Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, September 25, 2006

'Buah Hati' tiada.

Ramadhan 2.

Patotnya pagi-pagi tadi aku dah balik ukm. Tgh dok siap-siap nak balik tu, abah tanya aku nak pi mana. Kisahnya abah bitau aku, aku tak leh balik siang ni sbb kete tiada. Kete dah abah hantar pi workshop. (disebabkan eksiden last 2 weeks tu la). Aih, around RM600 jugak lah nak ketuk kemek-kemek tu. Bukan lah teruk mana pon. Tapi hati aku mmg hancur tgk 'buah hati' kena hentam sampai kemek. Siap ko! *nak salahkan sapalah agaknya aku ni. Salah sendiri, okay!* So, malam ni je la baru aku akan muncul kat studio. Miss studio la. *oh ye ker???*


Dua minggu tak balik umah aritu, macam-macam aktiviti wajib, sunat, haram dan makruh yg dah aku kerjakan. Ngeee... =D. Mula-mula aktiviti ke hardware dalam hujan lebat sampai menyebabkan eksiden. Dah la time tu berdua je ngan Ainul. Mmg ketaq la satu badan. Maaf, aku tak ambil gambar pon keadaan kereta yg kemek-kemek tu. Sbb aku tak sanggup nak tgk buah hati yg cedera.


Simulasi.
Hujung minggu lepas ada simulasi kat Hutan Pendidikan Alam UKM. Mula-mula kami semua dok merungut-rungut dan memaki-hamun. Mana taknya, tak pasal-pasal kena masuk hutan belakang KerisMas tu. Dah la nak masuk situ bukan sket punya durjana. Mmg boleh rosak kete dibuatnya. Tapi bila dikenang balik, taklah sehina mana pon program tu. Tu program sempena kelas Khidmat Masyarakat. Dlm 400 orang jugak yg ikuti program hujung minggu lepas. Tapi not to deny, student architecture masih pegang title paling heboh. Dan kami dah buktikan kat semua orang, tak tido malam adalah perkara biasa. Rasa nak muntah je bila aku dengar suara-suara sumbang 'certain orang ni' yg mengadu nak pengsan sbb tdo lambat. Siap komplen-komplen lagi tak tahan dengan program tak tdo malam. Hello, try putting urself in my shoes, plis!


Dan kami mmg kanak-kanak gila tak kira masa. Masih camera freak yg tak tau malu. Sampai kena jeling ngan mata-mata tak puas ati. Like i care, babeh!



Ada ke time orang sibuk dengar briefing kami sebok buat aksi gila kat belakang.



Orang buat keje, kami buat pose maut. Adian dah terkorban.



Akhirnya macam-macam aksi keluar. Sgt letih program ni. Majoriti kami (student architecture) amek bahagian buat banner. Mmg nak patah dua pinggang aku rasa.


Putrajaya.
Ada satu malam tu, kami rasa sangat tensi dan tensi dan... tensi lagi sekali. Akhirnya, idea yang hina pon keluar. Atas khidmat Si Kelisa Kuning itu, kami pon bersiar-siar ke Putrajaya 5 orang. MAsa tu dlm kul 10 malam kot. Mmg terasa diri cam RAJA kat putrajaya tu. Rasa cam Putrajaya tu kawasan jajahan takhluk kami. Boleh buat aksi-aksi super-saiya kat tengah jalan tanpa perlukan apa-apa pertimbangan. AHAHA!





Celebrate Birthday.
Epi besdey dear Ainul, Anuar and Adian!
Time besdey Ainul, senior 4th year dah kenakan dia dgn sangat dahsyat. Dengar citer dia diselubungkan dengan sleeping bag dan henpon disorok selama 24 jam. Naik sebal si Ainul carik enpon yg lesap sekelip mata. Uhuhu...

Anuar dengan Adian pulak, kami pegi simbah dorang dengan air. Abes basah kuyup. Tapi last-last, Si Nuar yg hina tu buat cubaan nak simbah kitorang balik. Alamatnya, kitorang yg jadi ketakutan dan duk menyorok dalam studio tak kuar-kuar. Ko mmg hina!

Wuteva it is, walaupon kami celebrate biasa-biasa je, tapi aku harap dorang bertiga enjoy the nite. Dan sepatutnya dorang bersyukur sbb kami hanya simbah air, rather than baling telur atau tepung. Dan patut buat solat sunat kesyukuran jugak sbb plan A kami terpaksa dibatalkan.
Plan A - nak tinggalkan Nuar dengan Adian samada kat tepi tasek Kejut atau tepi jalan kat Kolej Burhanudin Helmi, atau pon mengikut idea aku, nak tinggalkan dorang kat jalan FUU (seram, dol!) dan biarkan dorang jalan kaki balik studio. Miahaha... Tapi atas beberapa kesulitan, kami batalkan.

Epi besdey, dear!



Yeay! Semua dah 20 tahon!
 

9 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
ek eleh.. mana gambo eksidennyer? trok sgt ke? giler aaa ko~ bawak cam pelesit!
4:23 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
aiyah. terkenangkan waja yang dilanggor lori sampah serta discratch oleh 'kete' bodo. eh. kete ke supir yang bodo. hehe. x ganti2 lagik. masih berbirat cat biru ditepi waja itu.

*sambel mengesat air idong. ekherkrher.

bertabahla.wuhu.oh e. slamat menyambut ramadhan al-mubarak! teking k :D
4:46 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
tgh baca best2, tetiba nampak pic2 menggila.. miahahaha.. sgt terkujat... mcm mana agak nye bile dah boleh bercampur gaul mesra dgn kroni nnt ek? kroni dah lar semua kepala lebih kurang je.. tambah lagi satu.. KONFIM!~ pic SUPER SEWEL akan terhasil.. huhu...
10:49 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
heh..mereka bawu 20 hek???
hak hak hak...
aku dah 20 lebih dahulu...(apsal nada ayat aku mcm bangga je dh 20thn??)
time aku masuk 20 tu aku tgh bersiap2 nk masuk ke mmu...
x clbr8 pn...
kwn2 jauh..
x de kenangan terindah masuk umo 20sen pun...
huhuhu...
8:23 AM  
Blogger Adian conteng...
wah! tinggalkan aku kat FUU? ape motifnya? camne nak laksanakan? ahaha... aku perlu tahu itu semua.

*oo, nak wat simbah2 bday org ye! patutnya bday ko aritu pun kitorang simbah gak. haha... nantikan next year!!! INGAT! INGAT!!! hahaha
8:06 PM  
Blogger Adian conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
8:06 PM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
gile2 gak budak chika ngan member2 dia nih..hihii
8:39 AM  
Blogger fara-D conteng...
weh!!!Jgn la simbah nurul....huhuhu...
(sbb nnt aku po kena ....waaaa!!)
2:58 AM  
Blogger Amanitium Cho conteng...
haha, semua yang amek course architecture dah jd makhluk ajaib buat benda2 gile.

p/s: kirim salam dekat ketiga dari kiri dalam gambar paling kiri atas. huahua!
11:08 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."