Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, June 03, 2006

Magik (sebuah contengan pelik)

Zaman aku kecik-kecik, kalau dpt tau lah parents plan nak balik kampong, mau bergegar rumah dibuatnya. Mengira hari mcm wakil rakyat tunggu menang jawatan pilihanraya, cakap lu! Tapi makin besar (makin tua), semangat balik kampong mcm lusuh. Mmg tak patot ada sikap macam ni. Tapi sebetulnya aku lagi suka bergolek-golek dlm rumah sendiri. Dan sebetolnya jugak, aku hanya terasa tidur aku sempurna atas katil aku sendiri. But not to deny, balik kampong is a must! Lagi2 dlm tradisi melayu yang mmg ada tabiat suka balik kampong. Kalau boleh, itik jiran seblah bertelur pon nak balik kampong. Kucing siam depan rumah nak menikah pon nak balik kampong. (adakah ini berbaur sensitif?) www.sukatiaku.com lah!



Sebenarnya semalam aku balik kampong. Sepatotnya ia merupakan aktiviti bagus dalam agenda semalam aku. Tapi memandangkan hanya balik bertiga, (aku dan ibubapa), perasaan aku jadi plain. Cuma yang aku tau, semalam adalah hari bangun pagi-pagi. Demi mengelak gangguan frekuensi gelombang bunyi, aku bangun dengan rakus sekali. Sungguh ajaib bila dipikir-pikirkan balik. Dan terasa magik yang hebat untuk dikenang. Aku bangun pagi? Inilah namanya kuasa magik. Ye, ibubapa zaman ini sudah pandai buat magik. Lagi2 nak magikkan aku.Bukan susah. Sebut je kata kunci 'breakfast', gerenti magik tu menjadi. Bukan setakat menjadi, malah menjadik-jadik magiknya! *owh, betapalah aku pandai memanjang lebarkan ayat tatabahasa yg sepatotnya mudah*


Ayat tatabahasa mudah : Semalam balik Tg Malim, jumpa Pak Ngah. Rindu Pak Ngah dan anak-anaknya. Tak tersengaja, terjumpa pulak mak cik aku yang lama hilang tak muncul-muncul. Ni lagi satu magik. Dia kelihatan langsing. Mengingatkan aku kepada lagu Tiga Beruang. *yaa...merepek dahhh!* Dan secara tak terduga pulak dapat jumpa anak-anaknya yg dua orang tu. Kanak-kanak perempuan yang vogue! Umak aih, Elika tu vogue sungguh lah! Usia 5 tahon, boleh expose diri macam supermodel. So, aku terpikir jugak macam mana dia expose diri dia waktu usia 15 tahun nanti. Dan aku pon tak sure samada aku suka atau tak kalau-kalau ada generasi aku yang terkedek-kedek jadi model satu hari nanti. Hmm... aku lagi suka suku sakat aku jawat jawatan yang bergelumang dgn bisnes/projek juta-juta. *Okay, aku dah termasuk ke alam fantasi yang materialistik. Sebelom mata aku hanya dikaburi Ringgit Malaysia, lebih baik kita ke contengan yang seterusnya* NEXT!


Kenapa sekarang aku terasa sangat tak ada hati nak membebel tak tentu arah?
Rasa nak letupkan keyboard ni.
Terasa setiap bijik yang aku conteng ni macam cakar ayam yang menjelikkan.
Aku ada masalah skang ni, Encik Beylo.
Aku tak tau perkataan mana nak aku campakkan ke contengan kali ni.
Macam sedang biol jangka masa pendek.
Mungkin aku lagi baik berhenti dan conteng lagi bila aku sudah tak biol nanti.
Ah, tensen btol!
Waktu jari ni terkinja-kinja nak berjoget atas keyboard...
Waktu tu lah otak tak mampu nak proses ayat.
Brengseknyer!


Beylo, I conteng kecil-kecilan je la ye.
  • Dari kampong, kami picnic ke Sg.Bil. Perasaan? Bagus... tapi sepatotnya bagus tu boleh upgrade jadi Bagus Giler kalau adanya bebudak lelaki tu semua. Tak biasa jalan kereta longgar. Biasanya kereta penoh. Sampai bertekak masing2 nak lapang. Smlm aku betol2 lapang. Rasa mcm duduk kat tgh Padang Rumput Prairie yg luas. Selalu aku mesti carik pasal dgn salah sorang bebudak lelaki ni. Mesti aku gatal2 tgn cilok-mencilok makanan diorang. Semalam, macam kat syurga makanan! Satu kete penoh ngan makanan. Yang pastinya utk aku sorang.Dan aku jadi runsing sbb byk sgt nak dimakan. Inilah lagi satu contoh2 magik.


  • Ptg tadi teman bunda pergi kenduri. Aku tak suka kenduri. Sbb perut aku sgt anti dgn makanan kenduri. Nanti perut aku bergusti mania kalau pekena lauk kenduri. Sgt mengada-ngada perut yang tak berdosa ni. Tapi demi kesiankan bunda yang jugak tak menggemari acara kenduri-kendara, aku pon drive ke rumah kenduri. Durjana btol! Aku terpaksa park kete berbatu-batu jauhnya dan terhegeh-hegeh berjalan ke rumah Aiza. (sbb kenduri tu dpn rumah Aiza). Perasaan? Tak ada lain kecuali malu. Aku tak biasa muncul di mana-mana majlis kawen. Rasa kekok. Sib baik terserempak dgn Aiza yang dok tersengih tepi pagar umah dia. Hmm... dan ini pon magik jugak. Magik sbb dua minggu berturut-turut aku ke kenduri kawen. Magik nyer!


  • Ptg tadi aku tonton Forevermore. Romantik sekali. Adegan pilihan aku ialah adegan Jericho dan Kristine kissing kat ladang mangga. Dan serta merta pokok2 mangga tu kuarkan cahaya dan mangga2 semua berubah menjadi sgt manis. Waaaa... adegan kissing boleh diabaikan. Sbb aku lebih tumpu pada pokok2 mangga bercahaya tu. Lagi menarik kalau pengarahnya susun lebih banyak efek cahaya. Seperti kissing hingga mengeluarkan cahaya, atau pon kissing hingga menjadikan pasangan bercinta tu yang bercahaya. AHAHA!! Aku saja je nak buat ulasan percuma. Yang pasti, cerita tu sgt romantik. Best! Hingga membuatkan aku kepingin nak makan mangga sepanjang hari ni. Magik!

Berdasarkan pengalaman dua hari ni, aku dapati... kehidupan ini sangat magik. Dan aku pon terasa seperti sorang ahli silap mata. Apa-apa lah... aku rasa pikiran aku tak seimbang. Patot pon contengan kali ni macam pelik. Aku sendiri rasa pelik dgn apa yg aku tulis kali ni. Kalian tak pelik ke? Magik btollah....



*aku terasa sangat samdol ketika ini.Dan aku tak tau macam mana contengan semacam ni boleh aku hasilkan.magik lagi...*



 

12 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
kissing hingga mengeluarkan cahaya? uuu... mistiknye. hahah
12:37 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
magik tul chika nie!!! Kagum! Hahaha!
1:42 AM  
Blogger Nyetok conteng...
Supernatural power of magic, cam magic mickey mouse. Aku lbih ske balik kampong drpd balik bandar..
1:48 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
hello...lawalah layout u!!!
camner u buat??
1:57 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
adian - itu magik...

din - kan btol sy ni ahli silap mata...

nyetok - mickey mouse tak terlibat di sini... sy suka kampong. Tapi xleh lama2... nanti mati akal.

yatty - hanya guna pengetahuan yg x seberapa... dan dgn magiknya, jadi camni...
3:19 AM  
Blogger anasxz conteng...
nak soh bangun cepat:
1- mamat.. bangun sarapan.. lekas...
2- mamat.. nak ikut abah dak pi pekan..
3- mamat.. tu tok mai tu.. lekas bangun...
4- mamat.. abah beli dereyan..
6:05 AM  
Blogger No Name conteng...
hehe...
satu penulisan yg agak panjang..
terlalu susah untuk saya...
heehhehe..

nice blogs..thanks 4 visiting myblogs..

pst// wut is beylo? urmm
2:17 PM  
Blogger zulkaplye conteng...
noheartfiling..ko x terase magiknye ke blog si chikadior ni... kissing sampai kuar cahaya...

chika..ade ke lagu 3 beruang tuh? mcm pelik je.. 3 kupang ade ar..heheh

by d way... nice blog. cian beylo ko conteng2. i like ur blog concept too..
2:46 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
realize star - see... semua orang ada password tersendiri... even utk bgn pagi pon kena verify password yg btol.. =) magik btol kehidupan ni..

noheartfilin - beylo adalah nama kpd blog ni. Boleh dapatkan serba ringkas profil beylo di side content.. :)

zulkaplye - ha...kan magik! Lagu 3 berunag ada per. Lagu kanak2 kat Korea. Atau sila tonton siri Fullhouse... gerenti jatoh suka pd lagu tu... *Lagu 3 Kupang tak main...* ihihi... Tq eyh...
6:49 PM  
Blogger Nashrex conteng...
sg bil? ada apa tu? tg malim tu kat ner lak? adoi!~

* aku nak blaja ar.. camana ar kiss2 ni leh kuar cahaya? fuh~
11:30 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
sg bil kat tg malim la..Ulu selangor. ekeke... ko mementang kiss, teruja trus! hanya masik yg memungkinkan ko berbuat begitu. Tanpa magik, kiss ko kosong!
11:55 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
muahaha..kite kan sama2 malu..dan aku terpakse teman si chika nih sampai die abes makan..malu gak la,org lalu lalang tp tgk aku tak mkn apa2....
dan aku sgt magik tgk ko gi kenduri kawen area umah aku..heheheh

nash-ko takkan tak tau tanjung malim tuh kat ner,mesti time geografi tak blaja nieh..=p
2:16 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."