Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, January 25, 2005

Holly-day is over!

Bengang gila! : Pepagi buta Incik Ngader telah menyibok ganggu mood pagi aku.Awatla dia ni asyik mai je dlm idop aku tiap kali aku online.Tapi aku tak kesah, sebab aku faham orang mengader memang camtu.Kan? Kan Sedara Ngader kan?Wakakaka... sesedap rasa je dia mengajukan soklan NGADER kat aku pepagi ni... "tak gi batu cave ke?," Aku tetap memahami dia...aku tak marah, sebab mengader memang lahiriahnya begitu.Aku simpati... Dan aku faham juga yang dia sebenarnya nak beritahu aku yang dia sedang bersiap-siap untuk ke batu cave. Ngader!

(1) msg received

Mimi sms : "kul 2 bertolak kot.Nanti kita dtg umah Haizum"

Uhuhu...sob..sob..sob...aku nak balik dah harini. Barang-barang dah aku pack malam semalam. Siap online msn semata-mata carik Trex.Nak minta tolong dia angkatkan barang bila aku sampai kat hostel nanti.Ye arr, room aku second floor.Boleh terburai perut angkat beg berat. Selalu ada ma.Ma tolong bawak brg naik room.Siap ma tolong tukarkan cadar.Kejab lagi? Terpaksalah aku buat sendiri.Ini menyedihkan...

"Pepohon cintaku...kian merimbun, semakin dicantas makin bertunas... tidak mampu mendustai hatiku..rasa cinta, fitrah manusia... Siapalah aku menolak cinta... yang hadir di jiwa tanpa dipaksa..." - in-team

Terdetik juga dekat hati aku semalam time aku sibuk-sibuk beli barang dengan ma. Aish, waktu macam tu pon aku boleh lagi melamun ke lain.Tak, bukan melamun.Tapi tiba-tiba terlintas kat kepala aku.Aku tak minta pon ingatan aku ni terus lekat pada dia.Jauh sekali aku mohon.Tapi perasaan tu bersifat automatik.Perasaan boleh dtg bila-bila masa.Boleh pergi bila-bila masa juga.Puas aku paksa diri aku.Aku pon naik bengong.Aphal dengan aku nih?Tak pernah sekali pon aku jadi camni.Entah keajaiban apa dah buat ingatan aku bertahan kukuh selama ini kat dia.Betul ke aku ada kemampuan sampai ke tahap ni ingatkan seseorang.Aku tak pernah sangka pon.Sebab dari dulu, perasaan aku cam lalang liar yg tinggi.Terlentuk-liuk kena tiup ngan angin.Tak kukuh langsung.Tak pernah aku sangka aku sekuat ni.Aku ada kemampuan menjadi Pengingat Setia rupanya.

Aku ni pelupa orangnya.Mudah lupa.Mudah hilang ingatan.Tapi ingatan pada dia tu membuktikan aku sebenarnya tak mengalami penyakit mudah hilang ingatan yang kronik.Sebab aku masih ingatkan dia.Aku ingat semua tentang dia.Sungguhpun masa dah berlalu, semua takkan sama, tapi perasaan aku kat dia, cam still sama je.Padahal awalnya aku langsung tak de plan nak capai ke tahap perasaan-perasaan camni.Tapi cam yg aku kata, perasaan...luar tahap kawalan sistem badan.

Aku nak simpan dia elok-elok dalam kotak ingatan aku.Sebab dia adalah objek terbaik yang berjaya mempengaruhi perasaan degil aku.Objek...elok ke aku simbolkan dia sebagai satu objek?Ada sesuatu dlm dirinya yg buat aku Kuat Ingatan.Tapi apakan daya, masa tetap dah berlalu... Aku tak sedih dengan semua ni. "hidup tanpa curahan cintamu...aku gembira..." Yup! Aku cam biasa.Still je happy.Aku masih boleh makan dengan kenyang, tidur dengan lena, mandi sebasah-basahnya...tapi satu je.Aku cam kesal.Mungkin ada benda yg tak patut berlaku dalam tempoh secepat tu.Aku tahu memang keadaan ni akn jadi.Memang aku dah agak.Tapi aku tak tersuarakan benda ni kat telinga dia.Aku nak beritahu kat dia sesuatu sebenarnya masa tu, tapi aku takut.Sekarang, dah terlambat.Benda yg aku nak beritahu, dah terjadi pon.Tersedarlah aku, setiap manusia ada kehidupan dia sendiri.Selama mana pun kita cuba memahami seseorang manusia tu, tetap kita bukan dia, dan kita tak akan sesekali pon boleh betul-betul kenal manusia tu.Aku juga nampak, betapa kuat kuasa masa tuk mengubah manusia.Sekelip mata je manusia boleh berubah.Lagi-lagi satu harta dalam diri manusia bernama 'perasaan'.Bila-bila boleh datang dan hilang lebuh.Sama cam tak pernah ada.

Whoopss - aku menulis sbb aku.Aku curahkan semuanya tuk kepuasan aku.Untuk kes ni, aku tak minta komen percuma dari sesiapa.Harap maklum.

Hari akhir aku di rumah tuk bulan Januari.Insyaallah, February aku balik lagi. Aku akan jadi Perindu balik.Rindu pada ma, abah, adik-adik.Rindu kat kawan-kawan (Aiza , astri, hani, marlia ).Rindu kat semua kawan-kawan aku kat alam maya yang indah permai nih (ekekek..) Dan mungkin jugak nanti Ngader tu rindu nak orang panggil dia ngader. Wakakaka... Dan semestinya aku rindu kat 'dia'.Dia sekelumit pon takkan tau yg aku rindukan dia.Rindu yg serius aku rasa.Ni lah istilah rindu paling tepat kat dia yg pernah aku rasa.Selama ni, bila aku sebut aku rindu dia, tu cuma kata-kata kosong je.Tapi sekarang, aku memang se.... ish! Dah la tu. Dia takkan paham sebijik ayat pon! - pen off -

 

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."