Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, June 05, 2006

Di setiap ada kamu...

tiga puloh minit lepas, aku bangkit dari tidur yang sgt enak. Enak sekali. Enak dua kali. Enak tiga kali. Dan enak berkali-kali. Lebih enak dari menikmati minuman yogurt berperisa strawberi.Yummy! Sekarang jam pukul 8.35 pagi. Magik pertama utk hari ni dah berlaku. Magik bangun pagi.


Magik kedua mungkin berlaku pada jam-jam berikutnya. Dan aku masih berharap, akan berlaku magik super-saiya yg cemerlang. Yang bisa buat aku senyum meleret-leret.... atau ketawa terbahak-bahak macam gergasi dapat kuasa. Hmmm *sengih*


Perutku lapar.Dia berbunyi lagi.Cam biasa ar! Menghasilkan bunyi-bunyian genderang mau perang. Dan aku rasa tertekan dgn kerenah perut lapar. Lepas mandi sesiram dua ni, aku kena tunaikan tanggungjawap terhadap perut. Menyogoknya dgn makanan-makanan sedap. Sbb aku adalah penggemar kata-kata komersial yang berbunyi 'hidup biar sedap'. Kalau hidup ini tak sedap, kan lebih baik mati. Tapi aku bersyukur sbb hidup aku selau sedap. Lagi sedap kalau aku dapat mendebik beberapa ekor 'buffalo' liar yg suka sgt buat hidup aku tak sedap. Oh, ha! Sebut pasal 'buffalo', aku harap kesemua 'buffalo' ini tidak akan ganggu kejadian magikku yang bakal cemerlang pada jam-jam berikutnya nanti.


Sbb tu....
Aku kadng2 malas nak balik kampus.Bukan sbb aku benci kampus. Aku kasih pada kampus. Kampus merupakan sebahgian dari rumahtangga aku yg perlu dijaga cermat. Tapi di kampus, terlalu byk aktiviti menternak 'buffalo' jahat. Dan aku runsing! Semoga tiada buffalo berani mengendeng sekitar aku.Aku cuma mau tenang. Tenang melakukan apa yg aku mau sesuka dan sesuki aku. Faham? Tak faham sila diam dan terus ke bacaan berikutnya.


[ Magik Hati ] - Selain kehidupan yang magik, hati juga sgt magik. Patot pon di setiap ada kamu... otakku berfikir.Bagaimanakah caranya...untuk berdua bersama kamu. Tapi sebenarnya aku tak berapa sukakan magik perasaan.Sbb magik tu susah nak faham. Contohnya dalam fasa pertama percubaan aku melembutkan hati. Ternyata, gagal dan brengsek sekali! Dalam fasa kedua, aku macam byk sgt bermain lompat si katak lompat hingga akhirnya aku dianggap seperti anak-anak kecil yang blom mumayiz. Dan dalam fasa ketiga mengobat hati yang cedera, aku hampir tergolek-golek utk kembali ke fasa terakhir program 'patah hati'. Sekarang, aku tengah bergolok bergadai perasaan dalam fasa paling genting. Iaitu fasa membuat keputusan. Keputusan utk teruskan... atau hentikan semuanya. Aku bingung dan kebingungan membuatkan aku rasa macam orang bangang. Sedangkan aku tak pernah bangang sebelom ini. Aku bengang! Hmmm... contohi permainan bola sepak. Tak salah kalau aku berlengah-lengahkan permainan pada masa-masa tambahan yg genting.Tak salah jugak kalau aku main passing-passing dan menggelecek dgn licik sekali seblom menyumbat gol. Tapi yang pasti, aku tak mau tendangan penalti atau tendangan percuma. Aku mau gol secara magik yang cemerlang! GOLLLLLL~!!!!!


Lagi beberapa jam...
Mungkin aku kembali terkedu.
Ah, kat beylo je aku berani bertegang leher menegakkan semua cetuhan rasa aku yang berkobar-kobar ni.
Bila dah berdepan...
Aku jugak yang tertunduk-tunduk.
Kesimpulannya, magik aku takkan pernah berjaya kalau aku terus dgn perangai tarik tali aku ni.
Dah, sekarang musim bola, bukan musim tarik tali.
Baik aku berambus...mandi dan pergi sogokkan perut sampai pengsan!
Jumpa lagi.


DI SETIAP ADA KAMU MENGAPA JANTUNGKU BERDETAK...
*ah, sebetulnya, di setiap ada aku... jantung kamu yang berdetak*
 

13 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
disebabkan aku cakap pasal magic 'dia', 'dia' mahu buangkan patung itu...sedih si patung...sebenarnya dia yang tak dapat faham aku.
10:20 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
gnela - aku jugak tak dpt faham kamu bersama magik dan patung tu... sungguh sukar kisah kamu dan patong tu.Sgt magik!
10:55 AM  
Blogger No Name conteng...
setiap ada kamu..shoutbox aku akan ada ucapan good morning..hehe..tu pun kalo kamu bangun awal bangatt !!!

hehe..bahasa sungguh tggi..isk2
1:01 PM  
Blogger Nashrex conteng...
tau ar nak world cup.. n3 bercerita pasal diri pun ada selit2 bolasepak.. Miahahaha~!

hati ini berdetak untuk merasai dunia fanatik bola yg tinggal beberapa hari lg
2:30 PM  
Blogger Jai conteng...
Sy ada satu magik. Cuba try fikir semuanya dgn satu mind set yg positif... di mana kamu berada, cuba pandang segalanya dgn positif dan penuh dengan hikmah. Hayatilah hidup ini... Hidup akan nampak lebih ceria...

Tak jadi?? Makanla banyak2. satu cara yg baik untuk melegakan masalah hati...(jgn gemuk sudah...)

***buffalo?? apa tu??***
2:50 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
uiks..bgn pagi dah bole tulis panjang2..dasyat kamu..
6:35 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
entah la, tulis dah banyak, cakap mungkin tentu jugak banyak..

gelecek-gelecek, tanduk ke pemain pasukan sendiri, pastu suruh dia pass balik, lepas tu baru rembat, saya tak pasti, gol atau tidak.. yang pasti itulah salah satu aktiviti magik anda setiap hari.. fikirkan bagaimana untuk mendapatkan GOL.. (cakap apa ni? aku pon taktau)

fi amanillah..
1:25 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
suka aku baca coretan-coretan budak magik ni..
nah 5 ringgit sebagai saguhati..
teruskan mencoret untuk aku baca lagi..
12:26 PM  
Blogger zulkaplye conteng...
[quote] Aku kadng2 malas nak balik kampus.Bukan sbb aku benci kampus. [/quote]

chika.. i'll miss ur campus once u r not part of it anymore. aku rindu zmn blaja aku. dah keje lg bosan beb.. wuuuu... maka sayangilah kampus anda.heheh
1:25 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
mak uihh.... entry chika ni slalu je panjang2... Anyway, tahniah kerna anda berjaya bangun pagi. Haha!
10:37 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
8:35am??? Adduusss.... Itu aa bestnyer student... bleh bangun sesuka hati....
11:08 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
noheartfilin - ha..bukan snang nak dpt gud morning dr saya... ekekek...

nash - sbb tu aku demam tak kebah2 kot.Sbb warm up world cup aku hebat sgt kut....

jai - ha, ayat2 terakhir tu mmg best... mmg praktikal. =)

east - demi beylo....

anasx - saya suka bercakap byk2, tulis byk2, conteng byk2, tdo byk2...mkn byk2.. semua sy suka byk2.Pendek kata, sy tamak orangnya.

bukancicak - ha.. silalah baca kisah2 magik murahan ni.

zulkaplye - saya sayang kampus la. Cuma kadang-kadang je...

din - tu pencapaian plg susah dlm hidup ini...huhu..

kaloizz - bukan student yg boleh bgn sesuka hati.Tapi student MACAM SAYA yg boleh bgn sesuka hati.. huduh sikap nih
1:27 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
aduh.. chika suka banyak2.. bagus.. no comment lah..

buffalo tu gelaran kepada makhluk yang bernama apa?
12:28 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."