Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, April 29, 2008

Bukankah kacang?

783269yv5s28kfci.gif image by klasik
we had a dinner yesterday night.
oh. ya. punya rindu.
punya seronok.
punya great.


Dia terdiam menerima jam tangan tersebut.
"Why diam? Tak suka?,"
"Tiba-tiba dapat jam. Aaaah. Terkejut. Cantik,"
"Happy belated birthday. As promised,"


Macam biasa.
Punya gila bising menceceh dalam kereta.
Sepanjang jalan tahu.
Kalau mood saya okay.
Mood dia okay.
Kami akan buat kereta bising macam disko.



Jam tersebut.
Sudah selamat berpindah tangan.

Kita bertemu kerana waktu. Berpisah juga kerana waktu. Dan sesuatu akan berlaku, hanya pada waktu yang tepat.




Saya cerita pasal bilik hostel saya yang miskin itu. Ya lah. Bangunan buruk, architecture failed itulah. Ya. Dengan beam senget beserta staircase salah scale itu. Dan juga macam zoo. Dalam bilik saya ada banyak haiwan. Saya bagi tahu dia. Dia tanya haiwan apa. Saya kata nak apa semua ada. Lipan pon ada.


Terus dia terulat-ulat kegelian. Oh macam sangat comel. Saya ada tabiat. Saya suka tengok dia dari sudut tepi. Mata dia shining bila tersenyum. Sangat comel tahukah. Sebenarnya beliau sangat handsome (err... mestilah handsome baru tasty). Beliau sangat comel. Kalau geli hati akan menjadi merah di muka yang sangat putih macam susu tepung itu. Sangat putih. Sebab itu dia sangat sanggup dan sampai hati mengatakan saya hitam. Hey, you ! Pergi compare kulit Melayu sejati neh dengan kulit Hokkien tersebut buat apakah? Tahukah kulit beliau juga sangat cantik. Macam silk. Ya. Betul-betul macam silk. Lembut, clean and clear. Penggeli dan hygienic. Menarik bukan? Ah, aku suka mata shining itu bila ketawa! Err.. dulu saya terfalling cinta pon kerana wajah 'superstar' itu. Kawan saya yang kata. Kawan saya kata muka dia macam superstar Taiwan. KAwan saya kata dia berat nak tinggalkan UKM demi Mr Lim. KAwan sayalah kata. Tiba-tiba Mr Lim saya punya. Magik bukan? AHAAHHA. Oh Kawan Saya!




Kelakar bukan apa yang dimainkan oleh waktu. Semuanya terjadi secara tepat. Terjadi pada waktu yang berlainan. Tanpa ada jangkaan. Hari esok siapa yang tahu.




Exam
Tadi petang paper Amalan Profesional II. Punya senang! (Sumpah senang!) Tapi bila senang tu lah yang buat kantoi. Selepas 45 minit, Zaid keluar. Orang pertama tinggalkan dewan. Aku dah lama bergoyang kaki menggigit kuku. Tapi tak terasa nak mengangkat punggung. Takut dituduh berlagak sangat pandai. Padahal memang pon. Aku tekad. Selepas orang kedua keluar, aku akan keluar. Dan sungguh. Aku ambil 30 minit saja daripada 120 minit. Lepas aku keluar, Sha keluar. Sangat senang.


Aku pikir ; confirm semua budak studio keluar dalam masa lima minit selepas aku keluar. Salah. Mereka tak keluar-keluar. Aku dengan Sha dekat luar dewan dan menggelupur macam cacing.

"Sha, kau tak rasa suspen ke? Kita je keluar awal ni. Bukan ke sangat senang? Atau sebenarnya sangat susah? Err... Jantung aku rasa lain macam neh," di tepi longkang kami berbual.

"Aku pon rasa camtu, Nurul. Weh, betulkan jawap 3 soalan aja kan?" Sha dah makin menggelupur.

"Sangat senang kan?" aku nak kepastian. Aku rasa senang.

"Ha ha. Senang. Sampai aku tak percaya soalan macam ni punya senang,"

"Habis?Kenapa yang lain tak keluar-keluar?,"

Aku diam. Sha pon diam. Kami menggelupur cuak tepi longkang tu.

"Dorang jawap panjang kot. Tak pon malas nak keluar awal,"

Kami buat kesimpulan. Pujuk hati. Punya cuak.


The image “http://smg.photobucket.com/albums/v335/klasik/pixy/th_731542d4tmd0l0hl.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

tinggal satu packet.
saya divide kepada dua secara adil.
untuk Farah.
untuk Dia.
Untuk dua insan yang saya sayangi.




 

13 Congteng-conteng:

Blogger A t i Q a h conteng...
He he.. at last, baik juga kapel ni. Risau pulak hari tu gaduh lama-lama. Haih. Aku pulak yang risau nape neh.
11:22 PM  
Blogger Dieyla conteng...
Bila kamu mahu letak gambar Mr Lim kamu?? Hehe. Macam sangat teringin nak tengok.

Tapi chinese guy memang sangat comel kan?? Aritu pun ade tercrush dengan satu mamat ni. Memang handsome nak mampos. Tapi sayangnye dah ade awek. Tapi yang paling tak best awek die tak cantek pun!! Hakhak~ *Suke-suke je kutuk orang*
12:03 AM  
Blogger fara-D conteng...
hehe! *senyum lebar!*
makaceh for ur 'kisses'! :D *senyum lebar lagiK!*
well, xm mmg senang...tu psl aku jd cuak jugak...ragu2! walopon ko mengglupur cuak kat lua ngan sha...aku kat dlm pun mengglupur gak!
da berura-ura nak kua da, skalik en isma lalu seblah aku sambil tunjuk jawapan yang aku dok tenung tuh "JELASkan...!! "

cis! terpakse re-write answers yg agak banyak tapi weight-age markah nye sangat tak berbaloi mengerah tenaga tangan dan otak me-re-write! isk.....
1:18 AM  
Blogger tun teja conteng...
amboi jeles ye kalau org nk ngorat bf dia.
huhu..sudah berbaik kah?
6:48 AM  
Blogger ajathajar conteng...
kdg2 benda tu simple mcm kacang.
tp kite memikirkn secara rumit dan pening kepala.
kan sng berbaik-baik.
happy for u =)
8:45 AM  
Blogger cepotet conteng...
alhamdulillah..

semacam suwit la baca entry ni. beshnya bercinta. aih, mahu pergi carik kekasih la. take care adik!
9:19 AM  
Blogger Masy conteng...
ni mana dapat gambar gerak2 ni? ni yg nk jeles sekonyong2 nih~

oo sudah sambung kisah chenta ya...gud gud~ ;D
9:37 AM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
erk, cam dah ada bunga2 keriangan je chika nih,hehehe..:) smoga semuanya berjalan baik2 sahaja ye..dalam hubungan mmg begitu..betul tak kak masy?hahahaha..takde kaitan..
3:05 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
errk si dia dpt jam tgn.beshnye.nanti kak ween dpt jam dinding plak bley kah? sanggupkah adik memberi? hehehehhe :p
7:49 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
kak ween jangan. nanti chika kasi jam dinding seketul besar... haaa... tahulah... ahahahhaha
8:11 PM  
Blogger a[l2]isa shi[l2]ahata conteng...
alarh cute nye nye entry kali nie.,
huhu.
ok larh tue da baek..
jaga leklok taw.
jgn bagi lepas kat tgn org laen.
10:06 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
bagus bagus,jam dinding besar lagik bagus.kalo boleh yg ade tali.leh sangkut kat pinggang.rugged pe.kekekke
10:43 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
tu dah macam WWF ja! nak ka? sunggoh ka? kang dapat kang, nangis dua hari dua malam. ayyokkkk
10:46 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."