Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, June 14, 2008

Exclusive Entry : Roses

I supposed to create this entry last week. I supposed to. But I did not.

6 June lepas. Saya dapat a bouquet of roses. Mungkin sangat terlambat untuk ucapkan terima kasih. Mungkin sangat kurang sopan perbuatan ini. Atau boleh dikatakan tak reti menghargai orang lain. I mean, pemberian orang lain. It was actually not. Bukan tak berterima kasih atau tak menghargai. Tapi memang saya ada intention untuk create one special entry as my appreciation. Tapi mungkin sangat lambat. Sebenarnya terburu-buru dengan trip to Penang.


Firstly, maaf atas kelewatan mengucapkan terima kasih. I know you are reading, err... Mr H. I just read your e-mail. Saya tahu mungkin rude perbuatan saya seperti langsung tidak berterima kasih. Sebenarnya saya tak sangka that you're going to send me flowers. Sebab ... I have no idea about that. Saya appreciate. Seriously I love roses. Saya suka flowers. Err... doesn't every girls? Saya tipikal perempuan yang suka bunga apatah lagi sejambak bunga iaitu sebanyak 12 kuntum bersama beberapa jenis lagi anggota plantation penghias. Erk? Whatever it is. I do love your flowers.


Secondly, itu sangat surprise. Kita bukankah tidak begitu mengenali in person? So erm... ianya seperti menerima sesuatu from a complete stranger and I have no idea at all. And I just started to wonder. How did you get my address? Why did you send me flowers? Am I a good blogger indeed? Err... wonderlah bukan? Okay, okay. You dah explain everything dalam e-mail. So erm... again, tq. I was impressed. But maybe, I don't deserve it. Sebab terlalu bersusah payah la perbuatan tersebut dan saya rasa malu because I did nothing for you. Bersikap dingin dan tak berapa layak menerima pemberian tersebut. Tapi again, terima kasih :)


Hmmm. Sebelum ke Penang, saya letakkan atas katil. Balik dari Penang, saya tengok bunga yang berat tersebut sudah tergantung. I was like... huh?! Siapakah melakukannya? Huuuu. Mak saya menggantung terbalikkan bunga tersebut sebelum layu. Kasi kering secara cantik kata beliau. Ya lah. Mak saya selalu buat begitu terhadap bunga-bunga saya. Sekarang bilik saya sangat harum berbau roses. HAHA. Seriously bau roses walaupon sudah mula layu adalah sedap.


Biasanya saya akan ambil kesemua kuntum yang masih fresh dan letak dalam buku. Nanti dia akan menjadi leper dan sangat cantik. Saya suka buat macam ni. Kan dah pernah dibagitahu. Saya pemetik bunga yang tegar. Dulu, dalam buku teks sejarah saya dipenuhi ros-ros kering. Sangat cantik. Sampai ada orang mintak-mintak tapi pastilah bersikap kedekut bukan? Ingat senangkah hendak menunggu dia betul-betul kering dan leper? HAHA. Sekarang. Bau bilik saya mengingatkan saya pada buku teks sejarah saya masa form 3. Owh, harum.


Grrrrr.....
I am blanked.


Dalam hidup saya, tidak ada ramai lelaki yang pernah singgah. Believe me. Tidak ramai. Iaitu satu jumlah yang boleh dikira menggunakan jari. Err... mungkin hanya menggunakan jari-jemari di sebelah kanan sahaja. Jatuh cinta bukan mudah. Bukan semudah jatuh longkang atau jatuh katil. Tapi sebagai aplikasi kejadian jatuh, dia boleh berlaku dalam satu situasi yang sama. Iaitu berlaku secara tanpa sedar dan tanpa diminta. Setiap kejatuhan pasti menyakitkan. Tapi mungkin tidak berluka, bernanah mahupun berkudis. Mungkin tidak meninggalkan kesan. Tapi tetap akan ada kesakitan. Sebab itulah jatuh cinta itu adalah susah.


I am blanked.



I never did Istikharah; asking about a guy. Saya belum bersedia melakukannya tapi saya akan lakukannya satu masa nanti. Tapi saya belum mahu melakukannya lagi-lagi atas permintaan. Sangat maaf. Saya tidak berani melakukannya atas permintaan. Saya belum bersedia menjalani satu fasa baru kehidupan.


Honestly,
I pay my attention on every e-mails you've sent.
Seriously,I do read word by word.
And will repeat them.
But I am not ready yet.


I do not ask you to stop atau mengamalkan polisi dictator in this case sebab it will always be on your right. Tapi please let me calm down myself. I am in the middle of... something. Erm ... owh! This is supposed to be a little TQ entry. Bukan bercerita apa-apa.


Mr H,
Thank you :)
I like your flowers :)
Err... Yellowpages is a secret teller huh?
Sure you can still have your trust on www.love.com.my service.
AHAHA.
I think, you are actually cool.
And I'm not cool.
AHAHA.


 

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."