Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, August 22, 2008

Sinful Fool.. anything else sounds like -ful, fool? Saiful?

Aww! Sakit kepala aku baca blog Khir Toyo. Err, Dato Sri neh kenapakah? Betul-betul membuat sitcom kasi aku insomnia. Sangat kelakar. Macam jahanam. Well, seronok jugak.

Mungkin anda tidak tahu, atau mungkin belum tahu. Kebanyakkan masa berinternet aku dihabiskan dengan membaca politik. Bukan berkempen untuk Permatang Pauh, tapi membaca menimba ilmu di dada. Tapi satu perkara sebelum membaca politik, haruslah meng-google (atau lagi baik, membuka buku) keislaman. Sebab sekularisme adalah haram. Dan berpolitik tanpa Islam adalah perbuatan jahanam. Tahukah apa dia jahanam tersebut? Ya. Perbuatan yang seakan-akan membawa diri terjun menjunam. Err well, sebab itulah aku jangan menulis politik. Memblog politik akan men-generate terlalu banyak perkataan jahanam. Padahal blog aku terlalu comel untuk dipolitikkan secara jahanam.

Anyway, Permatang Pauh.
Wallahualam.


Wa. Gila haru-biru kepala aku dibuatnya membaca puluhan komen. Dato Seri memblog. Tapi macam tak baguslah blog beliau. Langsong tidak mendadahkan. Jahanam. Aik? Sudah lah jangan memblog politik lagi nanti sangat selekeh lah entry ini. Pagi tadi aku telah publish sebuah entry yang sangat berciri politik. Tapi, entry tersebut pasti boleh menghentikan jantung beberapa puak. Jantung yang sudah sedia berhenti pasti terus mati. Justeru itu, aku pon menarik kembali entry tersebut. What to do, aku sedang berusaha gigih untuk tidak memblog politik dalam blog aku yang sepatutnya bercerita tentang wedding ini. HAHAHAHA.

Tapi, kalau dibagi peluang untuk menjadi politician, aku sangat nak. Sumpah aku nak. Tapi jangan berani offer aku jawatan Puteri. Aku lempang muka kau laju-laju. HAHAHAHAHAHA. Well, Nurul Izzah cantiklah bukan? Aik? Tiba-tiba pulak. Sebenarnya, politician kenalah cantik. Janganlah berkempen membawa muka buruk tak berapa nak siap macam hantu dalam hutan. Sebenarnya kalau muka tak siap pon tak apa, asalkan tahu memakai tudung dengan menggunakan pin. Aik? Apakah? Nurul Izzah cantiklah bukan? Aik? Again? Sebab dia cantik, mana boleh makcik tua dibandingkan dengan beliau si muda jelita. HAHAHAHAHA. Apebendalah neh???!%^$#@$$$ WTH?

Aku agak emotional tapi kemarahan semacam tak berapa nak ada. Sebab itulah terkeluar entry yang sinis tak bertempat ini.

24 jam aku tahan diri. Tapi terlepas jugak sebuah entry berciri politik. Mintak sorry lah. Mungkin anda tak berminat. What to do, politic memang boring kecuali engkau emotional. Seriously dow. Dan politik is boring selagi engkau tak faham apakah kepentingannya kepada engkau. Tapi aku juga tak fahamlah kenapakah ada orang merasakan dia tiada kepentingan dalam politik. Padahal dia mempunyai bahagian di situ. Tak fahamkah? Okay, esok datang lagik. Baca entry wedding dan kisah cinta lah esok okay. Esok aku janji, bukan kisah politik lagi. HAHAHAHAHAHAHA.
 

12 Congteng-conteng:

Blogger A t i Q a h conteng...
Ya ya. Nuru Izzah memang cantik. ;P

Dearie, I suggest kat u movie Gie yang ada Nicholas Saputra tu, mesti tambah emo. Huhu.
6:52 AM  
Blogger Adlan conteng...
hehee. terkejut melihat transformasi blog chika jd blog politik.. xpe ku da baca kedua2 post yg dikirim melalui subscriber.. canggih gak bleh dpt post yg telah didelete..

hm. ok aku bersetuju dgn pndapat kamu psl kes permatang pauh. hehe aku skrg da jd org penang la..
7:34 AM  
Blogger Masy conteng...
laaa pendek je entry politik a.k.a paleolitik ni. hehehe takpe esok masih ada. ataupun mungkin kejap lg chika akan tulis lg hehehehhe
8:12 AM  
Blogger chiku the chucuru conteng...
yeah...
Nurul Izzah sgt cantik..
bapanya jgk sgt hensem dan berkaliber plak tu. uish... komen politik kah?
9:06 AM  
Blogger ۩۞۩ FaHReeN ۩۞۩ conteng...
so jgn wat en3 politik lg.. tp still kelako.. hehhe

yeay sy sokong anda..
dia mmg cantik! superbbb
1:59 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
eh macma mana nak subscribe kat blog u ni ? i minat kisah politik !
5:47 PM  
Blogger ajathajar conteng...
ye ye.
nurul izzah sgt cantik.
tulis la politik.
klu chika yg tulis, semua mendadahkan =)
6:11 PM  
Blogger Yana Ismail conteng...
huhu dear,
tak suka baca pasal politik;p
tak berminatla.alahai:p
9:30 PM  
Blogger aunieZ conteng...
he well puteri reformasi mmg cantik kalu nk dibndingkan dgn si wanita yg da tua tp prasan diri masa muda rmaja..aduh ade hati dgn rmbut berjmbul itu ..aduh jgn terasa ..wahaha
apa kah bakal kesudahan permatang pauh
ooh..tp sgt jeles dgn adek i yg study kat uitm penang dpt cuti smpena pilhanraya smpai merdeka..waaa..jeles2!
11:42 PM  
Blogger Nashrex conteng...
ko kalau join politik.. jd calon, aku akan pangkah ko!
12:15 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
wowo. terima kasih! pangkahlah aku. pasti semua anda akan menjadi comel aku kerjakan. Malaysia pon akan dicomelkan. wahahaha.
12:31 AM  
Blogger Nashrex conteng...
ahahahar..
Malaysia negara comel..
11:39 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."