Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, January 19, 2006

Ngomong Sama Tangan!

Wireless yang berharga seratus hinggit ni sama nilai dengan syiling satu sen yang orang pijak-pijak kalau jumpa tepi jalan. Aku bebel apa nih? Hangin pulak aku dengan wireless kausar ni. Terkedek-kedek macam itek pulang petang. Banyak blog yang aku tak dpt view. Bebel lagi... bebel je aku tau. Bebel, bebel nih... aku pon bukannya dah bayar pon yuran wireless tu. Aku tak bayar, sbb dia tak mintak! Miahaha... ngomong sama tangan! *talk to the hand!*


LAMBAT LAGI!

Dari zaman sekolah, sampai zaman ke zmn universiti ni, perangai buruk aku yg satu ni makin buruk nampak gayanya. Lambat, lambat, lambat! Bila nak berubah? Tak nak berubah! Huh? Aduh, sungguh ni aku cakap! Dah memang aku begini dan tak boleh jadi begitu. Semalam, bukti perangai lambat aku makin kronik dah jadi sgt sahih.


Fara call aku pukul 5.15pm. Katanya dah siap, ajak turun bergolek-golek dari bukit Kausar ni ke fakulti. Kelas Sejarah En Nik pukul 5.30 ptg. Time Farah call aku tu, betul2 time aku baru nak layan mata. Salah siapa? Ye, salah a....ku! *tunjuk-tunjuk kat aku mcm aku ni penjenayah besar dlm dunia*


Kami balik Kausar kul 2 ptg lagik. Tapi sbb pikiran aku sgt bestari, jadinya aku tak pulak tdo pd masa yg sgt panjang tu.Tapi aku nonton Ku Tlah Jatuh Cinta volume 5 sambil berbaring atas katil single yg sgt tak muat nih. Mana nak letak laptop, letak tubuh aku, letak Buttercup, bantal sebijik yang sgt gebu, dan jugak letak sketch book dan alat-alat melukis aku. Sgt tak muat kan? (Beylo : Kamu bebel apa neh?)


So, aku pon call Farah balik...

"Farah...ko turun dlu. Aku ngantuk sgt.Kul 5.45 aku turun.Aku baru nak tdo.Tadi aku tgk Ku Tlah Jatuh Cinta"


Farah ok je. Sbb dia da fhm dah tabiat aku yg suka lambat. (note : SUKA!) Aku pon apa lagik... tarik selimut bungkus satu badan. Macam kuih pau! AHAHA.... Tiba-tiba...tak lama aku baru nak menggulung diri dalam selimut, langit berdentum dgn sgt kuat. Air-air dari langit itu pon turun main curah-curah. Membuatkan aku terus lari ke tingkap, bukak tingkap dan teriak tanpa kawalan... "Mak aih!!!... Mati aku!"


Tiba-tiba... tanpa aku sedari, ada sorang budak bilik blok depan dok perhatikan aku. Dia pon pamerkan muka terkejot sbb aku teriak tgh hujan baru nk mula bertango tu. Aku tutup tingkap kuat-kuat, dan niat nak jadi kuih pau aku batalkan. Aku pon bersiap-siap nak ke kelas. Waktu tu da pukul 5.45.Mmg kelas da mula sbb time aku try nak msg adian kat YM, aku tgk dia idle.Maknanya studio da kosong.Sure sume dah ke bilik seminar tuk kelas sejarah. Aku? Sah, sah akan mati walaupon nyawa masih ada.


Dengan selekehnya, aku pon terasa macam aku dah bersedia nak ke kelas.Tapi hujan sungguh tak sporting ptg semalam. Dah kul 6.05pm baru dia reda.Aku capai beg pink aku, sumbat laptop dan tarik 3 keping vcd Ku Tlah Jatuh Cinta. Dan dengan perasaan paling durjana dlm dunia, aku pon jalan dengan longlainya menuruni bukit Kausar tu.Waktu tu aku dah mati punca. Sbb aku dah lewat 45 minit. Aku dah mati harap. Aku cuma dpt bayangkan, yg aku takkan berpeluang masok klas.


Dengan baju ijau sexy yg aku tutup sexy-nyer dgn sweater pink, sandang beg pink, pakai selipar bunga-bunga cinta dan pegang 3 keping vcd citer plg BERHANTU buat masa skang.... aku rasa diri aku sgt selekeh. Tgh jalan2 tanpa pikiran yang waras tu, tiba2 ada motor2 yg lalu lalang dok gelakkan aku sbb jln dlm hujan renyai.Hujung kaki suar dah lencun abes. Mesti depa dok puji semngat aku. Dlm hujan pon ttp pi klas. (iyorlah sangat!)


Dan tiba je depan FTSM, berlaku pulak tragedi aku terpijak dlm lopak. Menyebabkan aku hampir terlentang dan menamatkan riwayat hidup aku. (tak la sampai terkorban) Fuh, sikit lagi nak buat kuak lentang! Disebabkan tu, selipar bunga-bunga yg sgt meriah tu jadi licin. Memburukkan lagi mood aku. Kena pulak aku jaga langkah aku sbb takut tergolek dog akibat selipar licin. Dah macam supermodel dlm hujan pulak lenggok jln aku dibuatnya.


Dan ptg tu merupakan perjalanan paling lama aku ke fakulti iaitu hampir 10 minit. Sampai je studio, lengang! Semua berkumpul kat bilik belakang, tgh kelas dgn En Nik. Masok2 je, aku nampak muka Farah dgn Ainul yg sgt bulat mata mrk pandang aku. Tiba2 satu kelas gelak bagai nak rak. Aku pon sengih. Aku ingatkan... dorang gelak sbb aku terkial-kial carik kerusi, pulak tu lambat 45 minit. Tapi al kisahnya...!


Depa dok gelak sbb aku dah la lambat 45 minit, boleh pulak kelam kabut cam badut sarkas. Pastu perkara paling lucu bagi dorang dan paling menggerunkan bagi Farah ialah 3 keping vcd Ku Tlah Jatuh Cinta yg aku pegang dgn selamba mak minahbawak masok klas. Siap tertayang-tayang lagik. En Nik pon pakat gelak tgk aku. Adusss... camner la aku terlupa nak sorokkan vcd tu?! Kantoi percuma aku ptg semalam!


Jadinya.... aku ni apa eyh? Aku ni mmg pencetus masalah sebenarnya.


Last2, aku duduk plg belakang dgn Faiz. Dlm pada aku bebel pasal kaki suar aku lencun, dia bebel pulak pasal T-shirt FCUK yg dia jumpa kat KLCC. What the fish la punya budak! Last2 aku lukis menda alah ni dan aku suar kat dia.





Yang aku tau, aku sgt malu sbb aku dgn wajah paling tak berdosa sesukahati je tayang-tayang vcd tu dalam kelas.Depan lecturer pulak tuh. Sib baik encik nik. Kalau la ditakdirkan Dr Fauzi yg amek klas sejarah semalam, mmg alamatnya sampai surat disiplin la kat parents aku.


Baru je duduk. Lecturer cerita apa aku tak tau, tiba2 kelas abes. Seploh minit je aku masuk kelas sejarah. Elok je lecturer kata kelas abes, jasad aku yg pertama sekali tinggalkan bilik seminar dan melangkah dgn bingungnya ke studio. Sgt tak bermoral perbuatan ni. Dan oh my god! Pulak tu Farah dgn Alif ajak balik. Jadinya, aku meredah hujan semata-mata utk membuat penampilan istimewa sbg badut jemputan utk hiburan kelas sejarah. Huwaaa.... Tak berbaloi satu sen pon! Sudah bebel! Tak mau bebel lagik..... Beylo tak mau dengar! Ngomong sama tangan!


Beylo darling....
I banyak esemen.
Kena main ngan poster kaler...
Setelah lama tak buat keje-keje sepah macam ni.
Kena buat drawing...
Sampai mata I juling tgk garisan-garisan...
Nak kena study apparatus....
I sebok, Beylo...
Conteng you lagi later...
AHAHHA...
I lap you lah!

 

15 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
=)) mmg dis time u made me gelak bergoling2 la....
ko neh...lucu la...
tak terkata aku...
mmg dok gelak sorang2 kat bilik ni...kak chah memandang pelik kpd ku tp ku ttp gelak lagik...
muahaha... tak sesia melayan wireless yg slow ala2 dugong sakit perot nih...
good good...entry yg BEST!!! :)) muahaha!!!
11:42 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
aku malu smlm tau! siyes nyer malu. Bila je aku sedar psl cd tu, aku campak tiga2 cd tu atas kusi. Mcm badut plak aku neh
11:50 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
xpe xpe....semlm ko malu2 sgt comel...
hehe...seriously...mmg sgt comel...
hehe....
12:47 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
KEEMPAT LAGI... memang malang nasib den nie...
3:24 AM  
Blogger Adian conteng...
hohoho... aku xsedar plak ko wat penampilan khas 10 minit je kat studio smlm. heheh... ha, ni dah kul 9:21am, tak nampak lagi kelibat ko. tah ape insiden plak menimpa ko kali ni. hehehehhh....
9:21 AM  
Blogger yleobyfaeiz conteng...
just like my fren la...lambat. kalo janji, dia la paling lmbt..hehehe. kwn dah lama, so paham bebeno la perangai dia tu! hehehe
1:25 PM  
Blogger Totin Jamain conteng...
pegi kelas pakai slipar? sangat tidak bermoral.. ish ish ish..
10:38 PM  
Blogger Nashrex conteng...
mmg sengal. huhu
11:53 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
pegi kelas xleh pakai slepa eh totin?? kerherkher..aku pakai je slepa.. sememangnye xde kesedaran Fizik as3 neh.. muahahahha
8:45 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
ah ha ha ha hanya mampu tergelak. tabahkan ati ye wahai sahabat.

*gelak lagik :)))
9:36 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
fara ... ko mmg...aku wat muka seposen kat tepi jln pon ko kata aku wat muka comey. Aku diri tegak sambil tggu bas pon ko kata aku wat muka comel... huwaaaa.... :(( aku tak buat la...mmg dia jadi comel ngan sendirinya... ahahaha....

irwansyah .. empat ok pe. Nombor peberet sy... :D

adian ... ko apa... time tu ko tgh tersenggok-senggok tdo.Cam ulat je aku tgk.Dah la dok depan. Saja nak replace aku kan? bluekkk... ko nih apa da bocorkan lg hal aku dtg lambat.

faeizah ... bukan salah orang tu sbb lambat.Tp itu namanya natural attitude... ahahah

totin .. tu pasal aku kata aku selekeh.biasanya tak kuasa nk pakai selipar sbb takot tegolek dog kat bukit.Tp aritu da sgt gila pikiran... ihihih

nash .. sengal ke aku? :(

as3 ... aku tak suka selipar! aku suka kasot!

aash .. kamu bukan simpati, tapi tolong gelakkan. Terima kaseh. ihihi...
10:52 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
ahahhaha..muahahha...buat lawak jerk bestfren aku nieh..aduhai, lawak of the year btol..mule2 kaki dah lencun,pastu pijak lak lopak,pastu ley lak masok kelas ngan VCD tuh..fuyooo..sangat2 daring giler...salute la ko..(kalo aku dah tak pegi teros sbb lecturer aku banyak yang garang)
1:16 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
daring? ai..... baru tau? lebih dari tu aku leh buat. MIAHAHAHA
1:44 AM  
Blogger Aizar Azman conteng...
ahahha..lebeh dari tuh???apa kah maknanye??aku rase kamu semakin notti sejak join JSB nieh..sebab kamu bukan lagi nurul haizum yang ayu yg daku kenali..kamu adalah haizum yg daring, lagi giler-giler dan bole buat apa saje bile tibe sesuatu mase..ahahha( ayat bombastik nieh..untuk mu)
1:01 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
pengajarannye :

Sediakan payung sebelom ujan..
pastikan beg pink ko ade payong kecik cumels montel yang senang dibawak.. ;)
9:50 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."