Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, March 12, 2006

I akan survive dong!

Banyak sgt nak aku conteng sebenarnya. Tapi sungguh ni, aku kesuntukkan masa. Cuti hujung minggu kat umah yang tak seberapa ni, aku perlu isi dgn tido. Serius kalau aku cakap. Aku sgt dituntut utk tidur sbb sistem badan aku kadang2 tak boleh terima langsong program 'anti-tidur' yang terpaksa aku tempuhi ni. *ayat tak nak hyper lagi*.


Memula, terima kasih kat Astri atas sumbangan VCD citer indon tu. Catatan Akhir Sekolah. Entah bila la aku nak nonton, belom tau. Aku punya koleksi VCD utk ditonton yg sgt banyak. Jiwa aku ni dah nak meletop akibat terdorong dek nafsu utk menonton macam2 jenis citer tu. Tapi aku paksa diri aku bertenang. Program ngedat sama Radit juga dah tertunda-tunda beberapa episod. Ni la namanya forbidden love antara aku dan Radit. Aih... *pilu betol*


Pasal kereta. Maaf la dekat encik tu. Kalau kamu rajin2 nak carik kete kami kat kausar pon, kamu takkan jumpa. Sbb kami belom berani merempuh pak guard2 ukm yg sgt efisien tu. Malas la nak salurkan duit ke dana saman-menyaman. Kunun2 student 1st year tak boleh drive area kampus. Ye la, dong! Aku pon tak hingin drive kat ukm tu buat masa ni. Wisma Aman pon jangan kempunan nak duit aku. ekekeke.... sebenarnya aku dan kaum kerabat yg lain seakan-akan anti pak guard pulak. Sebab byk sgt kejadian yang tak logik berlaku dpn mata kami. Seperti pak guard menahan Waja Adian lalu bertanya... "kenapa gelak2? Apa yg lucu sgt?," serius aku rasa macam nak tarik pak guard tu join kami. Tgk, dia gelak ke tak dengar borak kitorang yg extra gila tu?.

Laju sungguh aku memicit keyboard.Tentu cedera tubuh bdn keyboard aku ni nanti. Maaf la, encik keyboard. Tak dapat beri sentuhan mesra seperti dulu lagi. Aku sekarang dlm projek akhir yg menuntut terlalu byk masa utk dikorbankan. Last krit pon dah merampas separuh dari nyawa aku. Tak heran la kalau aku skang kelihatan mcm objek bernyawa separuh. Terumbang ambing pikiran aku sbb asyik pikirkan design gallery.


Akhirnya sahih! Akulah layak jd pemegang award Miss Emotional. Hampir sgt aku nak meraung depan Wncik-Encik lecturer jumaat lepas sbb design aku kena kritik. Tak la terok sgt dia kutuk. At least perkataan 'bull shit' tak terkeluar dari mulut encik azimin. At least jugak dia tak kata ayat puaka macam .. "kamu tau design kamu ni apa? huduh! macam umah setinggan tak siap! macam periuk! macam tempat monyet bergayut" dan sebagainya. Kalaula dia keluarkan salah satu ayat puaka peberet dia tu, mmg drama murahan aku akan on da spot disiarkan live utk tatapan satu fakulti. Mmg sah sah akan jadi ratu air mata la aku jawapnya.Dah la dibuatnya krit kat tgh2 fakulti. Saja je nak kasi kami jual muka kat bebudak Engineering.


Aku tak suka bawak keluar design kami dari studio. Bawak keluar design tu satu hal, tapi hal paling besar ialah bawak keluar tubuh dan rupa paras kami student JSB ni. Muka masing2 pitam, mabok, kepayang kemaruk dan sebagainya. Semua dok tayang muka lalok tak cukup tido. *bukan tak cukup, mmg tak tdo pon*. Nak berdiri pon tak larat jumaat lepas. Rasa nak tumbang waktu tu jugak sementara lecturer krit orang lain punya design.


San Sit mai kat aku. Mata dia berair. Aku tanya kenapa. Kata dia, bukan je sbb sgt mengantuk, tapi sbb emosi sgt terganggu. Sampai rasa air mata nak berlenang je. Jumaat lepas sgt tragis dan dramatis. Masing2 sensitif yang amat. Padahal dah biasa kena simbah lagi puaka dari tu. Tapi maybe sbb dah bersengkang mata seminggu lamanya demi sebuah gallery, kami sgt mengharapkan pujian dari lecturer.


Bagi orang lain aku tak tau. Tapi bagi aku, yes. Aku sgt tak mau dgr apa2 kritikkan. Aku penat! Aku cuma nak apa yg aku buat dihargai! Walaupon aku tahu mmg tu mustahil lagi2 utk sesi krit pertama. Manader design sekali tgk, lecturer terus terima. Aih.... semua ni buat aku jadi bertambah emosi. Sejak join architecture, aku lebih terdorong menjadi seorang yg emotional. Mentally and physically emotional.

Malam ni, nak pulang ke ukm lagi. Macam dah tak de keje lain. Boshan naa... Tapi apa boleh buat. Kata nak jadi arkitek. Kalau duduk umah je namanya surirumah tangga sepenuh masa. Tak kuaser dong! Dan maknanya, pagi esok bermula kembali kehidupan sebok aku tanpa tido. Tapi program makan kami tetap berjalan dgn sgt stabil. Ehehe... sbb tu badan aku susah nak susut walaupon tak cukup tdo. Sbb pemakanan aku tetap teruatur malah menjadi extra-ordinary. Dan sejak akhir2 ni, kami addicted to Limau Nipis dan Pelamin. Restoren area Bangi la. So, aku sgt susah nak ditemui di sekitar ukm. Sbb aku mengabdikan diri aku sepenuhnya dalam studio, fakulti kejuruteraan. Tapi aku sgt mudah ditemui pada jam 8-9 malam dan 2-3 pagi di restoren2 sekitar bangi. This is life dong! Jangan tak makan...rugi!

Beylo yang amat aku chentai sampai mati....
Naluri aku dah terdesak sgt nak conteng kamu byk2.
Tapi ko faham kan betapa aku tak berkudrat lagi.
Aku masih chentai kamu...
Belum selingkuh lagi...
Releks la , Beylo!
Ko jgn kecik ati dgn perlakuan aku akhir2 ni yg byk mengabaikan ko.
Sbb byk agi benda lain yg perlu aku utamakan.
Ko pon bukan bagi aku makan.
Jadinya, ko tu aku nanti-nantikan pon tak apa kan?
Bak kata pepatah... sayang kekasih tinggal-tinggalkan...
Sbb tu aku sekarang slalu tinggal-tinggal kan ko, Beylo.
Sbb aku sayang kat kau....
*hup ula hup!*

Nak pulang dah. Apa pon jadi, I akan survive dong. Dan akan menghiburkan diriku dgn banyak2 makan... I spend so many nights di pelbagai restoren.... Huhuhu....Tata titi tu tu...
 

12 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
I'm the first.
Heeeeee.....
9:54 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ahaha.... anonymous agi....
10:06 PM  
Blogger Nashrex conteng...
aku 2nd.. yipppie..

siannye jd plaja arkitek ni.. takper... usaha sungguh2, kelak anda senang lenang..
10:09 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
da agak kamu nangis tp masih bersemangat!bagoih btol sahabt aku nieh!!byk btol drama kehidupan..caiyok..caiyok
10:15 PM  
Blogger mohdismail conteng...
inilah namanya student ipta..hehe..selamat la menempuh waktu2 bizi..nak exam da kan?hehe
10:44 PM  
Blogger Jarri conteng...
huargh.
aku ngantuk.
1:56 PM  
Blogger Adian conteng...
hahaha.... nak gelak je aku kuat2, tapi kang satu makmal komputer ni pandang plak. so kenela cover2. wakaka....

waa penampilan khas kali ini oleh san sit. hohoh, saba la, biasela tu kene krit. kalu x, bukan krit la namenye. heheh... sekurang2nye en azimin siap bagi cross section lagi kat ko aritu... ikut je sejibik2.
5:17 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
hai cik chika..sy exUKM student..dlu mmg tensen gak ngan pak guard nie..satu ari tu kitaorg gie beli solex pasar mlm dan solexkan motor pak guard..kunci buang dlm longkang...ha..ha..itula kisah kami pemuda engin yg hampeh..
6:12 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
patut la teropong dari blok B tak nampak pun CRV...
xpe, boleh tgk dia jalan kaki ke Kejut kalo² ada hari bertuah...
4:47 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
waaahhh....lama tak online neh.....rs cam byk terlepas....
huhu...sukar mau nampak chika jalan menuruni za'ba ke kejut skang...
kekeke....melainkan dia lambat dari aku...*wink!!
5:57 PM  
Blogger shafarina conteng...
mlm minggu, koling2 la boleh makan @ village view..
1:14 PM  
Blogger *kamben mereng* conteng...
isk isk..jdi budak graphique pun gitu gak....tdo tah kemane mkan tah kemanaer..sampai maser jiwa kacau...buntu..geylong sumer ader..
11:55 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."