Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, September 25, 2005

...Then Tell Me Why Must You...

Image hosted by Photobucket.com

Bismillah....
Aku rasa Devotees kena bayar aku tuk promotion free yg aku buat tuk group nasyid ni since Selasa lepas.Really tau. Bukan sket punya hebat aku tolong promote. "woi, devotees tu best!," kata aku kat kengkawan sumer sempena memperkenalkan depa ni.

Aku kenal Devotees ni lama gak.Sbb dlu aku rajin dok layan IKIM.Pastu aku biasa gak dengar lagu dorang tapi taklah aku dilanda wabak angau sehinggalah pada hari Selasa lepas.

Isnin, lepas TITAS, kepala aku yg cendiakawan ni pon bagi idea kat Farah, Alif ngan Syikin tok pi tapak pesta konvo.Sumer bangkang tammo pegi dgn alasan dah malam sgt.Dekat kul 10 mlm.Bas susah nak dpt.Kalau dapat pegi, takut tak de bas nak balik.Tapi disebabkan aku paksa gak, dorang pon ikut terkedek-kedek.Sib baik balik tu Chee Wey sporting nak jemput kitorang ngan kete Mazda dia tu.Terhutang budi aku kat dia.^_* Ekekeke...

Hmm..not bad la.Tapi makanan mmg serius mahal.What the fish! Ada ke patut kat gerai yg serba kekurangan camtu leh jual teh o ais limau RM1.20.Then sate secucuk 60 sen.Tak tau la kalau aku je rasa mahal.Tapi mmg kena kutuk abis-abisan ngan aku and farah.Tak puas ati tol.Dah la 2 malam kitorang dapat tomyam paling durjana dalam dunia.Pengalaman yg takkan aku lupakan sbb tak pernah aku sangka tekak kesayangan ni akan dihukum dgn makanan yg sebegitu tak sedap!

Malam Gemersik Syahdu.
Esoknya pegi lagi ke tapak pesta konvo kat Dataran Gemilang.Kali ni sbb ada konsert nasyid.Mmg aku dah awal-awal paksa Farah, Alif ngan Syikin pegi sbb aku tammo ketinggalan lagi.Kat KMJ dulu melepas aku.Tapi asalnya aku pegi demi InTeam. Demi Encik Syah yg dah kawin tu.ekekek... tapi akhirnya....

Image hosted by Photobucket.com"Farah, ujung tu cute gila! Woh, melting point!," terus aku jerit kat Farah tgh2 orang ramai tu bila Devotees kuar. Dan start malam tu, aku dah berpaling tadah.Aku dah jatoh chenta sama Encik Adi Akmal. Uhuhu... disebabkan kegilaan yang melampau, aku ngan tak malunya menyerbu masuk dan lari depan dewan sambil bawak kamera. Amik kau sekali! Depan sedepan-depannya aku amek gambar depa.Depa? Uhhuhu... kununlah amek gambar dorang, padahal aku fokus lebih kat si Adi tu.Adoila...

Tak bley tahan bila dorang nyanyi lagu Lament.Aku penah dgr lagu ni.Tp tak tau lak dorang nyanyi.Farah plak mmg da lama carik lagu ni.Tapi Farah tak sangka ni lagu nasyid. Akhirnya aku ngan Farah dah tak tentu arah teruja ngan lagu Lament.Aku lak makin angau ngan kumpulan Devotees. Dah plak tu salah sorang ahli group budak fac aku.Tapi aku tak perasan lak mana satu.Budak engin (chemical).

Image hosted by Photobucket.com

Yang ada malam tu InTeam, UNIC, Mestica ngan Devotees. Time paling hebat ialah waktu In Team la.Abis shaking suma gambar yg aku amek.Sia-sia aku menyerbu ke depan pentas.Sbb ramai sgt yg gila kat In Team.Then time UNIC si Fitri ngak ada.Balik sbb ada hal ngan family dia walopon ptg tu dia ada.Kecewa aku... =( Tak kesah la sbb Syah ngan Hafiz ada. Plak tu dah ada brader baru dok kat ranking teratas dlm ingatan aku. Toink!

Time Mestica, aku tgk separuh.sbb Alif tu dah lapar lak. Jalan2 carik makan.Tetiba bergema lagu Destinasi Cinta.Mmg berbulu aku rasa.Disebabkan ikut perut dorang yg lapar, aku ketinggalan lagu peberet aku.

Yang aku tau, aku sgt suka sama Devotees.Disebabkan dah gila melampau, aku sms minnysh sbb Adi Akmal tu budak SMKA JB. Rumet aku Minnysh (KMJ) pon SMKA JB gak.

"Ko kenal Adi Akmal? Ensem la dia"
"Amboi! Mana ko knal?dh glamer ke kump nasyid tu?Adi tu? Ex aku dlu.Kih..kih..memain je.Adi tu baik sgt,"
"Aku suka dia!"
"Beruntung sapa dapat dia.Dah la baik, alim, ensem plak tu.Anak tunggal.Manja gila ngan mak dia,"
"Ko ni kenal sgt ke ngan dia?kwn kau heh?,"
"Tak la rapat sgt.Tapi sek agama dlu aku dok belakang dia.Selalu ajar aku arab"
"Ceh.... apa nih?,"
"Ihihi...nak pegi umah dia?Jom raya pi umah dia.Leh ko singgah umah aku.Bukan nak lawat aku kat JB ni,"
"Ye ke? Ko tau ke umah dia? Nakkk... aku nak pegi,"
"Kalau dia tak pindah lagi.Aku tau la umah dia.Okay ha...raya ni aku tunggu ko.Then boleh ko tido umah aku,"
"Boleh gak.Kalau tak umah ko, aku tdo umah Adi,"
"Ooo..umah aku tak nak, umah adi nak,"
"Acah je.Kang gempak satu JB lak aku tdo umah Adi.Insyaallah la raya ni aku turun JB.Lawat ko.Raya umah Adi.Dah la jgn nak merepek byk,"
"Okay.Aku tunggu kau kat JB,"

Poyo je aku sms camtu ngan minnysh.Rindu kat minnysh.Lama tak sakitkan hati dia.Lama tak gadoh sapa bagos.Lama tak kenakan dia ngan menampal risalah-risalah iklan yg memalukan dia.Lama gak tak compose lagu ngan Ain tuk menyakitkan pendengaran dia.Ekekeke... Minnysh, tunggu aku di JB! (demi kunjungan ke rumah Adi) ekkeke....

Dah la.Byk benar aku merepek.Just that aku suka tgk lelaki muka tenang cam dia tu.Senyum ja.Senang nak dapatkan pose dr dia.Uhuhu... suara aww... ! Lagi2 bila dia nyanyi dalam lagu Tika Dinihari.

::Lament::

You
You like to live
like to believe
Essence of life is fun
Want
Want to pretend
The life that you live
Has no guiding hands and you
Jumped into the monies
And never looked back
Moved away from righteousness
You want it all
And don't care if you fall
You wanna see the world
You wanna be the world
Try
Try to believe
The reason to live
Eternal compassion
You'll feel it deep within inside of you
Grasp
The chance to live
A new life
A new beginning
But you
c/o
Why
Do you throw life away
Don't you wanna be among
The ones who faught for the truth
When you eyes were blinded
By the taste temptation in your life
Then tell me why must you...

note : anggaplah ini sekadar kisah mengarut sorang budak yg kuat merepek.

 

7 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
minat lagu2 nasyid ni dah elok dah.. cuma tentang minat pasal 'kehenseman' tu aku kurang setuju.. ish ish ish...
11:55 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
semekom....aku dah lama create entry nie kat blog aku....cuma ko je yang tak perasan

http://budakkecik.blogdrive.com/archive/cm-9_cy-2005_m-9_d-25_y-2005_o-10.html

entry Monday, July 18, 2005
9:33 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Assalamualaikum Kak Nurul [yang gembira, slow and steady, tak tergugat]. Minta maaf lambat balas kunjungan. Bukan tak mahu memberitahu mengenai blog baru cuma blog itu mahu didiamkan sebulan dua ini. Sebenarnya, sedaya upaya nak jauhkan diri daripada komputer dan internet dalam sebulan ni tapi tak dapat juga. Mana satu Adi Akmal dalam gambar tu? Mahu cuba dengar lagu kumpulan ni tapi tak tahu nak dapat dari mana. Entry ini semacam penanda akak sudah rasa lebih baik berbanding beberapa entry yang lalu yang baru Sya baca. Harapnya semua berjalan lancar di sana. Perlu teguh dan kuat jalani kehidupan ini ya! :)

p/s : Apa jadi pada Fahrin Ahmad?
2:01 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
try masuk http://www.perdarians.com/gallery
11:28 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
woahhh..... adi akmal!!!! sgt chumey...... dak penang>> tak terpikat ke ngan dia? ekekek...
7:01 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
nak terpikat aper dengan laki....kalu siti nurhaliza okeh le jugak
10:25 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Where did you find it? Interesting read percocet Personal property tax is tax deductable headphones buying vicodin tramadol on line &aposwoolworths digital printing service sydney&apos Winning forex trading
9:59 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."