Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, September 18, 2005

Lelaki Hebat Ilmu Sastera

(Kesah rentetan pengajaran semalam)

Apa kaitan lelaki dan sastera?
Lelaki hebat ilmu sastera

Bila hebatnya?Ye ke? Yer?Yerh?Yerhhh?
Bukan dalam kelas dia hebat.Time xm pon hancus ja selalu sastera dorang ni (kunun malas berbunga bahser).Tapi time ngayat awek bukan main lagi.Best student aliran Sastera lah!

Kenapa mesti cerita pasal ni?
Sbb harini bosan ja. Sebab arini aku dah ter'tahu sesuatu.
Al-ceritanya....
Kat satu webpage ni, (nama dirahsiakan demi kepentingan diri aku sendiri), aku terbaca satu kenyataan.Orang tu... atau pun aku nak simbolkan dia as BURGER (berdasarkan sejarah), dah ada sepesel dah! Opps... aku tak jeles. Come on! Aku cuma nak tepuk tangan kuat-kuat.Nak gelak besar-besar.Nak sms dia dan jerit kuat-kuat..."Awak, tahniah!," tapi aku tak buat semua tu kecuali sengih sorang-sorang dan lekas2 bitau ma.
Cam biasa, kongsi citer ngan ma satu kemestian.Ma kata.. "hmm.. mmg takleh percaya dia tu.Tapi cute heh," dush! awatla...
Aku tak la rasa apa2 ngan cerita tu.Lagipon aku jugak yg paksa dia jgn tunggu-tunggu lagi.Aku gak dok warning dia byk kali, nak kawan ja ngan dia dan tak akan sesekali lebih.Cuma tiba2 aku terpikirkan satu ideologi baru.Lelaki ni mmg camtu ke? Semua/Segelintir *garis yg tidak benar* Hmm.. tak semua.Tapi malang bagi aku sbb selalu terlibat ngan yang camtu.Tak pernah aku frust atau terasa apa ngan benda camni cuma terkilan. Kenapalah mesti semuanya yg mai kat aku lagu nih.Psikologinya mengganggu perasaan aku tuk percaya bukan je kat BURGER tapi jugak kat encik-encik lain.
"Awak...sy nak tunggu awk gak.Tak kira sampai bila.Sampai hati awk terbuka" bukan sket punya perkasa ayat.Aku dengar pon naik segala aura dlm bdn.Telinga pon rasa kebas tak sanggup dengar.
"Jangan..." cam biasa aku suka sgt main tolak-tolak. Entah kenapa ngan aku ni.Tapi buat masa ni aku rasa, aku normal ngan perasaan aku.Menolak bukan sbb tak normal.Cuma sbb yg aku tak tau apa bendanya.
"Nak tunggu jugak..." fuh, degil!
Tup tup....hmm..tak sampai la berapa hari dah ja berdesing pasal awek lain dah dicekupnya.Tak ke itu memualkan? Bukan jeles... (note : BUKAN) Tapi aku cukup-cukup rasa... aww!
Kes lain plak.
"Awk tunggu saya heh," muka ngan intonasi penuh dramatis.Mmg klu sesapa dengar pon sanggup angkat sumpah kat mahkamah tinggi betapalah dia boleh dipercayai.
Sekali daa....
"Awak...sorry," minta maaf sambil tunjuk2 ada awek baru kat seblah. Ceh, aku tembak perut kang. Pon tak jeles.Aku tak pernah tunggu pon.Tapi menyesal tak muntah depan dia masa dia sebok buat ayat dulu.
Kes seterusnya...
"Nanti satu hari awk lupa saya jugak," <-- ni ayat yg biasa aku gunalah. Sbb aku ni bila bab INI mmg tak ada modal lain nak ckp dah.
"Tak akan...akan ingat jugak sampai bila-bila.Susah wak...nak lupa camner???," yor yor ja.Kunun nak melupakan tu satu azab.Tetiba....
Eh..
Eh...
Hmm..senyap je tak dengar berita dah.Dulu bukan main lagi sms setiap 20 saat.Tetiba cam dah jadi halimunan.Hmmm...Byk Encik-Encik yg berkelakuan camni.mmg aktiviti favourite lelaki kot. Si Encik Bagus, Encik Hebat, Encik Sempurna, Encik Cincai... (dan nama-nama Encik yg tak tersenarai)
Aku tak bercerita ttg org yg sama.Aku bercerita ttg org yg berbeza.Juga aku bercerita tentang aku yang malang.Tapi syukur jugak malang aku bukan 'malang abis'.Sib baik aku tak tergolek dog kat mereka ni.Sib baik aku selalu main tolak-tolak.Sib baik aku suka tangguh-tangguh.Sib baik aku pandai main lari-lari.Walaupun suka, aku takkan sesekali mengaku cepat.Sbb aku tau dah!!!! Ayat sastera lelaki ni mmg tahap kelas atasan.Dorang ni suka nak test sastera dorang kat kita.Huk oloh.... jgn na wei camni.Aku ngeri lah.
Tapi aku ingat pesan ... (pesan sapa, aku dah lupa)
Masih byk lelaki baik kat luar sana.
*(masih byk jugak yg jahat)
Masih byk yg ikhlas
*(masih byk jugak yg berlakon ikhlas)
masih byk yg memahami
*(masih byk jugak yg tak difahami)
(*) - monolog aku
kepada semua lelaki yg pernah singgah kejap dan pastu pergi terus tak balik-balik... berhati-hati ngan ilmu sastera anda.
saya : gembira, slow and steady, tak tergugat.
 

4 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
aku sokong cerite ko 100%..sangat2 bagus nieh..

aiza
4:20 PM  
Blogger Nashrex conteng...
lelaki biasa laa.. dah sampai hajat nak berawek.. tu yg cam terdesak.. tapi ko terima org camni, mesti bahgie punyer..

haoahahaha~
4:25 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
huishh konfiden je makcik?kang one day cair gak aa hang
9:08 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
bagi skru, jika jodoh tak kemana, namun perlu diusaha gak. begitu juga jika sudah bukan jodoh, usaha mcm mn pun mesti ader halangan juga dan gagal.
8:08 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."