Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, June 21, 2007

I'm Not a Plastic Bag

I got this bag designed by British stylist Anya Hindmarch in my shopping list for June. They woo me last morning when i got to read them from NST. I don't know if i really like the bag or... i just wanted to have one since... its like a great phenomenon.Dijual di London pada harga £5. Available di KLCC at RM55. Limited edition, yes i can say. Apakah motif kewujudan bag ini? Yes, as you know ; sebagai inisiatif mengatasi isu alam sekitar yang disebabkan oleh penggunaan plastic bag.

* Reservations for the “I’m Not A Plastic Bag” can be made at Anya Hindmarch Malaysia, Lot 105B, 1st Floor, Suria,KLCC, Kuala Lumpur.

Tel: 03-2382-0877.





Latihan Industri.

Semalam En. Mazlan dan En. Zabidi datang menziarahi aku di kantor. Untuk buat assessment. Glad that i got them visiting me. Selepas tamat lawatan, dia call aku. Dia kata, dia suka my office. Encik Zabidi pon berulang-ulang bagitau aku... how lucky la aku dpt praktikal kat situ. Based on several reasons :

  • Office selesa + besar
  • Boss baik + tak kedekut
  • Kalau aku betul-betul bijak guna peluang, aku akan dpt banyak ilmu since aku punya supervisor adalah seorang profesional yang sgt bersungguh nak train aku.
  • They love the way i can communicate well with supervisor which is owner firm tu sendiri.
Encik Zabidi kata, firm tu sgt sesuai utk buat praktikal Syukur alhamdulillah. Seronok tgk mereka puas hati dengan firm tu. So now, bergantung penuh kepada aku sejauh mana aku dapat mencari sendiri peluang-peluang yg ada.


Lepas lecturers balik, mr boss brief aku about authorities. Dan dia juga kasi aku senaskah majalah Architecture Asia untuk isu Good Housing. Semuanya disebabkan kata2 encik mazlan yang meminta supaya aku ditekankan tentang housing since kami akan buat projek tu next sem. Alhamdulillah.


Hospital.


Lebih kurang pukul 4 petang tadi. Semasa aku khusyuk tolong Ismail buat coloring untuk submission esok, tiba2 one of my uncle call. Dia suruh aku balik rumah sbb semua orang dah berkumpul nak ke hospital. I was like... what?! Terus aku tinggalkan keje macam tu je. Pukul 4 aku keluar tinggalkan office. Dengan ajaibnya, tanpa kuasa bulan, pukul 4.08 aku dah sampai rumah. CAN YOU IMAGINE? CAN YOU? aku pon tak boleh imagine. Magiknya saya. Mungkin kondisi kecemasan memberikan saya extra kuasa luarbiasa. Dan waktu ketibaan saya yang sangat pantas mengalahkan Superman membuatka seisi rumah terpinga-pinga. Akukah bakal sailormoon tempatan? 8 minit?


Mak teh saya sakit tiba-tiba. Sangat sedih melihat dia. Lebih sedih dengan kerenah adik Putri tadi. Ingat nak kidnap Putri tidur satu malam dengan aku tapi babah dia pulak tak kasi. Takot dia buat hal tengah-tengah malam. I love you all my dearie kids. Ahad ni rasanya macam nak pergi shopping sebarang dua untuk Putri.


Mak Teh, get well soon. You should be one beautiful lady macam dulu-dulu. Masa saya kecik, kamu yang jaga saya. Selalu beli hadiah untuk saya. Selalu dandankan saya comel-comel. Selalu jugak saya menjadi proxy lelaki-lelaki yang ingin mengorat kamu. Saya sayang kamu. Kamu sakit, bunda pon susah hati. Because bunda pon sayang kamu. Bunda selalu cerita. Kamu adalah adiknya yang paling baik. Ateh, get well soon! Insyaallah.


Alhamdulillah.
Dah 6 hari aku berpuasa.
Aku berniat nak terus berpuasa sehingga munculnya Ramadhan.



Contengah Jiwa-Jiwa.
He text me tadi selepas aku berbuka puasa.

"I'm on da way to Singapore. You take care"

aih,
kalau keadaan masih seperti dulu,
i'm very sure to hit you up dengan pelbagai soalan-soalan subjektif. Pasti aku akan keluarkan pelbagai peringatan dan notis untuknya. But now, semuanya dah berubah. Aku hanya boleh mengeluarkan ucapan 'take care' sahaja secara berulang-ulang. Tidak boleh lagi mengeluarkan apa-apa notis.


wish dia happy di singapore.

Labels: , ,

 

7 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
woah bagusla firm tu. en mazlan pun dtg firm aku siang tadi. tp die sorang je la.

bagus, timbalah ilmu sebanyak mungkin utk dikongsi bersama rakan2 kelak.

saya juga mengharapkan ateh kamu itu sembuh cepat. apa sakitnya?
1:44 AM  
Blogger shazanateh conteng...
dik,
beg tu kene booking dulu ke?

alaa.. berminat la pulak. menarik sebab gaya-gaya multi-purpose beg gitu.
10:30 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
beg itu sangat best. ngee..
I wish ur ateh akan sembuh secepat mungkin.. :)

ast3

p/s: asal xleh nak komen gune 'lainnya' ehh// huuhuhuh
4:08 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
blaja la betul2 n cuba jadi kreatif yo.
la nie design building kat m`sia mcm skema jer, dah bnyk yg guna glass jer.

cuba hasilkan satu hari nanti mcm chulan tower atau mesianiaga

wish u good luck
5:58 PM  
Blogger Ms.Rainna conteng...
pose sampai ramadan? uuhhh dasatttt..tp tappe akak sokonggg deknon :P
10:11 PM  
Blogger Nashrex conteng...
1. cumel seh beg tu.. aku lelaki ni pun tefikat. hahar..

2. insya'allah.. mak teh ko ok. mari sama2 doakan dia sihat...

3. ebat ko puasa sampai ramadhan.. tahniah!
11:24 PM  
Blogger aunieZ conteng...
heh..puasa boleh mnenangkan jiwa kite..
take care adelah pkataan biasa dan plg dianngap mesra n baik bile hanya kawan sahaja.adeyh..
10:41 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."