Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, February 12, 2006

Soup Opera Baru

Anak-anak semua... lihatlah bencana alam yang menimpa blog ini. Kesian beylo. Tak sebersih dulu. Makin comot. Semuanya gara-gara tangan gatal tak boleh garuku ini. *lempang muka sendiri*


Sangat mendidih-didh hati aku bila je cik tikus hitam terklik tanda save yg sekaligus membuatkan keseluruhan wajah Beylo musnah! Mau nangis, tapi ah buang masa! Daripada menangiskan Beylo, baik aku menangiskan diri sendiri atas beberapa kekeciwaan berpanjangan sejak beberapa tahun kebelakangan ni. Macam terkena sumpahan keramat yang durjana sekali.


Layout ni, untuk sementara. Sementara menunggu mood aku yang sangat kudus kembali kepangkuan aku. Bila mood kudus tu datang nanti, akan ku solek-solek wajah Beylo kasi kembali suci. Aku tak suka tgk blog aku sekarang ni. Huduh! *ketok keyboard kuat-kuat* Tak lawa! *hentak mouse hitam buruk kuat-kuat* Tak suka! *tumbok peha sendiri*


Lupakan yang itu! Lawa tak lawa...asalkan aku masih mampu menconteng dengan rakusnya.Dan kali ni aku nak conteng serakusnya sebagai menghormati hari-hari berlalu tanpa ada contengan baru.


Aku seorang menteri

Kesebokkan (macam menteri) sepanjang seminggu yang lalu membuatkan mood aku jadi tunggang-langgang. Sampailah sekarang ni aku masih blom stabilkan mood aku. Sebenarnya aku tak puas hati dengan projek yang dah pon aku submit tu. Aku tak puas hati atas beberapa sebab. Pertama, aku heran kenapa aku mula lambat tapi siap cepat.Orang lain pulak masih terkedek-kedek hinggalah ke hari ini. Bukan ke tu maknanya, aku berkerja tergopoh-gapah dan tak senonoh? Ye kan? Yang keduanya, aku takut projek apparatus aku tu tak berjaya diadaptasikan ke dalam projek galeri seterusnya. Sangat risau aku.


Krisis + Tak faham bahasa

Ada jugak dalam alam fana ni manusia yang tak faham-faham bahasa kan? Kita dok la perli sana perli sini, dia tetap tayang muka warga republik 'tak faham bahasa' dia tu. Aih, nampak gayanya, soup opera baru akan keudara tak lama nanti.Eh, macam dah keudara je. Heronya tetap aku, Farah dan Ainul termasuk beberapa heroin seperti Babe dan Adian. *zaman dimana lelaki tidak lagi bisa mendukung watak hero*.


Kami yang hero soup opera ni pon dah tak ada keja lain. Terpaksa menahan marah, menahan diri dari dipergunakan. Dan juga menambah dosa akibat terlalu banyak bergosipan. Ingat kami ni mesin cop duit nak jadi banker? Maka, kempen FEED THE POOR tak akan berlangsong lagi sampai bila-bila. Aku taubat. Tak mau feed orang lain lagi. Lebih baik feed diri aku sendiri yang jugak poor ini.


Beylo, aku lemas tau ada manusia kedekut mengendeng-ngendeng sekitar kami.
Aku ni bukan pemilik Bank Negara.
Kat rumah aku, mesin paling besar yang kami ada pon cuma mesin basuh baju je.
ayahanda belom lagi mampu beli mesin cop duit.
Terus... aku tak mau ada orang merugikan kewangan aku lagi.
Daripada aku salurkan ke makhluk2 kaya yang hanya tau menunggu kami membuat kempen FEED THE POOR,
lebih baik aku salurkan wang aku mendapatkan kasut nike warna hijau idaman aku tu.
Ataupon makan pagi petang siang malam kat Secret Recipe...
*perut aku mula tersenyum bahagia*


Aku bilang lagi!
Aku lemas dengan manusia kedekut dan berkira!
Aku jugak sangat lemas dengan wanita-wanita yang terlupa mereka itu belajar ARCHITECTURE.
Kenapa meraka punya masa yang banyak?
Sampai kadang2 tdo sampai bengkak-bengkak mata?
Sedangkang kami tak pon punya masa sebanyak yang wanita-wanita itu ada.
Kenapa kami je yang terhegeh-hegeh berhempas pulas untuk submit assignment on time?
Sedangkan wanita-wanita tersebut yang banyak waktu tidur dan bershoppingan itu boleh submit mengikut suka dan suki mereka?
Kenapa eyh?

Jaga la wanita-wanita tersebot!
Aku warning nih!
AKU BAHAYA!
AKU TOXIC!
I look like a flower but i stink like a bee!
Mind u!


Kamu semua jangan risau. Soup Opera ni bersiri. Nanti2 akan aku siarkan episod kedua.Tunggu ajelah apa yang kami BERTIGA mampu buat. Tiba-tiba aku terperasan.Yang kami ni sebenarnya memang Toxic. Hari makin hari, makin buas kami ni mengerjakan golongan manusia yang suka nak carik pasal dan menyusahkan kehidupan kami. Tengok ajerla! Untuk senior jugak! Baik belajar berhati-hati sebab kami dah mula buas! Nak ke rasa tamparan wanita? Untuk encik abang yang tak puas hati dengan fakta yang kami ni hebat pon, tunggu la kau! Jangan sampai bebola mata tu jatuh macam spring ke lantai satu hari nanti.


HAHAHAH!
Bahagia rasanya bila aku mampu menulis sekejam ini.
Rasa macam pahlawan sebenar.
Dan aku menulis untuk suka-suka sahaja.
Tiada maksud sampingan untuk digembar-gemburkan.
=)
Peace untuk semua! \/


Apparatus : objek yang direka bentuk untuk kegunaan dalam merekabentuk sesuatu yang lain. Faham ke? Tak faham cubalah mengaku tak faham. Jangan jadi macam MEREKA tu... kan, Beylo? Tak faham berlagak faham. Lepas tu mata terkebil-kebil sambil akal lintang pukang carik jalan nak underestimate kami. HAHAH...

Ini apparatus yang aku guna untuk presentation. Sangat dukacita, cermin tu terpecah sbb mentol sangat panas di dalam.




Akhirnya, ini lah yang aku submit. Mentol ditukar dengan lampu panjang yang kurang panas, tapi cahaya tak spread sangat membuatkan idea particle pasir aku tak clear sangat.


Untuk laporan presentation day, sila KLIK ADIAN.
 

13 Congteng-conteng:

Blogger Aizar Azman conteng...
fuyooooooooo....bagosnye apparatus..for me: ok la tuh cik nurul..(pujuk diri kamu)..rase cantik la..(mungkin sbb aku bkn org seni jd sume bende yg aku rase lawa aku akan kata lawa..hehehe)
10:44 PM  
Blogger Adian conteng...
zaman dimana lelaki tidak lagi bisa mendukung watak hero

pembetulan: kalau dah heroin sumenye berlumba2 nk jadi watak utama, xkan kami hero2 ni nk over gak. mlampau r tu. wah la la.
11:30 PM  
Blogger Nashrex conteng...
ok per ko ubah2 suai ni.. dengan gaya banner ko tu, ditambah background baru ni, nampak cam anak gadis yg hiphop plak.. ekeke

p/s : aku masih x paham mende apakah apparatus itu.. pliize terangkan dengan lebey baik. serius.. aku nak tau
12:19 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
haa.... camni kan bagos.Aku ske orang tak tau dan tanya tak macam MEREKA... miahahaha... nanti aku bitau lebih terperinci bila mood aku dah mai..
12:45 AM  
Blogger mohdismail conteng...
.*zaman dimana lelaki tidak lagi bisa mendukung watak hero*.

aduh..adian,sila tunjukkan kuasa lelaki disana..cepat2!sebelum afdlin shauki wat filem heronya semua pompuan..
1:44 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ashahahah.... east da risau takot tak de chance nak jadi hero pasni
2:26 AM  
Blogger Adian conteng...
kamu blom rasa bergaul dengan golongan mereka2 ni east, trase cam watak sampingan dalam astana idaman, sampai kewujudan soap opera ni pun xdisedari. tetiba je ada esei 200 patah dlm ni. hahaha...
3:03 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
alahai, pilu aku dengar.
11:44 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Wah ... gosip terbaru lagi. Apa-apahal pun, selamat berjaya. Saya menyokong dari belakang. :)

Terus-terang, saya tak faham apa bendanya tu, Ingatkan ada kena mengena dengan biologi tapi rupanya architecture.

Apa yang tak kena dengan layout ni. Semuanya okey je.
2:55 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
excuse me dear.... ur apparatus is one of the apparatus yg berada di ranking teratas dlm carta aku yer.... walopon cahya tuh tak spread, it seems that konsep asal masih clear dan this new one lebih kemas.... kan ke en azimin ada mention ttg craftmanship....haaa....
kan kekemasan & kehalusan nye juga turut du ambil kire....so... good job gurl!!!

biasa la nurul....kite kene gak berhadapan ngan org2 tak paham bahse....
kalo depa takde, boring lak idop kite ni kan... yg penting, kita punya gurl power yg bisa mengatasi kemantapan power adian ituh....muahaha!!!
3:27 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
sya... thanks atas sokongan dr belakang tu. ehehe... tu bukan biologi. Tapi still boleh relate ngan biology bcoz architecture is one of the art and art is everything on earth... I guess... ;-)

fara ... owh, cik faghah! kamu buat kami terharu. Ye er? thanks a lot. Kamu pujuk ati kami nih. Now i can relief... thanks again. Muuuahh! u're meant alot!

pasal depa tu.Btoi gak kata kamu. Tak de depa tu, tak best la hidop kan? Tak dapatla buat operasi nakal-nakala kan??? thanks to depa jugak... ekekekek *kuar tanduk, kuar taring* auuummm!
3:55 PM  
Blogger Adian conteng...
wah, powerkah aku? wahaha...

loh, bosan plak rasenye bile kiri, kanan, depan dan blakang aku ni xnampak cam studio dan xde suara2. haha... jaga kamu UKM! ku kembali menghantuimu khamis ini. hehe... (nurul: khamis ye, jgn dtg ahad malam plak. haha)
7:11 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
This is very interesting site... Does hypnosis help you quit smoking Batavia illinois 401k retirement plan pregnant pussy Girlfriend amateur 180 tramadol Typing racing games columbus golf Sharing an internet connection
8:04 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."