Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, May 12, 2006

Sebuah Kisah Tak Perlu Baca

Tak perlu baca!
Tak perlu baca!
Pergi main jauh-jauh.........................
Pergi buang masa ke tempat lain.
Di sini tiada hiburan jiwa.
Kali ni aku tak bagi service baik punya!
Kali ni tak ada bebelan brengsek aku lagi.
Tiada ayat-ayat lucu yang selalu kalian kata... "sonok baca ko merepek. Ayat ko kelakar"
Syuh, main jauh-jauh!
Aku tak larat nak bina ayat kelakar-kelakar lagi.
Malam ni aku nak conteng-conteng jiwa je.


Seminggu ni sungguh durjana! Aku tak tau aku ke mana, jiwa ke mana, hati kemana... semua hak milik aku berterabur sana sini. Aku hilang fokus.Macam orang mati bini. (tapi aku tak berbini). Rasa pudar je semuanya. Macam-macam aku rasa. Sampai aku dah konpius apa sebenarnya aku nak rasa. Hati aku berat semacam je. Air mata bukan main murah-murahan lagi. Melimpah ruah sesuka-suki tak kira masa lagi. Entah apa tak kena, aku tak tau. Tapi macam orang sakit jiwa aku rasa. Sesungguhnya seminggu ni sangat menyeksakan. Aku rasa macam jasad tanpa roh.


Aku sentiasa dalam keramaian. Dengan sahabat-sahabat handai tu, dengan mereka yang amat dikasihi, aku tak menyisih diri. Aku paksa diri aku utk rasa gamat sakan! Tapi tetap aku lost! Entah melayang-layang je pikiran aku. Pergi mana, aku tak tau. Tapi mmg pikiran aku selalu pergi bersiar-siar. Sedangkan sekarang bukan masa utk bersiar-siar. Sekarang sepatutnya aku sebok. Sepatutnya aku di Dectar, atau di studio bersama mereka semua. Bertungkus lumus demi bengkel yang tidak berdosa tu. Tapi.... aku secara songsangnya berada di rumah, bersama keluarga. Sekarang, berada di rumah dan terjerumus ke dalam arena internet yang tak beerti ni. Aih, makin jahanam jiwa dan raga!


Macam ada sesuatu yang aku nak tapi tak dapat! Atau mungkin jugak ada sesuatu yang aku perlukan, tapi aku tak tau apa. Apa aku nak nih? apa? Apa? Cuba cakap! Hangin aku ribut semacam minggu ni tanpa sebab. Macam aku mmg secara sukarela nak memberontak. Tak ada sapa suruh dan tak ada siapa yang jadi punca.


Rasa macam tak free. Macam kena kontrol dengan persekitaran. Padahal tak ada siapa kontrol aku pon. Aku je perasan macam dikontrol. Ngok btol lah! Tapi serius Beylo.... aku rasa macam terikat dengan satu jadual yang tak membahagiakan. Macam hidup di bawah beberapa protokol yang wajib diikuti demi reputasi. Sewel lah ayat nih. Rasa nak delete semua tulisan-tulisan di atas. Tapi demi masa.... biarkanlah tulisan-tulisan yg tak bersalah tu.


Lagi... aku rasa lemas dengan beberapa insan baik hati yang terlalu mengingati aku. Aku cuak setiap kali mendapat beberapa sms yang berbunyi prihatin. Sedangkan mereka tu dah lama lesap dari pikiran aku. Sedangkan aku tak perlukan keprihatinan mereka. Semua sms dan panggilan tepon tu buat aku rasa serba salah. Buat aku rasa macam sorang manusia kejam yang tak tau hargai perasaan orang lain. Abis, perasaan aku?


Minta tolong oi! Kepada dia tu yang suka bersms dengan mesej2 prihatinnya tu, hentikanlah. Aku tak larat nak tanggung rasa serba salah dah. Aku tak berminat bercakap apa-apa tentang kita sbb tak ada apa-apa tentang kita. Kalau ada pon, cuma kisah dulu-dulu yang klasik. Yang bagi aku tak pernah wujud. Cuma setakat sekali imbas tu, boleh lah aku ingat. TApi, ingatan aku tak setinggi ingatan kau! Sungguh aku tak ingat semua tragedi yang kau gembar-gemburkan tu. Maaf.... bukan tak suka kau. Tapi aku tak mau rasa serba salah. Aku tak mau sakitkan perasaan sesiapa sbb aku tau macam mana penangannya dikecewakan.


Minta tolong lagi. Tolong maafkan aku kepada si dia yang lagi satu tu. Aku bukan tiba-tiba menyombong tak tentu hala. Tapi aku rasa, cukuplah sampai situ je. Daripada aku layan-layan... sambil kau melayan perasaan dan terbawa-bawa dek perasaan, ada baiknya aku hentikan semuanya sekarang jugak. Aku tak mau sakiti hati sesiapa pon. Aku sentiasa tak mau melihat seisapa pon kecewa.... Kalau dulu, aku tak pernah kesah tentang perasaan orang. Melihat beberapa org sahabat aku menangis kekecewaan, aku rasa nak lontar cakera je muka dorang. Dulu aku sungguh tak faham kenapa mesti terasa hampir mati kerana kecewa semata-mata. Tapi sekarang, aku dah faham semuanya. Memang sakit bila dikecewakan. Dan aku tak mau sesiapa pon rasa kesakitan kecewa tu. Sgt sakit!


Jgn salahkan aku bila aku bagi respon negatif. Semuanya sbb aku tak berminat. Wut is the point then? Daripada aku mengecewakan hati-hati suci bersih kalian, lebih baik tok sah. Buang masa je layan aku.

I dunno where the hell its started. Rite afta this,plis god help me. Dun let the one that i'm gonna fall in love walk away from me. Its seriously in bad injured inside to see someone that u love walk away from u. Dun let me fall in love with anybody kalau dia mmg akan pergi at the end of the story. I'm tired...... and its painful enough.


sekian tulisan tak perlu baca dari aku buat Beylo. Nite, Beylo! Aku masih runsing dan ketakutan. Its all about something that u cannot resist. I need a long talk with somebody. But who?
 

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."