Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, June 01, 2006

Tak Ada Logika

[sekadar koleksi foto yang lemau]

Bulan May yang agak brengsek pada kebanyakkan harinya dah berambus pergi tanpa meminta diri dari aku. Tak apa. Pergi dan semoga bulan May yang sebrengsek itu tidak dtg lagi. Hari ni, satu Jun. Jun yang aku harap tidak brengsek. Uh, tak pernah jumpa 30 hari yang yang suci dari brengsek. Sebetolnya, kehidupan mmg macam tu. Kematian apatah lagi.


Aku macam bersungut kan? Macam orang pasrah dgn kehidupan. AHAHA... tak sepatotnya. Aku patot senyum besar, sambil duduk goyang kaki atas sofa enak dan menikmati vitagen kegemaran aku dgn bahagia sekali. Apa kurangnya hidup aku? Tak kurang pon... Tapi, bila kita dgn sendirinya butuhkan sesuatu yang tak kita ketahui apa, waktu tu mmg rasa serba kekurangan akan dtg. Macam aku.

Aku nak bersenam seminit dua.

Mula-mula... hentakkan kepala pada dinding beberapa kali. Baguss...! Good job!
Seterusnya, lempang muka dengan tangan kanan dan kiri secara berterusan. Good job!

Kemudian, cubit peha kanan... tentu peha kiri tak terasa sakitnya. Okay, boleh cubit peha kiri pulak. Well done!
Sekarang... sila hentakkan kepala beberapa kali ke keyboard. Yeah, mabeless!


Okay, senaman ringan untuk kondisi beremosi tinggi dah beres. Sekarang aku boleh conteng dengan bahagia sekali tanpa memuntahkan sisa emosi aku yang bernilai seposen dua tu. Tak de maknanya.



[koleksi foto yang lemau]

Malam ni aktiviti donlod lagu bermain cam biasa. Tapi tak serakus mana sbb aku pon naik muntah nak pikirkan lagu apa yang betol-betol aku nak dengar skang ni. Okay, tak de buat masa ni. Oleh sbb tak de, aku pon on tabiat rutin aku. Bila takde lagu yg dah save dlm sel otak aku utk didonlod, aku akan main donlod apa-apa lagu yang datang terhegeh-hegeh dlm list limewire aku. Ye, ye! Aku mmg suka donlod lagu. Macam tak de benda lain yang lagi mulia utk dibuat. Dan donlod punya donlod, spt biasa la dol.. mesti ada yg aku main tembak-tembak donlod tu lagu yg boleh tahan sedapnya. Untuk malam ni, ada beberapa lagu aku pilih utk tidak di humban ke 'bakul sampah'. Mereka ialah...
  • Aku ada kerana kau ada - Radja
  • Yakin - Radja [aku pasti akan jatoh gilakan lagu ini sedikit masa nanti]
  • Terlalu Manis - Slank ft Agnes Monica.

Kalau kalian hantu donlod spt aku, yang kedekut ringgit membeli kaset /cd, atau juga mungkin kalian jenis spt bunda aku yang slalu ragu-ragu dgn kualiti album. Sbb bunda selalu harap, setiap album yang dia beli tu 100% lagu best gilerrr! (Padahal tak wujud album macam tu dlm alam semesta ni). Terus, aku mau sarankan kalian pergilah donlod album Agnes Monica- whuddup. Since aku pon tgh separa gila dengar lagu2 dia. Selain punya rupa paras yg cantek (mungkin aku juga boleh jatoh cinta pada dia kalau aku lesbo), dia jugak punya kualiti suara. Aku suka. Lagu2 yang aku sarankan ialah Tak Ada Logika dan Kamu Dan Kamu.


Ecececeh... jadi wartawan hiburan murahan plak aku mlm ni. Gelinyer! Hentikanlah. Aku tak suka buat keje-keje promote album ni. Baiklah, lain kali, jangan masok ke sini lagi untuk dapatkan info muzik ye anak-anak semua. Aku tak akan buat keje ni lagi. Sbb terasa geli yang tanpa punca. *cabut lari!!!*


Hari ni, memandangkan hanya tinggal berdua dgn bunda, sesi ibu dan anak pon berlangsong dgn cemerlang sekali. Tak banyak gosip. Hanya membualkan fakta-fakta kekeluargaan sambil mengumpat tabiat si haikal, yang bunda sifatkan sbg 'budak lelaki blom tau setia'. Apa nak buat bunda, anak bunda jugakkkkk!


Dan sepanjang hari, aku hanya mengadap muka seposen dua kotak tv. Hampir kesemua rancangan kartun2 sepanjang ptg aku tonton. Spongebob yang lama aku baikan pon, aku mula tgk balik. Dan durjananya, mlm ni tadi ada tayangan Bend It Like Beckham. Citer yg lama aku ngidam nak tgk. Not bad la citer dia. As wut Adian said... "Nurul...best!" ya, ya... best. Mengujakan lagi keteguhan aku dari berganjak ke pasukan lain. Mmg England forever lah!


Beylo, world cup nanti kita conteng muka belang2 merah putih ye. Kita teriak-teriak sokong England macam kita dibayar juta-juta ringgit utk setiap sorakkan. Kita spend beberapa ribu ringgit utk barangan England ye (ni gurauan yg brengsek semata-mata). Ingat Beylo... kita kena jadi rakyat Malaysia yang khianat utk musim world cup nanti. Lupakan kesetiaan kita terhadap negara. Kita mesti fokus sepenuhnya pada England. Ingat tu Beylo! Ingat!


Aku kembali butuhkan sesuatu. Ah, nak membuta lah!


Tak Ada Logika
[Agnes Monica]

Bukannya aku tak tahu
Kau sudah ada yang punya
Saat kau bisikkan cinta
Ku tahu engkau berdusta

Namun ku tak mau mengerti
Selama kau masih bersamaku
Karena kusuka, kubutuh
Cinta yang pernah hilang dariku

Cinta ini kadang-kadang tak ada logika
Terbersit semua hasrat dalam hati
Ku hanya ingin dapat memiliki
Dirimu hanya untuk sesaat

Bukannya aku tak tahu
Kau sudah ada yang punya
Karena telah kau bisikkan cintamu padaku
Ku tahu engkau berdusta

 

19 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
takat lagu2 hindon tu.. ko mintak je adik aku.. aku tgk laptop dia penuh album2 indon tebaru dan tekini.. *sblm dia berambus ke jogja, aku nakk curik.. ngeh ngeh ngeh..

bend it like beckham best ke? aku tgk separa jalan je.. bosan namampus!!
11:43 AM  
Blogger Jai conteng...
HOHO... ni die hard fans Endland ke...? TAke care urself k... sat lagi belum habis demam tu, nak demam world cup pulak kan? huhuhu...
12:28 PM  
Blogger Jai conteng...
Silap. Its 'England'. waahaha
12:29 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Bole tahan lar citer Bend It Like Beckham tuh. Best jugak lar.. Tak minat sgt lar lagu indon ni!
2:13 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
nape minat bola? aku tatau ape2 pun psl bola. aku tgk myteam je.. yg len2, harap maaf. ahahaha..
3:34 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
jgn buat senaman tuh waktu tgh2 malam sgt chika... nnt kalo ade kecederaan takde sape plak tersedar... takpe kalo org sedar kite gile.. :p ekekeke
4:41 PM  
Blogger *kamben mereng* conteng...
erlo nurul..dak arch eh...eheheh seronot bace blog nurul...raser mcam me kat alam study lg..sangat ler super duper best nyer eventhough tersiksa zahir batin..sebab me budak grafik design...eheheh course kiter tak jauh bezanyer..ehheheheeh biler bacer blog nurul raser mcm nk sambung study jer..alahai indahnyer dunia waktu bergelar pelajar...jemput ke dunia kamben n pelanginye...
5:41 PM  
Blogger Adian conteng...
hoho update kul 4 pagi rupenye. xcek plak b4 offline mlm tadi. mmm... aku suke katun2 alih bahasa melayu kat tv9 dekat di hati tu. haha..
6:12 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
cuya - thanx yea... u keep on reading... :)

nash - ko cilok kat totin, aku cilok kat ko bila aku perlu nanti. Bend it like beckham not bad per... ok la. Citer dia cool je.

jai - rasanya...ni demam warm up kot sempena world cup... ENGLAND! Go England go!

din - not bad kan citer tu? light n cool... tp rasa cam tgk hisdustan lak. ekeke...

syap - ko gila bowling! ekekek.. tapi x pe la syap.sempena world cup ni, ko buat2 la sokong england. Ye syap ye...

kay - dun worry. senaman tu jarang2 sekali baru buat. Buat slalu boleh ganggu sistem saraf. ngee =D

kamben - adoi..rasa bersalah plak nak panggil kamu kamben. eekeke... mmm..zaman study mmg ja best. Liar-liar dan nakal-nakal sket.. baru remaja! ihihih... skang, saya rindu sekola.. :)

adian - mesti ko suka eckhart kan? aku sukaaaa... <3
10:38 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
letak sini la lagu2 tu chika..baru kami senang lenang donlod..kan?kan?
11:24 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
east - ala..keje keras la sendiri.. ahaha!
11:34 PM  
Blogger Unknown conteng...
owh... ko tgk tak cite Ku t'lah Jatuh Cinta kat astro ria, pukul 6. sekang sedang ditayangkan. dalam tu ade agnes monika berlakon, pastu dia nyanyi lagu tema drama tu... best gak! lagu ape tu ye? hehe~ nak donlod ok~
3:33 AM  
Blogger *kamben mereng* conteng...
erm nurul takper..kamu leh panggil sayer kamben..tak kecik ati pun sebab sayer kamben yg chumil~(chumil ker?hehehe sambil2 buat muker chumil)...
8:48 AM  
Blogger shafarina conteng...
Bend It Like Becham eh? Coach tu cute arr.. Semua coach bola gitu ker?

*sambey start azam utk main futsal
5:03 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
aku tau ko bowsan giler..tuh sebab kuar cite2 promote nieh..muahaha

adian- ko peminat tv9 ek??dekat giler di hati..
12:14 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
szakif dah tgk dah.mmg best. cowoknya ganteng-ganteng! ehehe.. lagu tu Ku T'lah Jatuh Cinta. Ada dua versi. satu original, ngan lagi satu yg rancak...utk tema citer tu.

kamben - alahai... tak sampai ati nak panggil kamu camni. ekekek..

kak wan - coach tu? ok la.. bley la.. tak sure plak coach salu cute ke tak.Sbb currently, saya fokus kat zaquan adha je lebih. AHAHA!

aiza - tak la bosan sgt. Cuma tgh obses ngan agnes monica. Dia lawa sgt.ai tergoda... oh, nooo!!!
12:32 AM  
Blogger Adlan conteng...
byk sgt citer nih.. so nk ckp psl pe?

hurm.. bend it like beckham tu.. igtkn si keira tu watak utama.. rupanya watak sampingan je.. si jess tu watak utama..

citer tu unik sbb ada mix culture eropah dgn asia.. tp keira tu dlu2 mcm xcun je rasanye..
12:56 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
adlan - mmm..btol. citer tu menarek sbb mix culture. Ya, my fren also said so about keira. tapi citer tu mmg menarik. Sbb dia byk tonjolkan budaya dan tradisi keluarga punjabi yang mmg almost 100% berbeza dgn budaya org eropah....
1:05 AM  
Blogger *kamben mereng* conteng...
oo ok then jus call me miss pelangi..
9:50 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."