Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, June 19, 2007

Edisi Kasut

these are all what i want.

ONE : Flat Leather Boots.

Semasa singgah ke Glamor'izes Boutique waktu lunch tadi, aku berhasil menemukan sepasang boots seperti yang aku tergila-gilakan. Tapi ternyata aku menjadi betul-betul gila. Boots itu terlalu besar buat aku dan terlalu kecil pulak buat bunda. Aku paksa-paksa amoi tu fikir sedalam-dalamnya if the boutique memang ada SATU sahaja boots tersebut. Imported shoes katanya, one design, one pair. Punyalah frust menonggeng.




TWO - Velvet Heels Boots

Ini adalah pair yang paling aku idam-idamkan. Padankan dengan skirt kembang yang senteng. Oh my god! Aku akan mendapatkan sepasang boots buat diri sendiri. Actually aku suka yang velvet. Comfy. Kaki rasa terbelai sikit.

THREE : Polkadot Pumps With Ribbons

Aku yakin jenis yang ini mudah didapati. Aku akan try carik di Sg Wang weekends ni insyaallah. Hopefully Farah mau join aku jalan-jalan makan kasut. AHAHAHA. Joking...joking. Hey, pumps polkadot akan membuatkan dirimu tampak comel (wallauweih... macam ayat majalah Remaja). Dah lama aku tidak memiliki one pair of polkadots. Aku sebenarnya lebih sukakan ribbon pada kasut itu. Pakai dengan jeans pon lawa. And of course with my BIG mak-datin-wannabe sunglasses . Like a retro chick i tell yuh!



FOUR : Pink Retro Pumps

Aku benci ! Aku jumpa this pumps dekat ebay. (Ebay lagi. Kantoi aku ni kaki ebay). Punyalah aku rasa nak melompat si katak lompat bulan lepas bila aku terjumpa kasut ni (memang sebijik design dia) kat Glamor'izes Boutique. Macam mimpi comes true, kaki saiz 4 aku pon melompat menyelit ke dalam mulut kasut. Hello dunia! Kenapakah kaki aku ni? Tak cukup zat ke? Kasut itu hanya dijual dengan saiz bermula dengan 5. Amenda la lu. Tapi aku tak give up. Tadi aku try lagi sekali. Ternyata kaki aku masih belum membesar mencapai saiz 5 walaupon aku dah bagi masa sebulan kepada kaki aku. Kakiku kenapakah begini?


FIVE : Retro Heels

I love retro. Betul. Aku pernah jugak ada impian nak bukak boutique one day. Dengan konsep... RETRO! But i'm an architect wannabe okay. Insyaallah. Siap la kau! Akan aku adaptasikan konsep Retro ku kepada bangunan-bangunan di tanah air. Weehuu. Imagine sekarang... bangunan-bangunan retro dengan facade treatmentnya yang polkadots... and you can see Audrey Hepburn di segenap ruang dimensi bangunan. Tak siuman.



Tamat edisi kasut.
Maaf sekiranya edisi ini mengecewakan pihak lelaki.

Labels: , ,

 

16 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
bagus gak idea ko... jadi arkitek yg punya identiti sendiri.. arkitek retro paling hebat dlm Malaysia.. fuh!!
9:36 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nashooo - pasni aku nk study la. cmner nk adaptasi retro ke dlm bangunan....
12:19 AM  
Blogger Nashrex conteng...
yerp! stadi.. tanyer lect.. mmg ebat laa kalau dapat adaptasinya..

caiyo2...
1:10 AM  
Blogger nieja conteng...
shaye suke n3 bgini..hehe..!chika chantek2 la kasut2 tu..*tutup mate xmo ngok lagi* hehe
3:30 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
tak lawa pun.hehehe.
10:41 AM  
Blogger aunieZ conteng...
wah..gile btul la u ni chika..heh
mmg gilew kasot gilew shopping..
hehe
i kalu gilew sume tu gamaknye muflis la saye..huhu
wah..rajin gile masuk ebay..best ke ebay tu..x pnah masuk n x nk msuk pon..nnti tgoda
wawawa
wah..nk buat bngunan retro? mmg bgaya la ..nnti u tulung la buatkn satu shopping complex yg retro aw..heeeeeee
3:52 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
hang nak pi shopping kasot??
aku nak ikot.. ngiahahaha.. walau test kita due mungkin x sama.. aku tatap mau shopping kasot.. aritu baru beli satu heels.. erm..ye..kasot tinggi yang agak rendah.. hahaha..black, simpel je.. kengkunun utk grad.. hahahaha
eniweiii.. kasot nomer 1 di entri.. flat leather boots itu sgt best// itu saya suka// yeehaaaaa

ast3
9:14 PM  
Blogger Adian conteng...
(tersenyum membaca entry kali ni)

suka tgk tabiat orang surf ebay carik ape. kalu ade history kat internet ni, entry search aku kat ebay ni mesti paling banyak "dvd". hehe. tapi dh jarang melawat ebay skrg sbb byk brg bes di oversea. slalu ke lelong.com.my sbb brgan tempatan. realistik la sket kalu trase nk beli pun.
9:23 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nash SHREK : pergh... architecture ni bahya sket. bukan cam fashion boleh main laga-laga. silap laga, membabitkan tamadun dan kehidupan.woooo..ayat best


nieja - tgk mmg cantek. klu dapat beli lagi cantekkk. :D

neezie - aku udah bilang kan kalo entry ini ga disenangi cowok. kamu diem aja yach. terus nonton aja.


haziqah - later klu u dah own shopping mall sendiri i boleh je jd consultant. ahahah... fashion and shopping and mall and money always buat i gila la. nak duit byk.. how?


ASTRI - yeya! aku harap sgt u'll come n join us. farah and aiza akan pegi kot. i've asked jullian but wait and c if he can make it this sunday. ASTRI MESTI JADIAN YACH! kita shopping kasout sakan tau.

adian - tersenyum? lelaki pon tersenyum baca entri ni. tgk... camni barulah best. AHAHAH. Lelong pon aku suka masuk jugak. tp ko tau la aku ni kan jenis apa. Cpt histeria. kdg2 masuk ebay je, aku dah boleh teriak sakan. rasa heart attack pon ada. ahahaha... Mmm. pandangan ko mmg bernas. Lebih byk tgk local punya than Overseas punya items
9:37 PM  
Blogger Nashrex conteng...
tang SHREK tu aku cukup x berkenan!!!!

*adian.. ko tesenyum?? pelik2....
11:53 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nash - SHREK!
11:57 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nash lagi - ha ah kan. pelik kan adian tersenyum. tah apa tah dia tersenyum tu.
11:58 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
ahahah.. kagum dengan kau.. ahahha

*memang kategori2 kasut yang aku takkan pakai

ahahah
7:50 AM  
Blogger Ms.Rainna conteng...
chika... kamu suda semakin matang skang :) beda bangat tika memula mengenali mu..

live to da fullest k..
12:30 PM  
Blogger Adian conteng...
hehe tersenyum sbb dapat bayangkan dah camne excitednye si nurul ni bile tgk kasut2 ni walau secara maya, mesti same cam yg die slalu excited dlm dunia nyata ni.
9:51 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
danineh - taste i extreme sket kot.

kak ina - peoples changed. u too. mula2 knal dlu kak ina study lagi kat mmu. then cerita cerita on how u get 2 know ur husband now. skang dah kawen pon. nak jd bakal ibu lagi.. wa... pantasnya waktu.


adian - ye. sahabat2 baik semua tau bagaimana jenis excited yg aku alami. aku ni mmg mudah teruja. ekekek...
11:08 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."