Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, February 08, 2005

tak stabil

mood? tak sedih,tapi rasa cam bertakung je kat mata....
keadaan? tak stabil langsung
apa aku nak ha? seseorang tuk ada kat sebelah aku sekarang juga untuk tadahkan telinga dia mendengar berjuta-juta benda yg aku nak kata.Hmmm...

:: terasa hati
::
Entah kenapa dengan emosi aku time dinner tadi, aku cam tak puas ati pulak bila kena tegur dengan aki dan maktok.Ma senyum je.Ma tak pernah kesah pon setakat hal-hal macam tu.Ma tak pernah marah pun kalau aku terbuat salah hal-ehwal dapur.Maybe jugak sebab ma sendiri tak menitik beratkan hal ehwal dapur.
Aku turun bawah sebab semua orang panggil-panggil ajak aku makan sama.Aku pon turun. Jengah je muka, terus maktok minta aku potongkan buah pear.Tadak hal.Aku pon potong la. Aki plak dtg perli aku. "tau ke dia potong?," tanya aki kat ma.Aku senyum je.Dah biasa kena sound bab-bab camni.Maklumlah, aku bukan wanita kebanggaan ibu-ibu untuk dijadikan tukang masak dan tukang sedia makanan suami yang baik.Aku mengaku.Aku sedar bila berada kat dapur, aku adalah insan paling daif.Arwah opah selalu ajar-ajar aku potong sayur.Mak Yang selalu ajar aku potong sayur.Semua orang suka ajar aku potong sayur.Paling basic la kunun.Ma? Ma tak suka suruh aku potong sayur.Ma tak suka tengok aku rajin masak-masak.Ma kata aku buat kerja lambat.Ma kata aku kacau dia je kalau dia tengah masak (tu pon sesekali je ma masak). Ma suka buat sendiri.Ma selalu minta aku temankan dia borak je bila dia tengah buat keje kat dapur. So, peeps!My ma doesn't care bout it!Abistu kenapa semua orang terlalu sebok pasal hal tu?Why? Ma makes me happy with it.But please...tolonglah semua orang especially those my family members! Faham tak, dapur m perempuan .Tak sama! Okey, okey! Sama... mungkin sama.Tapi bukan sekarang.Bukan dalam usia aku yang baru nak jadi 'perempuan' ni.Jiwa 'kanak-kanak perempuan' masih kuat kat diri aku.Belum capai tahap 'wanita dewasa' lagi. Mesti orang tak faham.Aku pon tak boleh buat orang faham.
Banyak-banyak kali kena perli hari ni.MY VERY-PERLI DAY!
  1. "sedaplah sukun yang kau goreng ni," perli aki time minum ptg padahal ma yang goreng sukun tu.
  2. "tau...bukan cam kakak kita tu, kan?," jawap Ijat bila aku bising-bising suruh dia kemas bersih-bersih lepas makan.
  3. "ada ke tak, sama je.Adik-adik dia juga yang buat keje," kata abah.
  4. ...
  5. ...
  6. ...

the list will go on...and on...and on...

Lalala.... Aku tak la bengang mana pon.Cuma berbulu la skit telinga.Sekarang bila dikenang-kenang balik, alahai nurul...!Tu pun nak amik hati.Tapi tadi memang serius aku kecik hati.Siap naik kelat abih satu muka.Mata aku dah bersinar-sinar cam nak gugurkan air keramat.Orang cakap pon aku buat derk je.Sampai semua naik runsing tengok muka aku.Sapakah dikalangan family aku yang tak kenal sama ini budak Nurul Haizum?Aku kan kuat tarik muka empat belas.Bila aku buat je muka skit, mulalah semua orang kalut.Tkut...ha, takut! Mak Tok nak kontrol keadaan, terus gelak-gelak.Aki pon akhirnya makan jugak buah yang aku potong dengan cacat itu. (ye lah, kononnya tak betul aku potong.Kulit tak kupas, biji tak buang, bahagian keras-keras tak buang...bla..bla...). Ma? Ma pulak mmg insan plg memahami jiwa raga aku.Ma suruh aku makan, biar je buah tu nanti ma buat.Tengok, ma jugak yang sporting!Cayalah, supermum!

Sebnaqnya...aku ni dlm zon pms.Tu pasailah asyik naik angin, telinga pon bukan main lekaih berbulu.Aku dah tak sanggup sebnaqnya dilema pms yang melampau lagu ni.Tiap-tiap awal bulan, ni lah problem aku.Sampai bila aku kena bergelumang dgn situasi camni.Dahlah kengkawan aku kata, aku jadi lion queen tiap kali aku dalam zon 'ini'.Aku dah ushaa buat macam-macam.Bukan je setakat jumpa doktor, siap ma bawak berubat kat macam-macam celah pelosok kampung.Dan akhirnya last year aku pegi klinik Wan Julia (doktor tuk pompuan). Dia kata...mmg benda tu normal je.Tak de cara nak atasi sebab ni bergantung pd nasib.Ada orang nasib dia baik, dia tak alami sumer malapetaka ni.Kata dia lagi, benda tu tak de effect kesihatan pon.Cuma kacau bilau emosi tuk short term.Ehehhe.... Naper aku cakap hal ehwal kewanitaan ni?Saja nak share ngan kengkawan aku.Biar dorang paham skit.Mana lah tau, silap haribulan nanti terkena tengking ngan aku ke, tak de lah aku dituduh kaki amok.Wakakaka... Aku jugak pernah dengar dari sorang member aku.Tak ingat pulak sapa member tu.Tapi aku dpt ilmu ni baru-baru ni jugak lah.

-orang yg alami pms yg teruk, dan sakit waktu pms yg sgt dahsyat, nanti dia akan kuat waktu nak melahirkan anak.Sakit melahirkan anak akan jadi kurang sebab dia dah biasa dengan kesakitan yg amat.Sakit waktu 'tu' sebenarnya lebih kurang sakit nak melahirkan anak-

Uyyo....impressive!Bagi semangat kat aku tuk terus mara dan terus mara...

i gotta go.Abah dah call bilik aku dr bawah.Suruh turun!!!Ajak tgk recording tape time Raya Korban aritu.... theeehee...
 

1 Congteng-conteng:

Blogger crimsonskye conteng...
sokong.. dapur tak sama ngan perempuannn sama ler kita asyik kena tego kat dapur... huahauah... ni apa niii.. potong sayur camtu nak makan camneeeee... aiyoo.. anak dara apee ni tak pandai masak lagii... ini adalah satu kesalahan yg amat berat.. jenayah yg x bley dimaafkan tau takkk

hehe

takpe2.. cuti dua bulan nanti akan kumanfaatkan sepenuhnya utk blajo memasak.. tunggulaaa

erkk... yeke org sakit pms tu lagi senang bersalin nnt... uwaaa.. sy jarang mengalami sakit ini... adakah ia bermaksud nnt sy terpaksa berhadapan dgn kesakitan ini pada masa hadapan???
1:41 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."