Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, October 08, 2006

Dear diary

Dear diary,
hatiku senang sekali jika tidak lagi terhuyung-hayang membawa tubuh gom*


*gom dlm bahasa korea bermaksud beruang. Gom dalam bahasa aku bermaksud gemok spt beruang.


Dear diary,
Aku bukan gadis gemok gedempol spt yg boleh disamakan dengan anak beruang. Aku hanya berisi. Berisi bermaksud, banyak isi. Banyak isi bermaksud bulat-bulat dan padat. Yer, aku sebenarnya nak kata yang aku ini solid orangnya. (amek ko!)


Dear diary,
Kebelakangan ni... teman-teman bising kata aku dah sangat kurus. Tentu kau pikir aku menjadi sgt teruja lalu berbahagia sekali kan? Oh no, diary! Aku sungguh bimbang tentang kejadian ini. Aku jadi runsing lalu kembali menjadi pecinta makanan yg sgt ghairah. Aku rasa dukacita tentang kejatuhan berat badan yang mendadak. Aku jadi susah hati melihat seluar-seluar kegemaran yang sudah longgar dan memberi imej hip-hop hollywood secara tak sengaja bila aku memakainya. Dan aku bertambah haru-biru tatkala menyedari aku kembali cocok memakai pakain-pakaian lama. Oh no, diary! Aku sgt tidak percaya dan aku merasakan kejadian ini sgt melankolik.


Dear Diary,
Aku bimbang kehilangan bentuk badan pada usia 20 tahun ini. Aku sangat bimbang. Bimbang. Bimbang. Oh no, diary! Aku bukan Paris Hilton mahupon Victoria Beckham yang bangga bertubuh ala-ala lidi itu. Aku juga bukan Cameron Diaz yang sgt berpuas hati menjadi flat-chested. Semua yang aku alami sejak sebulan ni membuatkan aku terasa mau makan banyak-banyak.


Dear Diary,
Kenyataannya, aku belum lagi menjadi si kurus-kering Victoria Beckham. Aku juga alhamdulillah tidak 'bankrup' menjadi flat-chested sebagaimana yg berlaku pada Cameron Diaz. Teman-teman kata, aku harus maintain. Tapi kata hatiku.... aku terasa kehilangan yg amat besar hingga aku terasa sgt longgar tubuh ini. Oh, diary!


Dear Diary,
Aku terasa mau gelak setelah membaca kembali tulisan aku di atas. HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR !!!
 

19 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
erk? apekah??... tp sgt best tol ini datin.. girl pertama aku dgr nak maintain mcm tuh.. aku ske!~ aku respek!~ ;)
3:20 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
pergh dot com.. kalo pendirian ko nih menjadi kegilaan para gadis malaya, kompom tokey pusat kelangsingan badan berebut-berebut buka warong.. nguahaha....
5:49 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
kay - that's me.... sounds like complicated being me kan? aih...

fetz - tak mungkin. ramai gadis dunia masih suka menjadi lidi supaya dpt juxtapose dgn tiang telekom. OMG!
11:55 AM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
pes time dgr org pompuan cakap camni..~hiks..alangkah bestnye kalo ramai lagi pompuan camni...hihihiii..

cik chika, mmgla kurus..kan ngah builan ramadhan ni..nnti pas raya muatla sume tu balik~kekeke
1:29 PM  
Blogger Nashrex conteng...
ko SEPATUTNYER jgn melidi
nanti susah ar aku nak paggil ko TEMBAM..

huhu
8:20 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
bagus2 ko chika aku sokong ko...sama2lah kita membesarkan diri kita pas raye neh key...sumbat banyak matanan..huark..huark...aku dah telan bbotol vitamin tp x gak gom2...hat weigth gain tu pong dah telan x jadik gak...dorg kata pas tawin t gom r...tul ker ek?
11:51 AM  
Blogger azlina zabha conteng...
hokeh la tu .. :) GOM is comel.. comel pun ok pER~ YG PEnting dalaman tu.. okeh? :)
3:00 PM  
Blogger Adian conteng...
nughul...kurus takper...asalkan ---tot tu tetap maitain chunnya!!tau....hehehe... takde sapa blh kalahkan ko dr segi ITU!!! hehehehe...jgn jgn jgn jgn cepat marah...nanti cpt kurus...harharhar...
12:49 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ainul yang menang la!!! dia lagi TOOOTTT!!! aku second place je. miahahaha
3:24 AM  
Blogger Kemat conteng...
saya siang ari time pose kurus, lepaih bukak pose masih kurus cuma ukur lilit pinggang sedikit bertambah..
12:42 PM  
Blogger Unknown conteng...
ape yang ko buat ok~ sampai jadik kurus... terus aku rase aku rase nk berkursus dengan ko~ muahahhh~
4:28 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Salam nurul.. heheh.. aku buat spot check ni.. ingat url aku. dah tukau tu. :-P
3:52 AM  
Blogger Amanitium Cho conteng...
Aku juga bukan Cameron Diaz yang sgt berpuas hati menjadi flat-chested.

aku tergelak baca ni. haha.
2:59 AM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
ko gemok ke datin nurul???
x macam gemok pun..
biase2 je aku tgk..

adian said :
"nughul...kurus takper...
asalkan ---tot tu tetap maitain chunnya!!" <--tang nih aku terase!! Nash slalu kutuk aku tang tu. miahahaha...
1:21 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
toot dn toot yg lagi satu sgt penting utk di-maintain. ihiihi..
4:36 PM  
Blogger Semut Api conteng...
Salam dior,
Salam aidilfitri..selamat beraya dalam jerebu..

jgn lupa makan ketupat rendag raya, kueh raya untuk memaintainkan 'figure raya' :D
10:43 AM  
Blogger Adlan conteng...
salam chika...

lama x ngepos komen..

setelah aku mmbaca pn aku terasa nk gelak mcm ko.. hahahahaha :P
11:57 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Nak Gemok Pulak ??

Aku Nak Kurus..
1:07 AM  
Blogger Fakyew conteng...
lama tak singgah sini.

selamat berpuasa dan berhari raya ya
2:17 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."