Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, May 05, 2008

blogorosis

satu.

obses sangat conteng entry kebelakangan ni. Tahukah aku baru terjumpa magik baru? Iaitu magik yang membuatkan aku rasa blog neh sangat best. Sangat seronok diupdate. HAHA. Sangat syok sendiri bukan? Tapi memang hakitkatlah. Syok sendiri secara berani mati. Blog neh sangat membuatkan aku obsess. Iaitu berasa sangat ketagih hendak update. Baru tiga minit publish entry, tangan dah menggigil ketagih nak update lagi. Err. Ini penyakit. Iaitu blogorosis. Tak berapa bahaya. Cuma semacam tak sedaplah ditengok orang. Atau boleh dituduh macam bagus.


Apa kau tak sedar ka? Hanya orang yang banyak idea ja yang boleh membuat kerjaan berani mati neh. Ya. Betullah. Aku nak kata aku banyak idea. Kalau kau nak cabar aku tulis entry sepanjang-sepanjang entry (sampai engkau kena scroll down selama 7 jam) pon aku boleh. Sangat boleh. Nak bet? Tak payah bet. Sebab aku tak sanggup nak menghadap blog neh sampai membazir usia aku selama 7 jam. Tapi aku memang berasa sangat gian nak update. Aku tengok banyak blog di luar sana yang tak diupdate secara konsisten. Bak mari sini! Tahulah aku kerjakan. AHAHAHA.


Selagi aku belum pulang ke pangkuan jalan ni, bolehlah aku tunjuk bagus secara berani mati di sini. Nanti aku sudah sibuk dengan urusan duniawi, sudah! Kau pon tak payah masuk sini lagi. AHAHA. Sebab aku akan tinggalkan ja macam terbangkai-bangkai.


dua.

Rumah aku ramai orang. Semalam cousins datang. Kecik-kecik. Jenuh la kepala runsing tengok budak-budak halus lari berlintang pukang ke atas bawah. Macam medan pertempuran rumah aku. Aku pon duduk senyap dalam bilik. Aku pening dengan budak-budak. Atau dalam kata lain disebut sebagai kids-phobic. Tapi bukan macam anti kanak-kanaklah. Cuma tak berapa tahu nak berhadapan dengan kanak-kanak tu macam mana. Lagipon macam sangat tak ngam. Sebab mereka suka apa yang aku suka. Nanti mereka akan sibuk mengusik barang aku dan abislah semua toys aku diusiknya. Tahukah aku sangat berkebolehan mencubit kanak-kanak tanpa rasa segan silu di depan ibubapa mereka? AHAHA. Sebab tu lah mereka pon semacam takut-takut dengan aku. Padahal aku neh sangat baik sebanarnya. Mereka ja tak tahu.


Hari ni grandparents datang. Oh. Seronok. Kami masih mengekalkan tradisi budak kampong zaman P.Ramlee. Iaitu bergembira dan bersorakan menyambut kedatangan atuk nenek. Sebab kami memang sukalah atuk nenek datang. Cuma Haikal ja tak da malam ni.


tiga.


semalam malam. ibubapa keluar berjumpa atuk nenek kami dekat hotel. Tiba-tiba sampai dekat satu simpang berbukit. Ada satu kereta drive laju macam samseng. Kereta tu dah makan jalan. Tapi dia tak mahu beralah. Abah neh jenis lembut hati dan cepat beralah. Tak suka fight. Dia kata kalau fight hal macam ni sangat cetek fikiran. Mak aku jenis angin. Mak aku warning ayah aku jangan beralah! Ayah aku kata tak pa. Maka dia pon reverse kereta kasi kereta di depan lalu.


Jalan sangat sempit. Sikit ja lagi kereta nak bergesel. Mak aku nak turun. Dia nak pergi serbu budak yang bawak kereta tersebut. Ayah aku kata, tak payah. Jangan carik gadoh. Mak aku bengang sebab kereta tu sikit tak nak beralah padahal dia yang salah.


Tiba-tiba!


Omaigod.


Macam drama .



Tahukah siapa driver samseng tersebut?



HAIKAL!



Gila bukan?



"Eh, tu anak kita!," mak aku dah terperasan.
Abah stop . Dia pon stop. Masing-masing turunkan tingkap. Apalagi, gelak sakan! Malam. Masing-masing tak perasan kereta. Tengoklah. Anak lawan Ayah. Ayah pon beralah.Mak aku sikit lagi nak pergi serang anak sendiri. Kelakar bukan?



"Ma, abah! Sorry! Dek Kal ingat siapa! Kalau dek kal tahu ni abah, memang dek kal dah kasi jalan dah... adoi! Bapak sendiri!," dia pon teriak di situ. Abah dah senyum ja. Mak aku dah pakat control panas. AHAHAHA.



"Lain kali jangan makan jalan. Salah," ayah aku warning dia.



Nasib baik mak aku tak turunkan? Kalau tak mesti lagi drama.



http://img.photobucket.com/albums/v335/klasik/pixy/480419f38gzdedqd.gif


aku rasa, macam ketagih lagu
Ketulusan Hati.
 

19 Congteng-conteng:

Blogger fara-D conteng...
aku blogorosis tahap satu je kot...ko tahap kritikal...aku baru simptom je...sbb, asik bukak blog...tenung skrin n keyboard untuk tulis entry...pastu, off pc! berulang kali dalam satu hari! adeih!

begitu juga nota2 keusahawanan, asik tenung je... tensen. tak bersemangat sesemangat study amalan hr tu. hehe

hah! haikal ngan anip, kasik depa geng! beza nye...kete haikal cam kacak, maka bleh tahan. kete yg anip guna? tak lama lagik tinggal rangka!!
12:21 AM  
Blogger Unknown conteng...
owh itu ke namanya. sgt berbelit nak sebot ok.

lagu ketulusan hati tu syahdu gile ok.. isk isk.. sedih kalo ingat balik sbb penah kasi kat ex bf yg tak menghargai daku hohoho

apekah?
12:53 AM  
Blogger tun teja conteng...
hahah.. chica , nasib baik mak chica tak cakap " ni anak saper ni?" skali anak sendiri. lawak je. hahha.
1:23 AM  
Blogger tun teja conteng...
eh lupa lak nk ckp.. chica suka men-apdet yek.
bagus bagus.. kaktun xdela bosan sgt. buka laptop, blog pertama kaktun masuk..blog chica la.
1:24 AM  
Blogger Masy conteng...
dik chic, klu nk apdet tetiap minit pon takpe, bukan kene saman pon hehehhehe~
8:10 AM  
Blogger ajathajar conteng...
bagus la chika rajin update blog.
ajat slalu ketandusan idea.
n bila idea dtg, kerja yang melambak-lambak pn dtg.
teruskn mengupdate blog.
ajat suka baca =)
8:33 AM  
Blogger cepotet conteng...
ahahahahaha. kelakar la adegan ayah dan anak tu. wuuu, sib baik tak penah terjadi antara akak n my dad. kalau tak, eiii, tak dapat nak bayangkan. :p
9:01 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH - engkau pon kena belajar menjadi blogorosis. :p masuk ja tak da update. macam frust ja aku. uhuhuhuhu... tu ladia. lelaki bila dapat kete. kalau boleh nak diterbangkan. jiwa muda. waallahhh. ayat makcik-makcik.


LINDOSH - len kali dedicate kat bf lagu Lelaki Buaya Darat. Kasi kaw kaw kat dia. ahahah.


KAK TUN - hahahah. ha ah kan. kalau dia turun, lepas tu mengamuk tanya... anak sapa la ni! mesti lagi drama kan. ahahha. Mmm.. chika pon mesti masuk blog kak tun setiap ari. sehari berkali-kali walopon tahu dah, kak tun tak da blogorosis. cepatlah mengidap penyakit tu! :p

MASY - tu la. mmg tak da saman. tapi macam yg dikata, menimbulkan tuduhan ke tasa diri oleh orang ramai. nanti dituduh sgt syok sendiri ka? sangt bagus ka? hahahaha. Padahal mmg pon syok sendiri. wakakakka :))

AJAT - tgk. penyakit blogorosis mendatangkan faedah kpd orang jugak. ahaha. tapi tak lama nanti, tak da da kot. sembuh. terpaksa sembuh :D ngee

KAK ERNI - chika pon gelak gila masa mak chika cerita. dah la mak chika tu cerita dgn penuh perasaan. mmg lawak ar. sib baik tak dilanggarnya kan? kalau tak lagi haru.....
10:11 AM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
huahahah lawak arr..ingat tadik gangster ke ape rupenya anak sendiri.kekekek brani betoi dak haikal tu mkn jln.
10:26 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK WEEN - dia tu mmg hati keras, kepala batu. sangat degil. tengoklah, sekarang pon dah boleh nampak perangai keras kepala dia. (like sister like brother) :p
10:31 AM  
Blogger fara-D conteng...
(like sister like brother)


ahaha....jangan marah, aku baru nak type mende sama...tapi ko sudah menyatakannya! hehehe

***cabot!***
10:56 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH - aku tahu tu. tapi aku sukar menerima hakikat. ahahahah. cis!!!
11:19 AM  
Blogger fara-D conteng...
ehehe! keras kepala bukan la satu sifat yang negatif, jadi knapa mesti sukar menerima hakikat tu? hehe! kalo takde keras kepala, alamat, ssh kiter nak pertahan apa hak kiter, kalo kepala lembut mesti "ala...bia je la....rezki dia..."
apada!


oh ye, lagi satu, kepala mmg kena keras, supaya bisa lindungi organ otak yang merupakan pengawal segala tindakan terkawal, luar kawal serta tindakan refleks seseorang orang!


heee! btw, wa da update! kekeke
11:49 AM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
muahahahahahaa, ganas betul jadinya kalau mak sound anak kat tengah jalan,ehhee..takkan tak tau si haikal tu bwk kete pe chika?
12:23 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH - tapi aku selalu bermasalah kerna kedegilan aku lah. macam sgt ditahap luar biasa punya degilnya. apa punya materiallah. mungkin konkrit tetulang. ahahaahh! :p


oit! ni apa pulak cerita pasal melindungi otak bagai neh. ya Allah. sabar je lah. ahahah.

FAISAL - tu la maasalahnya yg kelakar tu. boleh masing2 tak perasan kereta. lagipon mmg lorong gelap. tak sangka la pulakkan boleh berjumpa tgh2 jalan tu. ihhh/
1:01 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
haha~ gile drama kot bapak ngn anak. haha~ chika tolong la hapdet blog kite. dah semacam taktau da nak tulis mcm mane.... huhuhuhu~ ahax
1:26 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
NABILAH - serius nak? chika boleh ja. anytime. sampai menangis kang tgk blog tu diupdate secara obsess. nak try ka? :p
1:31 PM  
Blogger Izzatul Azma conteng...
hik3
kelakar la psl haikal tu
klo bukan bapak sendiri..adehh =P

memandu secara berhemah.. =P
10:40 AM  
Blogger happyichigo♥ conteng...
cayalaaah haikal...hahahha..lawak nye entry ni!
dira rasa nnt klo kawen, dira pun jenis tak mo ngalah...skang ni klo ada org wat slah, dira je yg bising, org yg drive tu rilek jee..hahhaha

berhati2 dijalan raya...ok?
12:26 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."