Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, May 14, 2007

Rahsia Naga Hitam

Rahsia naga hitam hanyalah sebagai tajuk yang tidak berkaitan sama sekali. Ia sekadar mengisi tempat kosong yang tak seronok kalau tidak diisi. Tapi bercakap tentang naga, hari ini saya menghabiskan waktu-waktu yang semakin tidak mencukupi dengan mengumpul bola naga. Tak tau bola naga? Dragon ball tau? Ha... ia adalah 'menatang' yang sama. *sebenarnya perenggan ini adalah perenggan membazir dan langsong tak ada makna. Boleh abaikan perenggan ini*



Masih melakukan kerjaan kantor dengan peristiwa-peristiwa harian yang sama. Dan secara ajaibnya, aku merasakan aku seakan-akan dah menjadi manusia yang bosan lagi membosankan. Peristiwa semuanya berlaku secara berulang-ulang setiap hari. Sangat tidak asyik. Ia seperti makan nasik lauk kicap setiap hari. Seronok ke? mesti jemu kan?

  • bagi pagi, gosok gigi, siap-siap

  • panaskan enjin kereta dan go, ke kantor!

  • bersiar-siar atas tar selama 15 minit.

  • masuk lorong yang ada sign NO ENTRY *nasib ko la polis ada rakyat Malaysia jiwa kental lagi tak berdisiplin macam aku ni*. Untuk mengelakkan polis mengecam kenderaan aku sebagai pesalah jalanraya, sebaik je aku 'rempuh' lorong NO ENTRY tu, aku akan reverse dan pusingkan kereta aku supaya bila aku parking kat tepian gantang tu nanti, kenderaan nampak seperti tidak melanggar peraturan jalan sehala. Pandainyaaa... mabeles...

  • Breakfast dalam kereta sambil perhatikan muka2 foreigner kulit gelap. Bukan sebab aku jatuh hati atau terbunga cinta di dada. Tapi aku main game dekat muka dorang. Nama game tu, SPOT THE DIFFERENCES. Dan hari-hari aku gagal. Sebab aku tak dapat spot apa-apa perbezaan pun antara dua atau tiga orang foreigner tersebut. Muka dorang memang satu acuan, satu cop dan satu brand. HAR HAR HAR! Muka sama je...

  • Naik ke kantor, dan bermulalah riwayat hidup sebagai seorang pekerja bawahan. Dan terpaksalah aku main game-game yang ada dalam perisian komputer kantor. Game tersebut lebih gempak aksinya dari Counter strike!!. Nama game tu Autocad Strike. Ada juga game Photoshop Fighting, Sketchup Rally, dan banyak lagi game-game aksi yang lain. Kalau dah bosan main game, boleh main conteng-conteng pulak. Conteng pelan bangunan, conteng elevation dan sebagainya. Puas main conteng-conteng, boleh main menung-menung pulak. Oh... Sangat lah menyeronokkan. Seronok sampai aku rasa nak teriak sakan.

  • Penat. Dan setiap hari, bila celik je bijik mata subuh-subuh pagi tu, hati aku bergelora tak sabar nak tunggu jam 6 petang supaya aku dapat pulang dari kantor dan sambung semula episod tiduran aku.

  • Aku terasa sangat tak bermaya. Sekarang boleh nyanyi lagu Teratai Layu di Tasik Madu untuk aku.

Sepenat-penat aku, penat lagi kekasih. Sebab saya cuma seorang pekerja bawahan yang banyak main game Autocad Strike dan Photoshop Fighting sampai pukul 6 ptg je. Kekasih pula ialah seorang arkitek berjaya yang terpaksa stay up dekat kantor dia sampai ke pagi. Kesian kekasih. Sapa suruh pegang jawatan tinggi. Dan ini ada sedikit pesanan penaja buat kekasih : kalau u tak dapat gaji RM10 000 hujung bulan ni, I bom firm tempat u keje tu. *m a f i a w a n n a b e *


Kepala saya dah hilang pertimbangan. Kepala saya dah tak sabar nak henyak bantal. Penat betul main game setiap hari.




Rahsia Naga Hitam tamat.
 

12 Congteng-conteng:

Blogger Unknown conteng...
Thanks dear byk byk...kalau i tak dapat sebanyak Rm 10 000, i tolong u go bom that kantor gak.!ahhaaa...

HAhaaha..!!!
Main byk byk games selama ini..saya gak main
"se-Kicap 3Doreamon" hari ini ..hahah..syok nye...

Yoyo..."photoshop automail" i also go lawat-lawat hari ini jugak!ahha...

Hahaha...so optimistik u yer..!can convert all the boring things into the interesting games!!.then start tomro we fight for the games (lan net)...kakaaaaaa!

U spot the difference,..but dun make the "difference" spot U ...haha..that time baru takut..wahahah...take care yoh..!give u a "photoshield" to protect urself!!! miss u!
12:46 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
dea! - waaaaaa... i cant believe those words' belong to you. owh, pandai eyh create 'se-kicap 3-Doremon'. u kutuk i eh. how dare u. !!!!! no way! no way!!! huwaaaa... tak puas hati. ok, ok... relax. not bad huh ur writing and wording skills. Fight huh? cannot wooo... later my boss will 'gantung me sampai mati' if i connect to the internet. takut. by the way, dun worry. Those foreigner are not my taste. I tak suka darkness. I suka yang terang je *wakakakak!*. plus, nanti i susah nak cam which one is my boifren.. ahaha...

tak nak la miss u. :p
12:58 AM  
Blogger Unknown conteng...
hoho...good improve of wording also bcox mix with u loh...hahaaaaa...
u dun like dark 1..but maybe dark 1 like u ler...wakaka...takut2..
:P ::i m jahat::
1:03 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
bibik gaji murah keje banyak - i tak dark pon.. lalalala
1:05 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
bibik baik i miss u - alamak, misunderstood. i thought u said the darkness is me. ekekeke.
1:06 AM  
Blogger fara-D conteng...
yoh! saya hanya explore autocad LT200 ja...dok wat mende sama. bila siap, nk tggu 'bos' check, pasti menung. bila menung, pasti pikiran mula jadik negatif bila negatif,mesti cengeng!!hampas!!!

mujo smlm ada drafgirl bek hati ngajo aku guna plotter...jenis kertas yg digunakan utk submit ke majlis dan cara melipatnya.haihh!better than nothing!
7:55 AM  
Blogger aunieZ conteng...
ahha..ya la..rutin mmg mmbosan kn..
tp u at least srunuk la gak dpt mngadap komputer..
i ni da 5 bulan duk umh buat keje rumh..lagi la bosan..!
x sabar nk stdy blk..huhuh
1:41 PM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
mase mule2 keje dulu slalu gf bising nape letih sangat keje..padahal keje opis jek:) alangkah baiknye kalo dia de kat tpt cik nih..kekekekee..

baru tau susahnye carik duit..kakakaa..:)
3:56 PM  
Blogger Nashrex conteng...
oooo..
kekasih kamu itu arkitek berjaya...

*aku nak cr kekasih engineer yg kaya laa plak..
ada x?

haha
11:11 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
farah breep breep - ptg td pas lunch, pas siap SYABAS correction, i pon men lipat2 kertas. abes kasar tgn i :p

haziqah - tp skang mlm je leh on9.siang kat opis x leh :(

faisal - sy alami skang tp next time rasanya masih x mau memahami. ahaha

nash - alaa.. bukan nah. aku memain ayat je tu. hiks :p
11:46 PM  
Blogger Nashrex conteng...
ooowh.
aku pk kekasih kamu itu stendet dato' tua...
br kena dgn kamu yg ala-ala datin nih.

*ini bukan saranan*
7:54 AM  
Blogger Fakyew conteng...
Aku ingat cerita komik strok-strok lukisan manual tangan ala-ala dewata raya... ropenye komik photoshop al autocad
9:59 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."