Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, January 24, 2005

Buhbye...

Buhbye bilik tidur yg gigil...
Buhbye umahku syurgaku...
Buhbye 'bangun lambat'...
Buhbye 'internet'...
Buhbye family...


Sedey hiba hati aku.Gundah gulana, tak bergumbira...Ala,malang sungguh nasib pelajar perantauan cam aku.Eceh,merantau la kunun.Esok aku akan balik Johor.Balik?Bukan balik. Aku akan pergi Johor.Pergi?Apa-apalah...yang pastinya aku tetap akan tinggalkan umah tgh hari esok.Aku tumpang Mimi.Kesian abah.Kalau aku paksa jugak, mesti abah hantar punya walaupun pagi semalam time breakfast kat kampung abah buat-buat bertekak ngan aku.Kononnya tak mau hantar aku.Nak biar aku balik sendiri...Lagi aku tak tahan bila termeterainya perjanjian antara aku ngan abah.
"Kalau abah hantar Rabu ni, raya Cina tak boleh balik.Cariklah alternatif sendiri nak balik"
Aku orait je.Sebab aku confirm abah gerenti amik aku punya.Takkan dia sampai hati tgk anak dia tak balik.Takkan juga dia leh senang hati tgk aku balik naik bus.Sbb ma dgn abah mmg fobia bila kata aku nak naik bas.(jgn risau...ma abah tak bagi, anakanda pon tak teringin nak naik bas).Lagipun aku dah kompromi dengan aki.Raya Cina aku suh aki datang KL, pastu boleh amik aku sekali on the way dari Pontian tu.Huhuhu...abah plak cuba sabotaj ingatkan aki jgn amik aku. Huk Oloh...
Tadi aku dah call Mimi Mimot.Esok kena balik cepat, tgh hari.Kalau ngan abah gerenti kul 9 malam baru kuar umah.Sampai kolej kul 11 mlm.Lepak je tak kena tangkap pon.Abis-abis kena susun ayat nak kelentong Pak Guard.Tapi cuak jugak kalau Ayah Aji yg berdedikasi dan bersemangat berapi-api tu ada.Abih kena akta 174 aku. (ye ke 174?)...kalau tak silap aku, tu lah nombor akta yg dia selalu takutkan kitorang.Ceh, masa minggu orientasi dulu, memang gerun arr kitorang dengar pasal kehebatan akta tu, tapi sekarang, gertak pon tak guna.Eheh... (tp aku still takut jugak)
Beli barang banyak daa tuk aku hangkut bawak balik hotel.Hotel....???Hostel la dahlink! Aku mmg makhluk yang banyak songeh dan sentiasa memerlukan byk benda tuk melengkapi tiap-tiap nafas aku.
Aku nak minta maaf banyak-banyak kat Azhar.Senior aku kat Seraya.Beriya-iya dia nak jumpa aku dgn Marlia tapi nampaknya tak berkesempatan.Aku nak kuar pon susah.Lagipon aku bukan leh kuar sesuka suki hati aku.Walaupun dia anggap aku ngan Marlia cam adik dia, masih dia seorang lelaki.Ni ala-ala langgar prinsip aku plak.Hmm...aku masih mempertahankan prinsip aku.Entah tuk selama mana...
I know What U Did Last Raya.
Cerita gila apalah yg aku tgk ngan adik tadi.Merepek.Aku tak rasa filem tu bagus. Aku tak rasa filem tu capai target komedi seram.Komedi ke?Seram ke?Tak langsung pon.Satu kebosanan je yg aku dapat.Dah basi cerita ni, baru aku tgk.Bukan apa, aku memang insan yang ketinggalan zaman dalam alkisah filem-filem melayu ni.Nak kata tak minat, tgk la jugak.Tapi selalunya filem melayu ni tajuk je gempak.Pelakon bukan main hebat lagi.Promosi usah dok kata la... letup! Tapi at the end of the story.... "la...camni ke?," Maka, jadilah penonton-penonton segenap alam ini Tipah Tertipu.Pasai tu la aku suka lagi tgk filem hindustan. Biarlah ceghita depa style pusing-pusing kot tu pon, tapi puaih hati.Sbb hero dia ensem gak.Wallauweih...Tapi keghairahan aku terhadap filem dah surut sejak aku sibuk ngan study ni.Kata dok matrix.Manader masa nak berpoya-poya.
Hidup yang tensi kembali.
'Tensi'.Perkataan yang tetiba lalu kat kepala aku.Aku rasa wujud perkataan 'Tensi' dalam kamus bahasa Indonesia.Kan?Aku sememangnya tensi bila ada kat kolej.Bukan tensi berterusan.Tapi tensi yg ada masanya datang dengan sangat dahsyat.*Aku akan tukar perkataan tensi kpd tensen*<-- tak best la bunyi 'Tensi'. Kat kolej, busy daa! Lagi-lagi bila kena siapkan lab report.Kena pikir nak tiru report siapa, nak tiru jotter book siapa, nak tiru tutorial siapa...paling leceh nak kena pujuk rayu seseorang tuk hantarkan report kat admin.Lebih malang bila semua praktikummet aku dah hantar report.Maka, tercicirlah aku sorang-sorang ketandusan bahan tiruan.Cam apa yg terjadi sebelum cuti aritu.Naik seriau aku!
Azam baru lagi.
Lagi lagi azam...lagi-lagi azam.Azam untuk dicipta, bukan untuk dicapai.Tu lah ibaratnya azam-azam milik aku.Mungkin orang lain pon camtu kot.Tak salah buat azam kan?Free je.Tak yah bayar.Azam baru aku ni akan berkuatkuasa esok.Tadaa....
-rajinkan diri pergi library lagi2 hari Rabu.(sbb Rabu byk free)
-siapkan projek English tak kira bencana alam apa pon.
-mesti buat semua tutorial kasi siap terutamanya Fizik!!!! (owh, mementang cik Fauzia tak marah, naik lemak aku heh)
-malam kena kurangkan kacau orang.Kena study.
-Tidur mesti tak lebih kul 12 malam
-Bangun pagi skit (kalau boleh)<---ni azam tak pasti.
-jgn kenakan praktikummet aku lelebih sgt, (spt menge-paw ais krim)
-Kena rajin exercise.At least badminton n pusing-pusing kolej weekend ngan Trex.
-Elakkan carik pasal ngan rumet (terutama waktu TU)
-Khatamkan Al-Quran secepat yg boleh.Mesti baca setiap kali pas Maghrib n Isyak
-Hafal apa yg ustazah suruh!
-Jgn lambat masuk kuliah! (nanti malu cam selalu)
-Kurangkan pakai kebaya...lagi2 yg kotak-kotak tu. (virus nih)
Cukup! Lagi banyak azam, lagi aku malas.
Ni lagu berantu yang menghantui hidup aku dan rumet aku Minnysh. Tiap kali kuar lagu ni, gerenti dia jerit..."Nurul....adam!!!," maka aku pon lekas-lekas capai walkman... dan kami pon berdondang sayang sesama..... =)
Artis : ADAM AF2
Lagu : Haruskah
Di kala dikau mencari cinta...daku memberi tapi tak pernah kurasakan...
Di kala aku dilamun cinta..dgn dirimu...
mengapa kau jauh dariku...
Tiada cinta di dalam dirimu...Biarpun kau kata baby i love you
Tidak kau rasa getaran ini...
Tiada cinta lain sehebat cintaku...
Haruskah aku menanti cinta ini...kerna kau masih tak mengerti hatiku..
Tak perlu kau ucap..baby i love u so...
Kerna cinta darimu...tak sehebat cintaku...
Haruskah aku menahan perasaan...
tak sanggup kau bermain di fikiranku..
lupakan semua apa diimpikan...
jadikan pengalaman cinta...kita berdua...
Setelah semuanya berlalu...hatiku sepi... tapi kuharus hadapi..
hidup tanpa curahan cintamu...
aku gembira...kanku simpan cinta ini...
Tiada cinta di dalam dirimu...
biarpun kau kata baby i love u...
tidak kau rasa getaran ini...
tiada cinta lain sehebat cintaku...



>>>kereta chumel warna hijau<<

 

1 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
Best regards from NY!
1:27 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."