Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, May 09, 2008

berkelah



tadi petang, selepas solat Jumaat ... kami pergi berkelah!
Berkelah bersama keluarga.
Wah.
di mana?
di Sungai Congkak.


"Eiii... seram!," kata dia.


Dia tak tahu.
Dia ingatkan Congkak tu nama timangan Hantu.
Salah.
Congkak tu nama permainan tradisi gadis retro.
Err ... gadis zaman silam.
Err ... gadis dulu-dulu.
Err ... apa neh! Macam tak jumpa ayat yang paling tepat.
Engkau pergi fill in the blank lah!
Suka hatilah nak kasi nama apa jenis gadis pon.


Seperti yang sudah berbuih aku announce kepada dunia, aku bukan pencinta alam sekitar... namun ku bukan buaya. AHAHA. Macam keji bukan statement ni? Tapi betullah. Aku tak berapa pandai mencari ketenangan dengan membelanjakan sedikit usia di tepi pantai atau di tepi sungai. Sangat tak pandai. Tapi aku sangat suka duduk dan bergolekan di atas rumput segar ... di atas padang yang sangat lapang. Baring. Sambil melihat ke langit. Wah. Artistik bukan? Tapi kalau disebut pantai, air terjun, mahupun sungai ... keghairahan aku tak naik. Sebab tu ada orang kata aku ni 'cacat'. Aik? Apa memang cacat ka kalau tak suka pantai? Oh. Aku cacat. AHAHA.


Aku cuma merakam foto sahaja.
Sampaikan foto semut-semut sekeluarga pon aku rakamkan.
Kamera.
Obsesi daku!


Sudah!
Tengok gambar.
Secara diam.











 

19 Congteng-conteng:

Blogger tun teja conteng...
amboii sonotnya berkelah
kaktun penah dgr sg congkak
best ke chica?
nk dating dating situ leh x?
2:00 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK TUN - eh, tekejut chika. baru ja publish tgk2 da kuar 1 komen. ahaha. ekspress la kak tun ni. ye la. smlm blogger buat sawan kan... sampai kak tun tak leh nak komen :p

mmm. chika kata tak best. ahaha. sebab dah dari kecik selalu sgt pegi sini. macam bosan. lagipon tempat ni da tak cantik mcm dlu. better pegi tempat lain la. Dating? apa best dating kat sungai??? dating la kat pool. wahhhh :p
2:05 AM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
si baju biru disebelah kau itu sape?
adakah adikmu si haikal? umurnya berapa? bolehkah aku mengorat dia?
hahahah... :p
4:55 AM  
Blogger J u l i a 。.゜✿ conteng...
hah.. nak tanya gak soalan yg sama. yg baju biru tu ke haikal ?? pastu yg chubby chubby kat dlm air tu sapa pulak ?
9:16 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
SYAFF -hahahaha. ha ah. itulah si haikal. yg paling nakal dan paling menyakitkan jiwa kami sekeluarga. ahaha. nak ka? sanggop? :p dia budak lagi sebenarnya. baru nak masuk 19 tahon. tapi dia suka perasan umur dia 20+. Mak aku cakap dia perasan tua. AHAHAH. Klu nak ok ja. Sebab dia mmg suka awek tua. serius. Awek dia semua umur 20+. Yang umo 26 pon ada. AHAHAH.


KAK JU - ha ah la. gambar2 ni tak da description. ehehe. Yang baju biru tengah drive tu haikal. Baju biru dalam air (yg big size tu) Haizat. Yang chubby baju putih tu adik paling kecik *err.. actually paling besar in term of size* ahahaha.
9:50 AM  
Blogger fara-D conteng...
hmmm...jeles la... aku suka sungai aku suka pantai. tp jarang berkesempatan melawat (erk...sesuai ka perkataan melawat?). berkelah pun da lama tidak. aihh! nak berkelah, kena tunggu nana balik.... aih....
10:08 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH - semasa aku menulis pon, aku dah boleh merangkakan komen engkau pasal pantai dan sungai. ahahahah. berfikiran ke hadapan kan aku ni??? :p kihkihkih.

tunggu nana balik, pastu berkelah tepi sunway lagoon eh. :p ahaha
10:27 AM  
Blogger fara-D conteng...
sunway lagoon tak main la beb! kami mau p ulu yam!! hehe! atau kalo lagik berkesempatan, nak g pulau2 trus!YEEHU!
1:53 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
waaaa...beshnye mandi sungai.windu plak nak bersosial di sungai.adey..eh yg berbaju biru itu adik chika haikal yg telah melakukan aksi tidak mau kasik jln pd ayahanda aritu kah? heheh
3:02 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
boleh ka??
meh2 kenalkan aku kepada dia.
miahhaha~~ *senyum2 nakal*
5:21 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH - chiaaa. berlagak ok. ahaha. pergilah ke mana saja sungai atau pengairan atau lubuk atau apa2lah yang berair. aku tak da dengki. ahaha. kalau pergi mall/ flea market tak ajak aku, barulah aku akan meroyan! :p weh. pegila langkawi. beli coklat banyak2. kalahkan haikal. ahaha.

KAK WEEN - kakak kan boleh ke pantai selalu. ehehehe. ha ah. itulah dia orangnya si haikal yang nakal dan berakal panjang. ahaha.

SYAFF - kalau aku cakap kat dia, mahu jugak dicariknya kau. dia tu mmg gila dan gatal. tapi aku tak recommend kat kau. sebab memang makan hati kalau jd gf dia. sangat jahat dan tak setia. KIHKIHKIH
6:42 PM  
Blogger a[l2]isa shi[l2]ahata conteng...
alaaa~
bestnye jalan2 ngn adek beradik..

klo larh adek2 aisya cam adek2 akak kan best.
huhu.
cute jee..
present pown bagik klo bday.

aisya?! habok pown tarak..
kat mall pown kitorg leyh gado lagik ;p
7:45 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
buat jadi skandal saje sudey... ko x bagi aku flirt, tapi aku nak gak flirt. aku nak flirt ngan adik kau. bole kan?
ngehehehe...
7:52 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
AISYA - masa kitorang sekolah-sekolah dulu pon sama je. asyik bercekau. sgt tak ngam. sampai parents buat rule. kalau sorang kat atas, sorang lagi duduk bawah. jgn duduk sama2 nanti gadoh sakan. ahaha. tapi bila dah besar, ok ja. sbb dah tak da apa sgt nak digadohkan. tp dijadikan kwn yg best :)

SYAFF - walla... ajak adek aku flirt? WAKAKA. Kang ter'menjadi pulak ko nak panggil aku apa? KAKAK IPAR??? AHAHAHAHA
10:23 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
bole je kot...
kan KAK YONG kan?
lalalalalala...

kem salam haikel ye kak... :p
10:48 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ada jugak aku letopkan si syaff ni kang. wakakaka. okeylah... i will :p puas ati, adikku?
11:05 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
waaaa pantai ngan sungai x sama.pantai panas.sungai sikit sejuk.tepi2 ade pokok besar.hehe :p
12:09 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
waktu2 lapang tu kak ween pegilah ke pantai PD tersebut dan menanam pokok2. nanti reduplah di situ. satu usaha yang berhemah kpd masyarakat dalam jangkamasa panjang. jgn lupa corekkan nama pada btg pokok tersebut. nanti bila chika singgah pon chika akan reply di situ. eh eh. macam komen kat blog pulak kan?????? ngahahahah :D
12:19 AM  
Blogger Nashrex conteng...
honda civic or honda accord....?
12:10 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."