Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, May 30, 2006

Tak payah tajuk.

Kali ni entry tak bertajuk. Buang masa! Paling kurang pon, aku memerlukan sepuloh minit utk mendapatkan tajuk yang kunun-kununnya gerek. Buang masa! Sekali lagi, BUANG MASA!


Dah beberapa hari aku tak bermesra dan bercandaan dengan para diplomat di arena blog antarabangsa ni. Mmg aku saja menyombong diri sbb aku tak sehat. Setiap malam aku tdo tak puas. Rasa macam tdo dalam semak-samun. Dan setiap pagi aku bangkit awal. Mmg brengsek sekali! Setiap kali aku dapat 'hidup' pada awal pagi, mesti aku konpius samada nak rasa bangga atau keciwa.Bangga sbb ini merupakan pencapaian yang sgt baik dlm kualiti hidop aku. Keciwa sbb aku sejujurnya tak suka bangun pagi. Brengsek nyerrrr....

Justify Full
Aku nak flash back cerita sepanjang aku terlantar tak sedarkan diri. Sungguh ni aku bilang... aku pengsan EMPAT kali sepanjang waktu sakit aku ni. Uuulala~ Perlu ke tulis tipu-tipu macam ni? Macam entry murahan. Yucks! Aku tak pengsan! *tampar muka dua tiga kali* Aku tak terlantar pon! *tampar muka lagi dua tiga kali* Aku cuma demam sejuk yang kronik tapi tak la sampai nyawa-nyawa ikan. Masih gagah untuk membebel percuma setakat dua tiga jam.


Bersedialah...untuk contengan super-saiya dari aku! Dan aku tak pedulik samada kalian penat, letih atau mual nak baca contengan yg sgt panjang ni. Terpulang! Aku menulis untuk simpanan memori aku. Kalau tak suka membaca, pergi main jauh-jauh. Arena blog ini adalah untuk mereka yang bukan saja gemar menulis (samada menulis yang baik2, yang burok2, atau pon yang menulis entah apa2 yang tak masok dek akal), tapi juga untuk org yg suka membaca. Eh, aku bagi warning ke ni? Bukan warning... cuma aku bukan dalam mood yang baik ketika ni. Dan sebarang komen yang menjatohkan sgt aku tak hargai.... Terima kasih.


Rabu, 24 may 2006.

Ptg tu fetch Jullian dan terus hangkut dia ke Times Square. Guess wut? Dia tu tak berubah langsong. Sama je macam dulu. Ingatkan lepas beberapa bulan tak jumpa, dia akan jadi sebaik-baik manusia tapi tak! Sama je macam zaman sekolah-sekolah dulu. Masih suka underestimate aku. Masih suka nak keep on fighting dgn aku. Tapi apa pon dia, dia still sorang budak yang tak pernah lupakan kawan. Thanks anyway sbb bayarkan software aku. Lain kali, boleh sponsor I beli laptop Acer, Ferrari sebijik dua. Bersama sebijik desktop apple yang nampak hebat sekali. (Lain kali tu tak kesahlah bila2 pon. Akan sentiasa keep in touch with u untill the day u become a richest man in the world) Aiza, we deal it with Jullian kan? Semoga Jullian cepat kaya dan semoga dia cepat membelikan aku satu set Apple punya product. Amin~


Dia kata aku drive terok, macam orang tak ada lesen.
Aku kata, aku drive terok sbb itu 1st time aku drive ke KL yang maha sebok tu. Dan aku kata jugak... lesen aku lagi lama dari lesen dia.


Dia kata, aku selalu berada jauh sgt dgn kereta depan.Sampai tiga bijik Kelisa boleh masok antara gap tu. (tak pon!)
Aku kata aku amalkan jarak 2 saat antara kenderaan.


Dia kata, kalau ada seribu driver macam aku... mmg susahlah semua orang.
Aku kata, aku baru nak berjinak-jinak dgn kenderaan, lama-lama aku akan hebat.


Dia kata, tak best drive CRV.Sbb kereta besar menyusahkan.
Aku kata, aku suka drive kereta besar sbb aku rasa lebih selamat.


Dia kata, dia suka Kelisa. (yang dia selalu sebut sbg CLK-cute little kelisa)
Aku geram, dan aku kata... aku tak suka kereta buatan Malaysia!

Nah, amek ko!HAHAHA! *gurauan yang menyayat hati*


Kesimpulannya, dari zaman sekolah hingga ke zaman universiti. Dari usia kecik sampai dah ke 20 tahon, kami tetap akan bertekak bila berjumpa. Tapi bila lama tak jumpa, gerenti aku akan tercarik-carik dia. Dan bila chatting atau bersms, mmg ayat super duper punya nice. Macam besfren of the year. Tapi bila dah berdepan mata ke mata, mmg Street Fighting la. (Di mana aku adalah Chun Li dan dia sbg Blanca. AHAHA!)


Tapi not to deny, just enjoy being with him and aiza. He will always be my fren. At least dia ingat jugakla nak hang out dgn aku... dari MEREKA-MEREKA itu? Teman seperjuang yang blom mati terkorban, tapi dah lebuh entah ke mana. Frens forever dearie Aiza and Jullian!


Kredit : Secret Recipe, Lot 10.
Heaven sekali dapat santap Ice Lemon Tea (Secret Recipe did good job!), Chicken black pepper, Chocolate Marshmallow, dan ... Chocolate... (aiza order pe benda ar?)


Kredit : LowYat Plaza
Cuma sempat sambar optical mouse itu (aku pilih atas dasar HIJAU), speaker nampak gedik itu (Jullian pilihkan speaker tu akhirnya lepas semua yg dia cadangkan aku reject atas sbb2 kewangan), dan mouse pad (atas dasar rupa paras). Jullian kata, aku beli semuanya tak berkualiti sbb tak branded langsong. Aku jawap... bila tgh sengkek, brand boleh letak ke tepi dulu. (tapi kenapa aku tak pernah rasa sengkek ketika membeli-belah pakaian,kasut, handbag dan bau-bauan? ; nanti aku check sistem data di kepala)


Ahad ,28 May 2006


Time conference dgn aiza dan adian, mmg manis mulut aku bersetuju utk jumpa adian kat stesen putra UM pukol 12 tgh hari. Tapi pagi tadi, pukul 12 tgh hari aku baru kuar umah. Ekekek... Maka, terhegeh-hegehlah aku tekan minyak kete sambil rasa bersalah sbb buat adian tunggu setengah jam. Tapi malangnya rasa serba salah tu tak lama. Sekarang aku tak rasa berdosa pon. Rasa enjoy je. Adian pon tak marah. Na na na na~


Si Encik Shafiz Wonka tu pulak, tah sejak kebelakangan ni berlidah ular. Lidah bercabang. Kejap nak ikut, kejap tak nak. Geram btol aku ngan dia. Tingat plak kes last week kat UKM masa hari nak balik holiday tu. Yer yer je pagi tu kata nak ikut aku balik umah. Kalau ada dia, aku rasa konfiden sket since itu 1st time aku kena drive sendiri balik Cheras. Bunda pon dah lega sbb ada orang teman aku. Tiba2 dia sms... dan aku dgn Farah punyalah berasap telinga. Tapi tak tau nak bengang atau nak gelak. Sbb sms dia berbunyi kesamdol-samdolan. "Nurul, sorry la aku tak ikut kau. Tadi aku baru bangun tdo, otak aku tak waras sgt. Aku cuma pk nak balik cepat je. Skang aku dah sedar, aku nak balik ngan parents aku," mmg samdol abes!


Okay, dengan bantuan Aiza yang sgt expert selok belok Petaling Jaya, maka kami pon tiba kat umah Farah ptg tu. Tuih btol lah. Aku tak dapat parking! Plak tu terkial-kial nak reverse kat jalan yg super sempit tu. Sib baik ada sorang uncle ni pi bukak gate umah dia, kasi aku reverse ikut halaman umah dia. Baiknya uncle. Mungkin jugak uncle tu risau tgk Datin Muda macam aku. Wo, berlagak Datin aku aritu! Ngan spek hitam Angelina Jolie nya... mmg brengsek skali! Nak beragaya punya pasal, sanggop aku bergelap mata. (Kalaulah uncle tu tau aku hanya sorang budak 20 tahon yang terkedek-kedek nak idop..... mesti dia tak layan aku.Agaknya dia pikir aku ni Mak Datin bebtol kot) Lalalala~ (www.perasan.com)


Waktu tu aku blom sehat. Masih ligat aksi stunt dalam sistem badan menyebabkan aku cepat naik angin. Masa Adian dah dapat parking, aku rasa geram. Sbb aku kena pusing melilau-lilau area taman tu. Mmg brengseklah mulot aku membebel percuma. Aiza terpaksa tadah telinga sampai kebas. Dah tau situ area orang kaya dan raya. Orang kaya ni plak, jenis suka pakai kete berbijik-bijik. Plak tu, jalan depan umah sempit. Mmg ganggu laluan btollah! Berjuta-juta kali aku ulang bebel benda yang sama. Aiza pon iya kan ajer. Tah, waktu2 tak sehat ni. Aku sangat cenderung untuk menyalahkan orang lain. Termasoklah menyalahkan Beylo yang selalu menuntut komitmen dari aku. Aku sakit ko faham tak?Ko banyak sgt songeh, aku delete ko selamanya.


Nampak ja Si Kelisa Kuning comel lotey milik Farah, aku dah lega. Mmg tak salah umah. Bangga aku sbb sejak dapat 'LESEN' dari parents utk guna kete kat kampus ni, aku dah makin panjang langkah. Tunggu la ko. Nanti langit ke tujuh, dengan awan ke sembilan pon aku sampai. Sabaq sat naaa! Uhuhu... dan yang paling tak bley tahan. Kami pergi 3 orang, 2 kete. Mmg pakat kena gelak ngan Farah. Uish, kalau orang tengok, mesti ingat kami buat trip 12 orang. ekekeke...

Kredit to Aiza selaku jurugambar yang kuat gelak. Sambil ambik gambar, dia bantai gelak terkekek-kekek. Dan yang sempat dirakamkan ialah gambar kete Adian yang mengekor di belakang kete aku. Ha, nampak tak nur penyuluh alam tu? Ha, kat dalam tu ada sekor raksasa bernama Adian. ahaha... ! Dan inilah pertama kali, ada orang drive ikut aku. Selalu aku yang ikut orang. Sbb aku ni ada penyakit yang sgt kronik yang aku tak tau boleh dirawat atau aku kena suffer sepanjang hayat. Walaupon ada kete sendiri pada usia 20 tahon, aku tetap tak boleh ke mana-mana dgn sendirinya sbb aku buta jalan. Tak ada satu destinasi pon yang aku tau untuk tujui selain jalan dari kolej ke studio. Sila layari http://www.buta_jalan/unlimited.edu.gov.my (panjangnyer url).


Cam biasa. Meskipon kekurangan sorang Drama Queen, juga kekurangan tanduk dan taring tajam yang menjahanamkan masyarakat, pertemuan aku, fara dan Adian (campur Aiza sbg ahli baru jarak jauh), dah cukop syarat dah utk bukak site baru bernama www.gosipliar.brengsek.com. Macam2 insan tak berdosa dikaitkan dlm 'saluran informasi' (gosip) kami. Rasa macam gian nak bergosip. akhirnya, bagaikan mendapat ubat perangsang, kami rasa puas! (i know, i know! ini ayat masalah sosial) Dan aku tiba-tiba rasa nak meletop macam gunung Merapi dan rasa bergegar cam gempa bumi Jogja bila je Adian si tak sayang mulut tu acah-cah nak ajak DUA MUSOH AGONG aku. Wo, nak tengok gusti mania, silalah temukan aku dgn mereka dalam satu majlis keramian yang sama. Tapi dah lepas pon. aku bahagia...


Thanks Farah banyak2 atas jemputan. Kalau Enol (si kecik paling nakal di alam semesta) dan Babe (budak lelaki mengada) tu ada, tentu lagi best. Tentu gegar majlis kawen kakak ko! Miahaha... syukur hanya aku yang sakit, bersama Adian yang ala-ala malu ayam kampong di khalayak ramai je yang mai. Ahaha... btw la kan, rindu nak pesta lova-lova. Patot pon aku saket. Aku rasa, sistem aku butuh hiburan extreme yg dah lebih seminggu tak dirasainya.

Selamat Pengantin Baru,
Untuk Kak Lin. (Kakak kpd Farah)
Semoga kekal ke anak cucu...


Bersabarlah sistem-sistem yang sakit.Sikit hari lagi, kita akan pulih. Lepas pulih, kita makan sakan segala macam makanan yang tak dpt kita telan ketika ini. Aih, kenapalah aku rasa panas sangat ni. Ke aircond aku dah tukar cawangan. Dah pergi ke cawangan 'PEMANASAN'. Hell lah!



Tak kira masa, tempat dan kondisi. Aku tetap suka bergambar. Melihat kamera yang memancarkan tanda-tanda seperti mau memetik gambar aku, sudah cukop membuatkan aku lupa semua kesakitan. Mungkin nilai-nilai ke-diva-an sgt utuh dlm jiwa aku. *cebik muka, meluat dengar.Ini ayat tidak senonoh sekali*


Balik dari umah Farah, aku rasa haus semacam tekak aku. Mungkin sbb panas. So, aku tanya Aiza mana leh minum-minum. Aiza pon jawap, boleh singgah mencedok air sungai Klang kalau mau. Ngee =D Tipu je. Tak, Aiza kata, leh singgah seksyen 14. Aku ikut je telunjuk dia. Kalau dia bawak ke Sg Klang pon aku bukannyer tau. Ikut ja... Ekeke... Pastu dapat idea nak stop kat Amcorp Mall. Tapi kansel! Sbb kat situ macam pusat pelupusan kenderaan. Gerenti ak ada parking. Maka, melenconglah kami ke A&W. Pendek kata, kami sgt tak senonoh sbb balik kenduri, terus ke A&W. Patot pon aku makin 'membesar'. Sbb aku sgt bahagia. Tekak ku juga.


Harini.

Harini rumah sunyi. Tinggal aku dgn Haikal je lagi. Kesemua budak-budak lelaki tu dah diangkut oleh aki balik Johor. Selamat bercuti adek-adekku semua! akan rindui kalian. Dan sgt menyedihkan kondisi rumah ini tanpa kalian. Semuanya kerana beberapa sebab yang akan merubah keadaan hari esokku tanpa kalian.
  1. aku terpaksa cuci kereta sendiri esok. Atau aku terpaksa tersengih bangga ke hulu ke holir dgn 1266 aku yang dah bertempek taik burung. (hina sungguh burung yang melepaskan najis tak kira tempat)
  2. terpaksa aku lakukan byk keje rumah yang telah aku tinggalkan hampir 2 tahun lamanya.
  3. aku kehilangan tukang masak yang hebat, gerek dan sensasi bernama Ijat
  4. tak boleh memusuhi Haikal memandang dia je satu-satunya pilihan teman suka duka yang ada ketika ini.
  5. aku boleh mati tanpa jenaka-jenaka murahan mereka!!!!!hiarght!

Aku tak sabar nak pegi pecahkan kepala ke dinding bilik. Izinkan aku mintak diri dulu. Sbb kepala aku dah tak sabar-sabar mau pecah. Esok, kalau tiada lagi entry dari aku, anggaplah aku sedang bermasalah dengan kepala yang telah berderai di dinding. Aku paling bencikan kepala aku ketika ni. -boleh bersurai-


pesanan penaja : semua site berwarna biru yang ditulis di atas adalah tidak sah dan tidak wujud. Tetapi sekiranya berminat untuk mencuba nasib, silalah berbuat demikian. Sebarang masalah lanjutan, tidak akan dilayan.
 

25 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
haha dah jadi raksasa dah aku rupenye. kekeke... papepun, tu telah membantu aku melepaskan gian xkuar umah seminggu. hehe... dan juga brengsek lagi skali kpd shafiz yg meninggalkan aku jadi laki sengsorang aritu. cis betul.
11:00 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
encik adian seorang teruna iadaman la pd hari itu kan..? wahahaha..

aku mengambil mase selame 12 minit utk bace n3 ko yg pnjg berjela ney..
aku menghayati setiap baris ayat2 ko..
penuh puitis..
leh jd penulis novel ko ney..
amat berbakat!!
11:18 PM  
Blogger Farrah conteng...
kecik je yu ni..hihi~mcm size ai jek :)
11:18 PM  
Blogger Nashrex conteng...
kecik dan extra bulat!! buat bola bowling ni bagus.. miahahaha~
er.. Pehal ko ada gak teddy cokelat cam mrbean tu? aku nya kat sblh pc ni gak, tp aku baru tau betapa kotornya teddy cokelat ni bila tgk gambo teddy ko ni.. Sungguh berdaki!!

*lawak ngan gambo aiza tu.. dedua gambo tetutup katub.. dia ada gigi ke x? kui3...
12:23 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
*angkat tangan*

Brape minit nak buat karangan panjang ni??? Huhu~
12:28 AM  
Blogger Jai conteng...
Kalau dah bohsan tahap dewa 19, aku cadang chika pegi cari keje daa... tak de la nak bosan sangat. Klau asyik tensen sampai nak pecah kepala, baca la Al-Quran. Semua benda pon boleh jadi tenang.

Alhamdulillah. Huhuhu...
12:36 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
adian - aku asa kita patot dok semeja dan berbincang bagaimana caranya melesing syah. Kita ajar dia... akaka...


syaff - aku penah tulis novel.Tapi akunyampah sbb ditipu. x dpt sesen pon! hampesh..

diane - ai mmg pendek.. :(

nash - sampai ati ko nak jadikan aku bola pingpong. Tak heran.. aku pasti jadi bola pingpong yg berkualiti dan tahan lasak... weh, sukati ja kata dia tak de gigi. Brengsek lo!

din - woo..berejam dek oi... tu yg sampai nak hantuk paler kat dinding tu. :p

jai - saya bukan bosan. Sy tak sehat. Ye la..lama tak mengaji al-quran. Mungkin sbb tu, sy salu runsing kot... *taubat*
12:45 AM  
Blogger Nashrex conteng...
mmg ko demam. aku tulis bola bowling, ko bace bola pingpong..

muahahahaha!!
2:05 AM  
Blogger Adian conteng...
ha'ah nurul... pe plak tetiba bola pingpong nih. hehe..
3:05 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
panjangnyer entry nie.. tak sangka semakin sakit semakin panjang pulak menaip. tapi takper kumpulkan demam tuh dan biler dah panas sama macam panas matahari lepas tuh taip sure entry nie panjang sampai ker zimbabwe. Apa-apa pun makan ubat. lagi cair lagi baik..
5:18 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
akhirnya, abes jugak baca sepanjangnya (*sambil purak2 cover gelak)
8:49 AM  
Blogger Aizar Azman conteng...
muahahaha...lawak2...aku order chocolate indulgence..sedap woo kek cekelat nieh!!
best ar wat gossip liar nieh..
brengsek ko nash..suke-suki je ckp aku xde gigi..aku xsuke tunjuk gigi aku sbb gigi aku lowprofile..bkn cam ko!dengki la tuh kan??org lain tutp mulut ko xdengki pon..
2:28 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
"adian - aku asa kita patot dok semeja dan berbincang bagaimana caranya melesing syah. Kita ajar dia... akaka..." <<--- syah tu sape? aku cari2 name syah, tp x de ponk.. ke ko silap type ney? hai..dasat ek sakit ko. bola boling jd bola pingpong..
akakakakaka...
5:46 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nash - ala.. jgn sebot agi. ai malula... sampai time conference smlm baru aku pasan yang sepatotnya bola boling, bukan pingpong... huwaaa!! apa dah terjadi pd aku???


adian - JANGAN UNGKIT LAGIK!! aku malu... :(


irwansyah - tu la namanya komitmen yg sentiasa tinggi utk beylo. Kang btol2 saya buat entry sampai zimbabwe kang, sapa nak tanggong???


aash - tahniah. Tapi... apa yg nak digelakkan? *jgn gelakkan isu bowling dan pingpong sudah...*


aiza - nash mmg camtu. Jgn ambik hati. Ko kumpol je duit, beli M16, ada rezeki, jumpa dia dan tembak dia... uuulalala...~


Syaff - ni lagi sorang nak malukan aku... :( uhuhu.... eh, adalah... syah tu ialah encik wonka. aku hanya panggil nama orang tu bebetol bila aku tgh marah je. Bila dlm mood biasa dan mood kejahatan, aku akan panggil dgn nama2 yg aku cipta utk mereka....


cuya - semoga cuya berjaya dpt lesen.Insyaallah. Nanti boleh join club 'kaki gatal'... like me. Lalala~
6:45 PM  
Blogger Nashrex conteng...
syah tu menjadi kegilaan syaff dulu. kan kan? ko kan giler syah tomok.. Miahaha
7:55 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nash - miahahaha! syah la, noh kotak la.. ko ni pecah rahsia syap je. ada agi tak rahsia dia? mari kita berkongsian!
7:59 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
aku.
sbenanyeh jadik bler nak komen ape. hohoohohoh.
aku jeles seh. hahahaha. nak itut. nak ituttt. alallalala
9:37 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Astri Yang Disayangi - aku bukan tammo bersama ko..tapi ko yg tak de di sini.... nanti ko balik, kita mesti kuar bersama-sama yer! akan kubawa mu ke mana jua... ekekeke smoga kata2 ini mampu buat ko bahagia skali... ekekeke... :p
10:06 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Moga-moga je la... :D
Y apple??? pear cannot ke? :p

Kat KL, keter kecik la bes! Parking pun senang! :p

I prefer to be Ryu la..... O_o"

Yupz...had a good time too' Thanx for being the driver of the day! (altough driving skill tu takde...) :p

p/s: Friends forever!!!
1:11 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
DEAREST JULLIAN,

y izit so hard to say something better bout me??. wut if u practice about giving me at least A COMPLIMENT? no need 2b honest. juz admit that i can drive. at least I CAN. and i will improve. Just 4 da sake of getting some better words from you. eheheh... friends 4eva!
1:30 AM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
weish nashku sayang..
syaf tomok ke yg aku minat? bkn mat shah mat salleh ke? ahahahaha...

kotak2 da x men laa.. skrg men laen..
miahhahaha...
3:37 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
syap - ooOOooo.. mat syah mat salleh!!!!! amboih, nak anak mat saleh jaa.. ekekeke... byk gak skandal ko eyh. bley tahann
4:19 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
oo ni ka chika..
1:30 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
oo ni ka chika..
1:30 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. Craig bradley rhinoplasty air purifiers Clickbank clickbank affiliate program click-bank.org salsa dresses Grosvenor hotel orlando xxasdf http://www.licenseplateframes9.info http://www.erotic-lingerie-7.info Web host solution provider 24 fitness hollywood hour west Side effect laser quitting smoking watch me shine joanna pacitti 3 gerbera daisy Lg laptops singapore Comfort zone skin care Lo order diazepam
6:45 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."