Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, September 10, 2005

Exam Punya Hal

Phew...here we go...

Kdg2 aku rasa taklah sedahsyat mana sindrom kuat tido aku.Sbb dikala org lain selalu berlengah-lengah nak bangkit bila alarm berbunyi,aku pantas ja dah membangkitkan diri.Bunyi je alarm aku terus bangun.Tak suka snooze cam yg dilakukan oleh kebanyakkan org termasuklah rumet aku kat KMJ dulu.Har...har...har...

Aku ckp camtu sbb harini aku tak pasal2 kena bangun kul 6 pagi.Kagum aku. Mana tak kagum, time aku bgn, lom ada budak floor aku ni dah bgn.Toilet lengang. Aku pn cecepat mandi, sembahyang subuh, dan terus je tarik keluar baju kurung kuning.Uhuh... arini pakai baju kurung deh!Bukan pasai pa... tp sbb pepagi td ada xm Tamadun Islam dan Kenegaraan.Sbbkan xm ni la aku terpaksa tunda dua hari kepulangan aku ke umah terchenta.Bengang perkasa aku rasakan bila Encik Mazlan mai studio hari khamis aritu tuk bg tau yg isnin ngan selasa student JSB cuti.Ada seminar apa tah,Tui lah! Klu tak disebabka xm, kan aku dah dpt cuti 5 hari.Tp tak baik aku merungut ngan xm sbb utk apa aku study klu tak ada xm.Ye dak?

EXAM
Exam was.. was... was... was har har har... wakakak... Imagine la aku menjawap soklan yg aku tak baca satu haper pon.Maklum la,setiap isnin malam, kitorang (student fac engine) kena lah ke Kompleks Bestari tuk TITAS.Malangnya kami x timbul kesedaran tuk belajar sebaliknya berpesta kat row paling belakang.Duk satu geng ngan klasmet.Mmg satu haper tak dengar apa lecturer ajar.Lagi2 campur aduk ngan budak boys yg mmg pemalas tahap perkasa.Bila masuk bab kawin, bab chenta, bab nikah, bab TUT TUT... ha!Itu time baru la kitorang tumpu bebetul.Siap ulang balik apa lecturer cakap.Lg sedih, leh plak kitorang yg bijak bestari ni bg nama baru tuk kelas Tamadun Islam tu sbg Kursus Perkahwinan.Melalak Ustaz Salam klu dengar.Mmg ja tak supan.

Kesimpulannya, aku mmg hebat sbb walopon tak baca, aku dpt menjawap ngan tenang (sbb aku bantai ja!) Ngeh ngeh... Siap kuar awal tu.Memula Kirk kuar, then Kak Fatmi, pastu aku tgk Adiyan dan ramai bebudak Architecture da kuar.Aku mula cuak.Eh, tak hebat ke aku sbb tak siap-siap??? Makin aku rasa cuak dan rasa sgt tak hebat bila tgk Faiz ngan Arul pon dah kuar.Uish..manaleh jadi!Memalukan klu aku tak kuar gak.Bila ja Jane kuar, aku terus bangkit.Ada 3 soklan aku tak jwp sbb mmg camtu.Dah dinasihatkn oleh lec, klu teragak-agak jgn jwp sbb paper tu guna scheme tolak markah klu salah.Tp klu tak jwp dia cuma tak bg markah tanpa tolak markah. Faham dak?Aku pon blur ngan sceme tu tp aku ikut ja.

" Fuh, Nurul!Kompom 100!, " tetiba Shida mai ngan terkejutnya tgk aku dah sudah." Kompom!," aku pon beroyo-poyoan dalam kekebuluran.Lapar gila.
“4 flat ar!,” Dtg lak Nisa. " Kompom!," aku pon jwp camtu.
"Jane…jom mkn," aku dah kebulur gile sbb x breakfast lg.Time tu dlm kul 10 pg. "sekejap la.Tggu dorang.Din ni dah pengsan ke tak kuar2?," Tanya Jane kat Adiyan.
"Ha ah kot.Tak dpt jwp sampai pengsan," kuwang supan ja mulut Adiyan.

Bila je Din kuar, apalagi! Menyerbu ke bakery apa tah kat Pusanika.Bakery tu Jane yg perkenalkan.Tak penah aku tau ada bakery wujud kat situ.Agak best jugak breakfast kat situ.RM7 aku breakfast pg td.Cam hilang pertimbangan je aku.Jane plak teruja abis ngan bakery tu sbb dia kata dia ske suasana situ.Mmg la sepuloh kali lg nyaman berbanding cafe Zaaba atau Fac. Aku suka gak bakery tu tp taklah sesuka Jane.

Pas mkn, sesi bergambar!Yehuu.. Adiyan mmg klassss..Siap bawa kamera time exam.Mmg menggembirakan. Kitorang 4 orang pn bergambar sakan kat Pusanika.Mmg biol.Lagi2 dlm bas on da way balik Zaaba, si Jane leh nak candid gambar driver bus.Salah mulut aku gak sbb bg idea kat dia.Tp mmg memalukn sbb dlm bas yg cam sardin tu, Jane ngn tak malunya dok tala kamera depan2 ngan driver bus. Bebudak lain dah pandang semacam je. Uhuhuhu… mmg kisah pagi yg gila.Ngan xm yg tah kemana, tp kitorang tp bergembira.By the way, xm ni bukan sket punya jauh.Kat FSSK.Jauh dr area kehidupan kitorang yg tau dok melilau sekitar lingkaran dua je.

Gembira? =Tak..
Bermula minggu depan, kehidupan tonggang langgang akan bermula.Sbb projek kedua dah start.Buat shelter lak kali ni.Dan aku pilih karakter Kitaro.Kenalah aku bertungkus lumus wat shelter supaya bila once lec tgk, dia leh tau that the shelter was designed tuk Kitaro. Fuh, susah tuh!

Tuk presentation board, aku adalah golongan pertama yg siapkan dan org pertama yg submit,Huk oloh.. mmg semangat je aku.Bukan susah, sumer guna komputer.Yg payahnya nak print A3 size sbb 2 jam aku bertapa kat office jabatan nak print.Hangin gak tp alhamdulillah, at least Encik Mazlan puji gak aku nyer presentation board.Dia kata kagum gak sbb dia ingatkn aku taklah tahap guna photoshop.ayyoh, ini namanya underestimate!Wakakaka..

Pas dah siap aku nyer, aku buat keje amal membantu student lain.Naik pitam aku ngan layer.Jugak aku naik hangin bila ada yg cuba nak ajar aku canner guna photoshop.

Buta IT? Bukan aku…
Aku bukan buta IT! So please la weih! Aku suka belajar and tanya klu aku tak tau.suka gak org beritahu aku spy aku tau dan leh improve.But behave la skit bila nak ajar aku.Sbb aku tak suka dilayan as seorang yg bodoh.Sbb bg aku perkara plg hina ialah disifatkn sbg bodoh.Aku tak suka org tunjuk hebat sbb dia ingat aku tak tau.Come on la! Aku marah btol aritu sbb terlalu byk suggestion yg annoying dan aku rasa tak membantu tapi cuba nak bodohkan aku.Setakat hal ehwal computer, aku rasa aku tak sebodoh mana. Even aku puas sbb terbukti klu aku bodoh pon, dia lebih skit bodohnya ari aku

Ok…tanak emotional. Just that to say.. my mouth is dangerous. My words are triple dangerous.Sorry atas ke’laser’an aku yg lepas.Kritikan bodoh should be ignored.Aku pon satu...dok layan pasai pa..
presentation board aku. Taklah hebat. Tapi aku puas hati sbb ni keje satu malam.Mmg berbaloi ngan perangai aku yg wat keje last minute. Dan alhamdulillah gak dpt pujian dr Encik Mazlan. Sempat la berbangga kejap kat office aritu.

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Tak reti aku nak show off kat sini camner.Sbb payah nak adjust jd kecik memandangkn size asal dia A3. Nak kecikkan image tadi, aku malas pulak nak bukak balik photoshop aku sbb punyalah lembab En Photoshop aku ni.

 

12 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
nak kecikkan size tak semestinya kena bukak photoshop.. byk lagi software yg lagi ringan takat nak kecikkan saiz ni.. ACDsee ke.. apa ke..
12:02 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
abis da sumer pon lembab... camner nak bukak??? pc ni dah asyik error je kuar..... =(
1:31 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
gune la poket doraemon... alat pengecil gambar...tadaaa!~
4:07 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
haaa... lupa la...dush! sib baik zam ingatkan

-nuRuL dior-
9:42 AM  
Blogger Fakyew conteng...
Cacian dan makian biasa diterima bila belajar komputer dari org yg menganggap diri mereka pandai/genius pc.Org itu mungkin tak anggap anda bodoh (tapi pada yg sama mau tunjuk terer) tapi mahu anda lebih paham dan ilmu itu terus masuk ke dasar otak anda. Anda tak perlu makan nasik atau mee lagi kerana sudah kenyang dengan kata-kata cacian tersebut. Terima kaseh.
3:30 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
dun think so... dia x tau! berlagak ja tau.problem = dia
9:04 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
ahahah..incik zam punyer komen memang memberansangkan..

aiza
1:15 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
kool.. kool.. jgn marah.. bior ler org tuh.. beser la org nk tunjuk pandai.. pesal chika xpaku dier sket.. ckp mende yg dier xpaham.. kompem senyap trus.. hehe..

lerr.. blogspot xleh set size image ker?
11:03 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
boleh..tp tak leh nak bajet dia.sbb sekali kuar besar bagak. tak pe la.....

-chika-
12:20 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Cool blog, interesting information... Keep it UP Supply chief job description What's on tv tonight for wichita ks Dishwasher indesit repair Download pilates Pay per click auditing service Acuvue 2 florida reliable web hosting overuse of ritalin 60 inch professional gas cooktops http://www.texas-lotto-winning-number.info Zoloft - contraindications find info on wellbutrin Canadian drugs3a neurontin Air conditioner split type Msn gay chat Dkny long coat bloomington indiana taxes
7:20 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Cool blog, interesting information... Keep it UP Supply chief job description What's on tv tonight for wichita ks Dishwasher indesit repair Download pilates Pay per click auditing service Acuvue 2 florida reliable web hosting overuse of ritalin 60 inch professional gas cooktops http://www.texas-lotto-winning-number.info Zoloft - contraindications find info on wellbutrin Canadian drugs3a neurontin Air conditioner split type Msn gay chat Dkny long coat bloomington indiana taxes
7:20 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Cool blog, interesting information... Keep it UP Can you donate blood while taking lipitor reservation hotels call centers cagayan de oro Standard and poors conference calls call center india sociology bt com broadband How much vitamin c ofdoes lemons have
9:48 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."