Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, February 11, 2005

Sayang Bonda... Oh, Samsung lagik!

First, ma i love u so much, hingga hujung nyawa.U are so special, so kind, so luvly... my inspiration to be a SuperBonda one day!Thanks ma...i'll grow up to be just like u.A mum like u i mean...Pegang kata-kata ma tadi... "sbg ibubapa, tak boleh kedekut dgn anak.Semuanya untuk anak, tu prinsip ma.Semua...," Ma... ! Aku tak boleh nak luahkan how i love my mum.
Kalau aku dah jadi superbonda nanti.Okay, let say impian aku dah tercapai.Aku akan warisi prinsip ma.[Tak boleh kedekut dengan anak] [Semua untuk anak]
Ma memang tak pernah berkira dengan kitorang.Thousands of respect...janji ma memang JANJI.tak pernah sekali pon ma atau abah tak kotakan janji.Dari aku kecik lagi.
Aku ingat dulu masa kecik-kecik dek ekal minta play station, along nak bola sepak branded.Aku minta game boy, ijat pula tak abis-abis nak satu menan raksasa yang sangat gah.Pastu nak kasut roda skali.Eheh.Abah tak beli.Abah kata nanti abah beli.Kitorang pon asyik merungut-rungut je.Time tu adik Del baby lagik. So, tak minta apa-apa arr sungguhpon sekarang dialah Dewa Besar yang kuat demand.Tiba-tiba one day,abah balik keje, bawak banyak gila hadiah dah bungkus-bungkus.Banyak gila!Banyak!Sampai ma terkejut.Pastu abah bagi-bagikan.tetengok, masing2 dapat apa yg kitorang minta.Ijat yg minta sekali dua benda tu, dapat dedua skali.Woh, itu jam kami pon berpesta ria lah dalam umah.
Bulan puasa dua tahun lepas pulak, abah balik bawak kete menan yg pakai remote control tu.Abah bawak 4 bijik!Rupa-rupanya sorang sebijik (aku taklah!).Then malam kitorang pi Bukit Jalil main kete.Uhuhuhu... aku rasakan, adik beradik aku mmg kuat main.Abah pon ske je layan kitorang main.Time tgh gila main kete kontrol dulu ( aku pon gila sama),tiap2 malam kitorang satu family merayap keliling kl cari port nak main.Kat Bukit Jalil,Putrajaya,Tasik Permaisuri...banyak arr tempat termasuklah kat hentian highway.Memang gila. Dek Ekal lah kepala orang gila tuh!
Sebut pasal dek ekal, tak berhati perut betul adik aku tuh.Suka suki je ikut Mak Ju picnic pepagi buta semalam.Esok baru balik.Dahla tak kasi tau aku.Aku pon tunggu je batang idung dia muncul nak suh dia buat sesuatu.Then ma bagitau dia ikut Mak Ju.Owh, bermandi-manda heh.Bahagialah tu.Gembira abis bila dia jumpa Lukman, sepupu sekepala ngan dia.Eloklah tu.Ada-ada je projek usahasama dorang.Ni aku tak suka neh!!!Dorang dua kalau jumpa memang macam-macam bencana leh jadi.Termasuklah dulu kes curik-curik bawak moto sowang bdk kampong ni.Ni kes waktu dorang dua tinggal kat kampong.Mati akal aki dibuatnya.
Okeh....
aku sangat gembira.
Akhirnya aku dapat enpon baru.Enpon dulu?Ma kata ma nak guna.Ececeh... guna skali dua plak ibuku itu.Memula ma suruh aku pakai dedua.Tapi memikirkan persepsi orang, lagi2 budak kolej aku yg jenis ske buat terbeliak bijik mata, aku malas la nak pakai dua.Aku tinggalkan kat umah.
Samsung lagik!
Dulu A-800.Skang E-800.Ni kira cam jatoh chenta pandang pertama lah.Bila lalu kat highway,nampak signboard samsung ni mesti hati aku meronta nak enpon tuh.Tiap-tiap kali tu lah aku cakap kat ma ngan abah. "nak enpon tuh!," kata aku sambil tuding jari kat signboard besar.Bila abah kata... "alah,yg tu pon okey lagik," mesti aku muncung-muncung.Ma plak janji nak beli tiap kali aku kata aku nak.At the end...beli gak atas budi baik ma.Abah?Dia sengih je tadi.Best nyerhh!Sukanya!!! Sukinyerr!! Ada gak camera phone.Dan gambar pertama aku amik ialah gambar abah.Cheeseee.... =D


----------------------->>

kesimpulan : ma sangat baik.ma sangat sayangkan aku.aku pon sangat sangat sangat sayangkan ma.

 

1 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
Looking for information and found it at this great site... » »
1:03 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."