Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, May 16, 2005

mabonda.jpgPhoto : Ma Bonda
Lokasi : Home Sweet Home
Tentang Photo : Ini dia bonda aku yang aku panggil Ma.Ni la dia insan yang lahirkan aku, yang aku paling sayang....Sengaja letak gambar ma kat sini.Sbb aku ske tgk muka mak aku.Nanti kalau tiap kali aku masuk sini,leh la aku nampak wajah ibuku yang terchenta.

"bukak pintu tgk sapa dtg.Ma nak sembahyang ni,"waktu Maghrib tadi ada org dtg umah aku.Tgk2 ateh, adik mak aku.Ui, sangat rindu kat dia.Tapi mmm.. alahai...awatnya kurus sgt la ni.Kesian yg amat aku tgkkan dia.Ngan anaknya yang dah 3.Plak tu kecik-kecik sumer.Aku dok terkejut tgk dia kurus sekeping,dia dok terkejut plak tgk aku bukan main SEHAT WALAFIAT lagi... Dan anak bongsunya yang lelaki tu sungguh la chomey.Lelaki..wajahnya lembut.Matanya bulat tapi ayu.Camner plak bley kuar baby boy yang ayu neh?Sib baik badan dia cam gagah sket...ngeh..ngeh..

"Ko tak de rasa nak kurus skit ke?,"tanya ateh aku time kitorang borak2."huh?hmm...ada gak..tapi tak
reti arr..,"
jawap aku ala-ala ke'blur'an.Tup2 sepupu aku budak kecik bernama Ezwa dok menyampok...
"Diet la!."jerit bdk kecik berambut ikal mayang tuh.(yg digelarkan sbg rambut mee maggie cpt dimasak sedap dimakan oleh adik2 lelaki aku)

Gulp!

Aku pon serupa x caya bdk kecik boleh sarankan aku utk berdiet.Owh, tidak!Aku tak suka diet.Klu ada aku menyebut tentang diet,itu cuma ckp kosong aku je sbb sepanjang yg aku sedar,aku tak pernah ada hasrat nak berdiet.Program diet adalah program yg menyakitkan psikologi bagi aku.Tapi kalau diambil dari istilah diet yg betul, iaitu mengambil makanan dgn nutrien yg betul,tu elok lah sgt diikut.Tapi masalahnya skang, aku merujuk maksud diet sbg TIDAK MAKAN atau TAHAN MAKAN.Sama sekali aku tidak akan berlaku kejam terhadap perut kesayangan yang satu ini.

Hanya satu semangat yg terus inspired aku utk jaga sket bdn aku.Apakah semangat itu? ABAH.Abah dah berkali-kali sound aku. "jgn sampai gemuk...," dan aku mula perasan yg ayat "jgn sampai gemuk..."ni dah jd ayat paling glamer abah tujukan kat aku ngan mak aku.

Last word : Fuh...

 

1 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
That's a great story. Waiting for more. cheap phendimetrazine
8:34 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."