm mn ek?persahabatan yang amat lama..harap2 tak terputus selamanya,walaupun bukan sebagai sahabat sejati lagi tapi cukup la sekadar kawan yang pernah rapat dengan kita..
1:11 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Enjoyed a lot! My fioricet fioricet migraine
1:48 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."