Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, February 14, 2006

If I ain't got you

Ada orang idop utk nasib,
ada orang idop utk pemes,
ada orang idop utk power, yeah!
ada orang idop utk main game,
ada org pikir perkara fizikal....
menyatakan apa yang ada di dalam...
dan aku pernah kat situ sebelom ni,
tapi kehidupan tu bosan,
penuh dgn kecetekkan...


Sesetengah org nak semua...
tapi aku tak nak apa-apa...
Kalau bukan awak...
kalau saya tak dapat awak...


Sesetengah org nak cincin berlian..
sesetengah nak semua benda...
tapi semuanya tak bermakna apa-apa...
kalau saya tak dapat awak.. yeah!


Sesetengah orang carik pancutan air...
Yang promise muda selamanya...
sesetangah org perlukan tiga dozen mawar
dan itu saja yang buktikan awak chentakan mereka...


Bawak saya ke dunia pinggan silver
dan apa yang baiknya ia akan jadi..
tidak kongsi dengan sesapa
dengan tiada sesapa yang amek peduli tentang saya...


Alicia Keys - If I ain't got you.
(versi bahasa melayu latin)


Cuba bayangkan the beautiful Alicia Keys nyanyi pekik-pekik lagu ni versi melayu. Sebijik macam terjemahan aku. Mesti menarik kan? Nyanyi yok! Hmmm... teringat Riby nyanyi lagu ni sambil memeluk Radit. Romantik aww!


Ku Tlah Jatuh Cinta........ sama Radit

Radit lagi! Jatuh cinta lagi! Aih, aku pon dah naik runsing dgn keterujaan semasa aku. Kehidupan rasa tunggang langgang macam anti graviti tanpa ngedate lagi sama Radit. Kejambuan dan keayuan wajahnya dah cilok hati aku. Cilok dgn gelojoh, dan dibawa lari jauh-jauh. Radit dah cilok dgn baik sekali hati aku. Patot pon aku terasa sgt tak berhati perut beberapa masa yg lampau ni. Sbb hati aku dah kena cilok. Rasa lengang aja kawasan dada aku. Rasa ringan sket tanpa hati. Aku dah tidak punya hati lagi. Maka aku tidak boleh lagi berhati-hati maupon makan hati. Radit si jambu air.....pulangkan hati aku cepat-cepat yach! *mata bersinar-sinar penuh harapan*


Yang iyanya.... aku baru pulang dari tontonan perdana Ku Tlah Jatuh Cinta volume 10 kat bilik bunda. Satu rumah dah aku sogokkan ngan baik sekali ngan citer ni. Cuma ayahanda yang tak akan pernah termakan kata. Filem chenta....filem leleh... ayahanda kata buang masa ajer nonton. Bunda pulak dari baring, terus bangun. Bila ja kuar si Gina penjahat paling jahat tapi unggul itu, dia mula lah teruja. Bunda sgt suka tgk aksi jahat Gina. Katanya kejahatan yg tak ada tolok bandingan lagi. Tapi sgt hebat lakonan spastiknya itu. Aku suka bila Gina buat mata liar. Macam burung hantu sakit mata.


Heh, aku bilangin nih! Nonton yok! Sapa tak nonton mmg tak romantik la. Dan aku suka volume 10 ni. Sbb adegan romantik dewa dewi Radit dan Riby sgt menjadi-jadi. Si Gina pulak hampir mati tapi macam biasala... nyawa penjahat kan liat. Tapi apalah ertinya cerita ni tanpa kejahatan Gina.


"tadi kamu bilang aku cantikkk... bangat,"
"ya iya..."
"terus kenapa?"
"aku makin sayang sama kamu, By..."
"Owh... hanya sbbnya aku cantik, kamu jadi lagi syg sama aku. Kalau aku sudah tua, terus kerepot, terus giginya udah rompong, terus tangannya panjang sebelah..terus.... aku sudah tua ganyut..... kamu masih sayang ngak sama aku?,"
"HAHAHA...! Iya... aku tetap syg kamu, By..."

Dan seorang makhluk pemusnah hadir mengganggu kebahagian mereka.


Hmm..ok, ngam! Radit mmg cocok dengan Riby. Tapi dgn aku bukan lagi cocok. Dah bercocok-cocok. ekekeke.... Gurau dech. Aku tak boleh nak conteng hal lain sbb pikiran aku terlekat kuat-kuat pada cerita indon tu. Banyak sgt cinta mati dlm cerita ni.


ngomong sama Beylo :
Cinta mati.
Payah la Beylo kalau kita dah cinta mati kat seseorang.
Boleh mengakibatkan gejala radang otak.
Serius ni aku cakap.
Kamu tak apa la Beylo.
Tak payah nak cinta mati-matian.
Sbb kamu tak dikurniakan perasaan halus itu.
Yang aku tau....
Sekali dah wujud cinta mati...
mmg hanya maut yang boleh hentikan penyakit radang otak dan radang perasaan.
Sungguh ni.


Aku ni bebel percuma ajer. Sudah, sekarang semua boleh bersurai. Sudah jam 10.45 malam. Waktu utk aku menjadi superstar. Show aku dah nak mula.sign out!

 

22 Congteng-conteng:

Blogger NaSh conteng...
ye ye !! jd yg pertama!!!

aku baru abeh nengok vol 2 cd 1 nih... :(
11:30 PM  
Blogger Adian conteng...
ada org tu dulu kan... die kutuk2 org yg komen 1st.... tp.... akhirnye....

waa.. nk wat show dah ye kamu. ramai penonton dah tunggu kat luar tu? haha...
11:32 PM  
Anonymous ast3 conteng...
hahahaha..nasib la aku tgh berehat kejap.. kalo x.. pasti akan ku menangi perlombaan pengkomen no.1 ini.. wuhuuuuuuu.. komen dulu..karang baru bace.. jadik habit da.. lalalllla
11:40 PM  
Blogger ChikaDior conteng...
nash, adian, as3 ... korang ni dah songsang sisi nih. baca dlu baru komen... miahaha... lomba-lomba aja kalian yach! Nanti ujung tahon ni aku kasi adiah kat pengkomen yg salu ranking 1st
11:46 PM  
Anonymous astige- conteng...
uiseh.. aku tak tengok citer neh.. adekah aku tidak rumantikus orangnyer?? x nasib la..sememangnye aku malas nak mentonton drama2 buat mase nieh.. penat layan drama korea 16 jam berturut2 sampai biol kepale aku.. ahahahaha
ganteng amatkah si radit kamu?? ganteng jugakah si Riby?? sehingga kedua2nya secocok tuk bersama?
yang penting... ku tlah jatoh cinta.. ye ye je.. lalalalalala.. (berniat jahat)muahahahahahha

p/s: bangat (x)
banget (btol)

erkrkerherkhrekherkhreherkhre.. sengal neh
11:47 PM  
Blogger ChikaDior conteng...
ko harus nonton. Sbb radit tu ganteng bangettttttt! riby tu...dah nama pon agnes monica kan. Sure cun abes ar. Sakit jiwa tgk dia. Sbb lawa sgt. *huh///!*

tu dia....cekgu bahser indon dah mai...
12:03 AM  
Blogger Adian conteng...
weh, tolong sket. aku xpenah komen dulu. papepun aku mesti bace dulu. (walaupun kepantasan membaca mencecah 30 patah perkataan/saat, baca la jugak tu kan....) hahaha
12:50 AM  
Blogger NaSh conteng...
kena wat statistik ni chika... sape pengomen yg giler kuasa.. ekekeke
9:23 AM  
Anonymous kurzz conteng...
chika...kamu ader citer alexenddria tak?..ermm xtahu la betul ke tak ejaan tajuh tuh hehe..coz dh cari xder la mana leh dpt yer?..nampak dlm video clip peterpan cam menarik jer....ermm sape2 yg ader plz??
9:51 AM  
Blogger ChikaDior conteng...
adian .. iyolaaaah... :D

nash ... ler... pangkat giler kuasa? cam tak enak ja bunyinyer...

kurzz ... eh, da kuar ke kat mesya? lom kan???? rasanya blom kuar. Klu da kuar nanti kami heboh-hebohkan...
10:42 AM  
Blogger NaSh conteng...
<-- menunggu adik ku membawa balik vcd alexandria
12:09 PM  
Blogger Nyetok conteng...
Aku pon tompang sebok mengomen..
Chenta-"Ketika cinta memanggilmu maka dekatilah dia walau jalannya terjal berliku, jika cinta memelukmu maka dakaplah ia walau pedang di sela-sela sayapnya melukaimu"
12:37 PM  
Anonymous Wizurai conteng...
aku baru beli Banyu Biru...
blue hoh !
1:54 PM  
Anonymous kurzz conteng...
oyeker?? lom klua lagi yerk!!..ermm..ehehe ingat dah kaur kt sini dah....ok thankz chika..nanti 'sure Heboh2'kanlah yer.. :)
3:52 PM  
Blogger wan conteng...
beylo dah mekap baru ek?

tapi semuanya tak bermakna apa-apa...
kalau saya tak dapat awak.. yeah!


tapi kalau dapat, hehe boleh le pow cincin sume, hehe
4:04 PM  
Blogger ChikaDior conteng...
nash ... aku menunggu alexandria tiba ke mesya.... atau mengharap belas ehsan astri membelinya di indon kelak.

nyetok ... wallah...! kata pujangga ke tu?

wizurai ... oooo... tgk yg blu ajer. tak sonoh! :p

kurzz .. oret...tadak hal. Cam biasa la.sy kan duta filem indon kat mesya nih.

kak wan ... phewittt... memasing dok pomot isu 'kikis lelaki'. besh gak tu. Jom jom! ahahaha... $$$$$ *gurau senda*
8:09 PM  
Blogger NaSh conteng...
blu itu besh.. kui3...
8:14 PM  
Anonymous ast3 conteng...
<----- menunggu bapakku pulang dr jakarta.. hahahahahha.. ade vcd2 baru diseludup masok haizum.. tp seme citer yg xnak dengo. hahahaha..
9:20 PM  
Blogger ChikaDior conteng...
citer tanak dgr tu cite pe? cite blu cam yg nash ske eyh??? ishkkk!!!!!
12:26 AM  
Blogger Adian conteng...
haha... wah, bole tahan kamu ya as3.
1:06 AM  
Blogger ChikaDior conteng...
weyyy...tabaik fitnah. nash la yg blu. kami tak minat blu-blu ni. Kami suka warna warni...
1:12 AM  
Anonymous ikoko conteng...
chika ngan beylo..? tutt?
10:34 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."