Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, September 03, 2005

2 hari yang lengkap

Terus kepada cerita...

Kisah Satu : Melawat Tapak Pembinaan.
Semalam (Jumaat) Farah, Ainul ngan Shida tunggu aku kat depan Restoren mamak Mydina yg x jauh dari KLCC tu.Bukan nak pi makan, tapi nak pi lawat site project yg still under construction.

Fuh.. *lap peluh*.Aku rasa macam-macam perasaan muncul time tu.rasa cam dah besar, cam seorang yang profesional, cam budak mentah pon ada. Jugak kelampian yg tak bertepi.Aku rasa sgt ajaib situasinya bila kitorang yg baru umur setahun jagung ni dok lawat site.Pertama kali dlm idop dapat pakai topi keselamatan.Nampak agak hebat jugak.

Aku sangat sangat hargai pengalaman semalam.Tak tau nak kata camner.Bukan tempat tuk berseronok, tapi tempat tuk dapatkan sesuatu.Maksud aku ilmu.



Image hosted by Photobucket.com

(suka naik benda alah ni.Cam naik lif yg open..lalala)

Kitorang dibawa oleh Encik Jeffry, yg tugasnya di bahagian C&S (Civil and System klu x silap aku).Uhuhu... belajar wall system, slab system, then banyaklah soklan-soklan bodoh yg kami ajukan.Pada yg pro, mungkin soklan tu bunyinya bodoh, tapi bg kitorang yg tak tau apa sangat ni, soklan tu sgt perlu tuk diajukan.Bodoh tak bodoh, kitorang ttp ngan prinsip 'malu bertanya sesat jalan'.

"Weih...aku dah tanak naik!!! Aku gayat laa!..." pertama kali dalam hidup aku baru tersedar yg aku ni penggayat orangnya.Mau tak gayat.Kena naik tangga yg dorang construct guna besi-besi and konkrit tu.Naik sampai tingkat 8 camtu tanpa tangga yg selamat.Terpikir dalam kepala otak aku.. "ni kalau jatuh ni, mmg tak idop". Sepanjang kat tapak tu, aku mmg alert gila soal keselamatan.Sayang nyawa, oi!Dah la berlubang sana sini. Takut... serius takut! Gayat tahap perkasa.

Image hosted by Photobucket.com


Ni la tangganya yg aku amek gambar dr atas.Dari tingkat 8.Ni sebenarnya apartment 35 tingkat.Tp baru sampai tingkat ke-8 binaan.Maknyanya ada byk lagi keje-keje yg belom selesai kat situ.Jadinya nak study roof pon tak dapatla memandangkan roof building ni hanya akan dibina setelah sampai ke tingkat 35.Hmm...

Pas dah abis semua, kami duduk semeja ngan kontraktornya, arkiteknya, dan entah apa macam org yg terlibat dlm binaan apartment tu lagi.Bukan main pelik aku rasa sbb usia aku terlalu muda tuk tu.Encik Jeffry belanja minum.Best jugak borak ngan dorang sampai petang.Byk yg aku dapat termasuklah rasa tensen akibat dihentam oleh mereka.Tapi setakat hentam-hentam aku dah lali.Tiap2 ari pon kena hentam kat studio ngan lecturer. This is nothing, man!

Image hosted by Photobucket.com


Image hosted by Photobucket.com

(bakal arkitek malaysia yang suka main! )

laporan : Ar Nurul Haizum Zainodin

Kisah Dua : Hari Kantin Seraya.
Pagi2 tadi Jullian mai ngan Kelisa maroonnya yg chumey menjemput aku.Huhu... sampai Astri naik berbulu. Biasalah, kata Datin.Mesti ada yg menjemput.Ekekeke... Tq la Jullian sbb rajin je hangkut aku.Dah banyak kali kena amek hantar aku.Byk songeh tol aku.

Ramai jugak ex-klasmet aku yg dtg tapi yg pastinyak, Astri ngna Aiza ada! Yuhuu...rindu sgt ngan depa.Sib baik da jumpa.Lama tau tak nampak btg idong iaitu since aku masuk ukm.

Ok.Cam yg aku jangkakan.Semua cikgu ingat aku dan menyambut kedatngan aku ngan penuh kekaguman.Sumer sgt surprise dan memeluk aku ngan begitu teruja.Aku rasa spt superstar yg masih berkilau sinarannya.Ekekekek... (ayat apakah ini?).Tapi malangnya semua lebih surprise ngan pertkembangan aku yg sgt UP dari segi perkembangan badan. Aku punyalah nak melalak.

"Ada junior awk dtg jumpa sy.Tanya sy kenapa awk dah berisi.Tapi kata dia still cun lagi.Jd x peru risau.Berisau ada cutting tak ada hal,"kata cikgu Salina yg tak abis-abis promote aku kat seisi sekolah.Ke nak jaga hati aku??Mmg femes aku rasa arini.
"Uikk...dah lebar ni..."bebudak chinese klasmet aku dulu dok komplen.
"Biarlah camni.Skang dah okay.Kurus tak sedap peluk maa...," meng kuan.
"Klu kamu amek average kami dulu dgn sekarang lagi ok.Tu yg terbaik sy rasa," Chai
"Hei, ni dah okay.Jgn nak kurus-kurus.Cikgu tak suka. This one is very nice.Takkan nak kurus kering cam tak cukup makan.This is sexy, Haizum... selagi ada cutting its okay,"teacher hayati
"haizum..kamu ni dah kenapa la.Yang lain maintain je sy tgk.Kamu sorang yg bukan main naik lagi," cikgu hayati (cikgu bio yg cun +bestt!)
"What happen to you?Senang hati heh?Uiii... bukan main naik lagi,"teacher marziah yg vogue.
"ni petanda awal ni..."puan noraini. (petanda awal apa aku pon tak tau)
"kak haizum...berisinya..."sana sini bebudak tu mengata aku.Tinga aku dah naik nipis.
"betullah...dah berisi sgt..." pudin aka saifuddin
"apsal aku maintain je kurus korang ni naik gemuk?,"tak sayang mulut punya adib.Nak je aku lesing dia.

kui kui...tapi ttp enjoy walopon makanan yg ada tak best langsong.Poyo! Dah la byk band perform tapi hampess ja.Yg gempak betul2 band adek mimi. Amir, Alias (adek salman)... uhuhu... sumer adik2 kwn aku.

Image hosted by Photobucket.com

gambar ngan pudin.Junior aku yg chumey.ekeke... tq la sbb mengajak aku bergambar.Sbb aku sgt suka bergambar.Ekekek....Astri poyo mempersoalkan kenapa mesti budak ni ajak aku amek gambar dua orang. Gila punya astri. Pheww... aku suka amek gambar!!!

Image hosted by Photobucket.com

aku suke bergambar!!!

Image hosted by Photobucket.com
Ok.I hate this one sbb sgt obvious ketembaman aku.But what to say la kan. Aku malas nak pikir soal kurus gemuk ni.Asalkan aku gembira...lalalla....and i dont have any problem to show it off to others.Ekekek... (kuat semangat aku)

Image hosted by Photobucket.com

yeay!tgh jalan2 ternampak Ilani.Aku pon meluru ke ilani tetiba... "Yannnn....!" aku jerit agak kuat, "Aaaaa..!!!,"Yan jerit lebih kuat.Mmg teruja jumpa Izyan.Da bertahun tahun tak jumpa.Rasanya sejak dia pindah MRSM, then pindah lak Putrajaya mmg dah tak jumpa.

Image hosted by Photobucket.com

cikgu Salina. (cikgu peberet selain cikgu fazidah), aku, astri, saifuddin (berdiri)

Image hosted by Photobucket.com

ngan Astri Fadhilah yg amat dichentai... (kete waja ko hebat la.Leh hangkut aku yg datin nih...ekekek)
Image hosted by Photobucket.com
Mizi (daddy ikan), aiza, aku, Adib (encik miskol)
Kesimpulan : situasi bosan tapi best jumpa member.
"haizum, u nak kurus ke?pegi duduk Spore la.Sana makanan tak best.Yg best sgt mahal," kata Kum yg skang study kat Spore.
"ye ke? baik untuk diet program sy kan?," kata aku
"tak lah. Aku rasa haizum ttp akan berisi sbb dia akan beli jugak makanan yg mahal tu,"aiza menyampuk. Dan semua gelak ngan riangnya... aku jugak yg berdesing lagik.
 

9 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
sonok nyer dpt mlawat tmpt binaan cm2.. chika br start blaja kn.. da bole mlawat tmpt cm2 erk? da 2 g 3,4 org jerk.. brani tol.. kalu la jatuh.. trpaksa la fais ngadap blog nih tanpa en3.. hehe
5:56 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
jhatnya faisss.....!
9:37 AM  
Blogger Nashrex conteng...
C&S bukan ke maksudnyer Civil & Structure ?

Hmm.. ayat pasal "kenapa ko makin gemok" pun telah diutarakan kepada aku masa konvo aritu.. naik bingit gak telinga nih...
11:02 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
C & S - Civil and Strucuture... ok tq. Aku hentam jaa....
11:21 AM  
Blogger zakzak conteng...
hai chika-chan :)
ni nak lawat ziarah kat blog ni ha...
sorry too busy ler...(busy apa pun tak tau?)
seems you are doing well with your study.keep it up.
nanti nak buat rumah sendiri, i'll contact you hehehe :D
5:09 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ok....jgn contact arkitek lain heh.Dah cop!!!! wakakaka... *penuh keyakinan*
6:43 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
yey..aku suke cite negh.. ske banget ske.. erkherkher.. sbb ape.. sbb aku dan geng2 lain menjadik topik utama.. temasok melawat ke tpk pembinaan.. erkehkrkehr.. ko x kene ngorat eh kat sane??:D.. ai miss dis day oredi.. ..
1:47 PM  
Blogger Unknown conteng...
hahaa..nnti dah jadi arkitek..contact la adik chumey ni utk jadi interior designer nya kay! hoho..!! berseri2 la gamaknyew!(kuikuikui!!)
9:41 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
as3 ni gila ke haper. Mau aku terjun dari tingkat 8 klu kena ngorat kat site tu...
12:25 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."