Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, July 06, 2008

Selamat Menyambut Ramadhan

Hari ni sekali lagi. Selepas BERSIH, ada perhimpunan menentang kenaikan harga minyak. Semua orang pon takut keluar. Takut kena tangkap. Takut juga tertelan gas atau terputus kaki. Tahulah. Negaruku tanah tumpahnya darahku ini. Penguatkuasa keselamatan memang suka main gas. Agaknya masa kecik tak puas main kot. Itulah. Masa anak-anak kecik, bagilah dia main buih belon puas-puas. Nanti dah besar jadi jahanam.

Liwat. Nak elaborate definisi Liwat di sini pon aku segan. Tapi 'dorang' tu, bawak main je perjara-perkara liwat ni. Tulah dia. Bila maksiat dan fitnah dianggap suatu hiburan. Aku nak sebut liwat pon rasa segan. Memang semasa usia semakin panjang, roh semakin menjauh dari jasad dan bila fikiran mula usang, rasa segan pon makin hilang agaknya.

Tak payah tanyalah soalan kategori rakyat 'makan suap'. Betul ke kes ni? Dato' Seri memang berliwat kah? Sekarang jangan datang bawak muka bersoalan. Datang bawak jawapan je. Dalam fikiran semua orang, aku yakin dah ada jawapan. Iaitu samada BETUL atau TIDAK BETUL. Dan jawapan anda akan bergantung kepada sayap fahaman anda. Suka hati andalah! Fikiran anda, bukan fikiran aku. Ni bukan entry provokasi. Nanti aku seangkatan Raja Petra pulak. Padahal aku bukanlah siapa-siapa. Sebenarnya aku memang tak peduli pon fahaman politik anda. Sebab andalah yang harus lebih peduli dengan kehidupan anda. Err... macam tu lah. Kalau anda rasa ter-provoke oleh aku, maknanya bukan kerana kekuatan aku. Tapi kerana kelemahan anda. Bila anda sebenarnya lemah, anda kenalah menimbang semula kekuatan terhadap keyakinan anda. Sebab aku memang berkeyakinan dengan kefahaman aku. Err... betul-btul kena stoplah aku. Sebab aku belum bersedia menjadi seangkatan dengan Raja Petra. Aku cuma bakal graduan sarjana muda sains seni bina saja.

Ishk. Akhir kata, semoga selamat dunia dan akhirat buat Malaysia. Amin.

Engkau jangan cakap banyak! Aku cerita pasal 'punca' penindasan Islam dekat negara jiran kang baru panas hati kau. Tapi aku taknak ceritalah. Sebab itu macam provokasi secara terus. Padahal ni blog remaja yang rock and roll. Err... minggu ni tak boleh keluar. Minggu depan , shopping jom! Tengok. Penutup entry yang memang berbaur keremajaan walaupun isinya berbaur politik. HAHAHA! Sekarang, pasti tak tahu untuk melabelkan entry ni dalam kategori apalah bukan? Sebab tu lah entry aku tak ada label. Sebab ia bergenre bebas. Iaitu pembuka, isi dan penutup yang berbeza.

Aduh.
Pening.

 

2 Congteng-conteng:

Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
hOORAYY Chika!!.. GERAMM
11:31 AM  
Blogger 13may conteng...
ko nak aku suap makan ker???

hehhe hehhe :P
2:48 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."