Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, June 18, 2007

Dear Diary

Dear diary
aku sehat sahaja.
cuma sebahagian kecil dari aku sahaja yang sakit.
tapi sakit kuat.
tak apa. biar. *senyum*



Kantor
Aku sedang memikul kerjaan untuk projek Elken Warehouse di Subang Jaya. Mula-mula aku cuak jugak bila je mr boss kata.. "Nurul, you tolong ismail design untuk Elken Warehouse". Yang ada waktu tu hanyalah site layout. Tu pon aku kena buat sendiri. Nasib la kak Liza dengan Ismail tu banyak tolong.Pendekkan hujah, ini semua lebih kurang la macam proses design untuk projek-projek studio. Di mana kita memulakannya dengan sifar. Dan alhamdulillah. Layout plan makin meriah :p Membuatkan aku rasa seronok walaupon aku sering mengantuk kebelakangan ni kat office. Tak sporting betul mata ni. Kalau dibuatnya mengantuk tu, rasa nak je aku cungkil keluar, bilas-bilas seminit dua dengan cecair mengandungi mint. AHAHAHA! TAPI! Office
dengan studio adalah dua dunia berbeza. Atas faktor komersial, aku rasa architecture ada kalanya dirosakkan. Dan aku tak suka situasi itu. Mungkin aku terlalu kecik dalam dunia senibina. Mungkin selepas aku hidup sebagai profesional di alam nyata nanti, barulah aku faham apa sebenarnya yang sedang berlaku kini.


Shopping!
Last week beli new pumps. Tadi beli lagi one pair of shoes. Tak berniat nak beli. Cuma nak buat tinjauan sulung je kat one boutique satu row dengan office aku. Tiba-tiba terfalling in love. Aku kan cepat terjatuh. Memandangkan aku pergi seorang diri, tiada orang tolong sambut ketika aku kejatuhan. Maka, aku benarkan saja diri aku kejatuhan. Jatuhla.. jatuhla... Histeria aku sebaik sahaja kaki saiz 4 aku menyarung one pair kasut ni. Aduhai.. lantas aku menjerit trauma di tempat kejadian.. "arght... i love the design!" apalagi, melompat katak, lompat galah dan melompat tinggi la hati Amoi tukang jual tu. Jarum dah masuk...


Dalam tragedi membeli belah, lagi2 yang melibatkan kasut, pakaian, handbags, maupun perfume, bukanlah perkara sukar untuk mencucuk jarum ke aku. Maklum sahjalah jiwa ku ini lembut lagi dramatis. Alahai...


So, this is the pair. The design was cool, as for me. Extreme sket. Actually aku ternampak sepasang kasut yang macam ni dekat ebay last few days. Aku hilang pertimbangan. Ada jugak hati nak pergi shopping di ebay. Tapi no Nurul no! Jangan didik diri. Don't! Tuup-tup ternampak dekat boutique tu tadi yang lebih kurang la macam yang dekat ebay tu.... terkinja-kinja la i kan macam sotong. (abes la aku jadi sotong!)









Bila bunda tengok je kasut ni, bunda pulak hilang pertimbangan. Bunda kasi wang. Esok aku akan ke situ lagi. Mencari sepasang lagi. Bukan untuk aku la. Untuk bunda. Bukan yang ini lah. Yang lain. Bunda saya taste dia rock sket :p Untuk itu, kita nantikan episod Kasut yang akan




Puasa
Alhamdulillah. Last week aku dapat puasa 3 hari. Esok pon insyaallah akan puasa. Aku target 3 hari minggu ni. Kena puasa pantas-pantas. Sebab tak lama lagi, bulan-bulan baik akan muncul. Waktu tu, dah sepatutnya aku kerjakan puasa sunat pulak. Malu kat orang kalau puasa ganti pon tak abes-abes. Seronok puasa. Save duit, save tenaga, boleh menabung pahala disamping mengurangkan dosa-dosa dunia. Insyaallah.




Cinta
Aku pasti tidak kuat nanti. Bila aku tidak lagi istimewa pada dia. Bila dia bersikap biasa dengan aku... sama seperti dia bersikap biasa dengan orang lain. Aku pasti tidak kuat. Tapi to my dear... besides all of the reasons that i've told u last time, ada lagi satu big serious reason that u won't understand. I was seriously in pain bcoz u seemed like don't understand it. Dah lah. Kita tamat.



Okaylah.
nak pergi menangis setempayan dua.

 

12 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
umak aiiihh..
kasut dia..
da macam model2..
hahaha
8:48 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
skali tgk dr atas cam pelik.. tgk dr tepi cam cute plak.. hollaaaa.. mmg cute kasut itu :p
10:45 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
yuk! kasut ko saiz 4??? ape comelnyer kaki ko... hahaha... yg kelakarnya bunda pun siap pesan beli sepasang kasut baru untuknya :p
11:58 AM  
Blogger aunieZ conteng...
wah..gile la u brani eh bli kasot cmtu..mmg shopaholic btul..huhu

yep..bgus2 puasa mmg akan mnyihatkan lagi bdn kite..amal la kn puasa slalu ..heeeeee
bleh mngurangkn lemak di dlm bdan juge..hehe
1:40 PM  
Blogger fara-D conteng...
wah!kacak lah itu kasowt!!!walala...isk! kalo lah kaki ku jenis senang mau cari kasot, pasti aku pon oder sama...waaa....

weyt! ahad ni jalan2 jom! ajak kemba sama!! jalan2 je...jalaaaannn.....jalaaaan!!! haha!lalala!
7:44 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nash - baru tau er. aku ni mangsa fashion sebnarnya

ain - kasut tu nmpk hyper. ihih

fath - kaki aku ni abnormal. tah apa tah dpt kaki kecik pulak. susah nk dpt kasut.

haziqah - when it comes about fashion, i sebnarnya mmg berani. tp persekitaran je slalu perlu diconsiderkan.

farah - cun tak? yeay!!! nak pegi sg wang. nk borong kasot byk2... janji tau. jgn tak jd pulak.
8:34 PM  
Blogger nieja conteng...
chantek gile..mane bli neh..hehe
3:22 AM  
Blogger fara-D conteng...
keh.ahad ek. masa ko decide lah ngan kemba aku tuh. haha. sabtu i nak 'dating' lah.muahaha!mau celebrate bday besfren i lah.walala
7:47 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
huu.. nak ikot.. tp ku puler tiada di mesia.. tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
9:16 PM  
Blogger shazanateh conteng...
kat mana butik itu nurul? akak sangat tertarik!!!
2:01 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
kat tmn connaught.in front UCSI. kat situ ada dua butik yg taste i la. pegi la try...
10:13 PM  
Blogger Olie conteng...
awak...perit mmg perit..tp awak kena tabah eh..take care..
11:04 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."