Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, February 07, 2005

- kecewa tau -


Hosted by Photobucket.com[sejuk] [malas ambik stokin] [lampu tidur makin romantik]
Assalamualaikumwr...

Mula-mula,thanks kat Azhani yang call tadi.Gembira dengar suara dia setelah sekian lama."Oiii!!!" itu yang kitorang mula-mula jeritkan.Lagak gaya cam ghairah.Sebenarnya aku dah terasa rindu sangat kat dia.Honey dahlink, miss u ni like hell!

In-Team, oh In-Team brothers!

mlm 29 Januari, waktu aku tengah gelisah tak menentu dok layan kepala dalam room sorang-sorang, handset pekik-pekik ada msg yg minta dibaca.Lekaih aku baca :

  • awk jadik tak mkn dgn inteam? - abidah
  • tak..awk kt pilu menikam ke kalbu ni.Sengsara merana yg durjana.X dpt jumpa tunangku...sob..sob..sob.. -aku
  • Fuh, sdeynye dgr...xpe xkan lari gunung dikejar...-abidah
  • Kt tak kejar gunug!Kt tanak gunung!Kt nak tunang (konon2) kita!Kecewa x terubat...-aku
  • Hii...b'bulu tlinga dgr.Kt dh bawak kamera tau!Kt br sampai pkl 8.45 tadi -abidah

tu la dia antara msg2 aku ngan abidah.Aku frust betul tak dpt pergi tgk konsert In-Team kat kolej.Berbulu betol bila pagi tu orang sebok ngok ngek sana sini pasal kegempakkan konsert tu.Whooo...!Bengang tau...Tapi kelakar je bila budak praktikum aku mengistiharkan Syah In-Team tu as tunang aku.Poyo sungguh kami semua.Punya la semangat aku tinggi nak pegi konsert tu, siap aku offer sapa nak teman aku, aku belanja tiket dia.Malangnya ada mulut-mulut bingai je kata tiket dah abis padahal ada lagi.Mon Mon plak praktikum dia buat trip gi KL. Apa baranglah pegi KL.Sib baik aku sayang sama bumi KL yang kuat menjerit terpekik terlolong! Ain pon tak de, balik Batu Pahat ada appoinment ngan dentist.Minnysh...nasyid-nasyid ni bukan channel dia.Dia jiwang lentuk liuk dia suka la.Malam tu aku rasa nak je lompat pecah masuk kat DSL (dewan Sri Ledang)Owh brader-brader sumer!

Jaga konter? Tiket...tiket...sapa nak balik JB?

Aritu aku pon turunlah bilik JPP ngan Azra replace tempat Mon Mon yg berpoya-poya kat KL ngan boipren-boiren dan gilpren-gilprennya.First day, aku jaga konter JB, konter paling busy.Tapi konter paling havoc ialah konter Tganu sbb doghang tu gadoh pulok banyak songeh kenapa tiket maha (baca loghat tganu ye kengkawan!)Then 2nd day aku disuruh oleh Korin tuk jaga konter Ipoh & Butterworth.Konter sepi.Langsung tak de student mau balik sana daa. Tengah sibok-sibok jaga konter JB yang ala-ala konter kapal tebang tu, ada brader sakit otak mana tah carik pasal ngan aku.Jgn main-main sawa wa.Wa sudah UP skarang menjadi makin pintar menguruskan golongan teraniaya ni. (angkat kening - ^)

Mula-mula dia miskol-miskol.Okay fine...mmg aktiviti kegemaran muda mudi masa kini.Aku tak kesah la.Pastu dia mula short call.Dah tu tergelak-gelak.Tak gentleman langsung.Jambu air ke apa neh?Lama-lama kepoyoannya makin terserlah menyebabkan kepintaran aku mula bangkit tuk kenakan jejaka itu.

"hello..boleh ckp ngan Mai?," tanya satu sora jejaka kat dlm talian maxis-maxis.Dah tu gelak-gelak.Dah sah ni kategori jejaka yg baru berjinak-jinak dlm dunia mengacau orang. Aku pon apa lagi, cam la aku tak tau taktik basi camtu.Tak sempat aku jwp..dia letak phone.Ceh, penakut hapa neh?

Tak lama tu dia sms.

"Wei, Mai.Ayah kau suruh kau balik sekarang jugak.Kau kat ner?Kalau kau nak aku jemput cepatla...janganlah buat ayah kau risau lagi.Plz..." geli yackks!Entah bila masa nama aku Mai. Tapi aku yang pintar dan genius dlm hal ehwal mengenakan org ni lekaih2 reply msg tu. "Ha, ye lah.Ko amik aku sekarang.Cepat heh.Ek ele...apa la kau tak tau aku kat mana.Kat kolej aku la.Kat Penang," Aku bantai je yg aku ni student Penang.Ha, terdiam ko!Amik ko! Lama gila dia tak reply.Agak2nya tak sangka aku reply camtu kot.Tu yg kena perah akal cam nak mati lama sgt tu kot. Then dia reply ... konon2 nak minta maaf sbb dia baru tersedar dia sms salah orang.memula aku rasa mungkin gak dia silap, tapi lama2 dia msg aku lg.Konon2 tak caya aku budak Penang sbb dia dpt rasalah konon aku ni student tempat lain.Uish, ada aura la dia..! Apa lagi, aku continue la kepintaran aku yg selanjutnya sampai brader tu mmg dah daif gila.Aku tau dia terasa mmg terkena lagi2 bila aku mengaku aku Mai.Maimon!!! Wakakakaka.... Dah la.Malas nak citer lagi walaupun citer dia panjang.Len kali la.aku cam dah mula gigil ni.

What Money Can Buy....

A Bed But Not Sleep
Books But Not Knowledge
Food But Not Appetite
Finery But Not Beauty
A House But Not Home
Medicine But Not Health
Luxuries But Not Comfort
Pleasures But Not Happiness
Religion But Not Salvation


 

0 Congteng-conteng:

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."