Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, November 28, 2006

Atas ais, dalam piramid

Hooray!
Dapat juga berkencan dan libur-libur dengan teman lama (back to old skewl). Semalam kami berenam ke Sunway Pyramid. Enam itu merujuk kepada Astri, Jullian, Soon, Edwin, Kent dan tentunya aku juga.Main ice skating. Walaupun awalnya aku rasa tak dapat join, tapi lastly aku pegi juga memandangkan Astri setuju nak join aku. Tq dear. Ini menjadikan, kamu tetap mendahului ranking teman-teman favorite pilihan saya. Kamu selalu available.



Maknanya, dalam seminggu dua ni, kerap sangat pulak aku melawat Pyramid. Aku agak teruja mau bertemu teman-teman sekolah yang pastinya lama tak ketemu. Aku yakin mereka juga amat merindui aku (katakan ia benar, tolong) Sesungguhnya aku butuhkan kerinduan teman-teman padaku. Aku suka kalau dirindui! Yes, aku sangat suka. Lagi seronok kalau ada yang sakit-sakit, demam-demam rindukan aku. Pasti hebat dan riak sekali. (excuse me, mak nenek!)


Aku jadi driver. Seorang driver comel kepada sahabatnya Astri dan Jullian. Jullian seperti seorang boss besar yang duduk seorang diri di seat belakang sambil membaca The Sun. Dan sesekali angkuh bagi direction kepada aku, seorang driver kecik. Dan riuh pulak mulut dia komplen-komplen pasal aku. Biasalah, typical Jullian. I tak dilahirkan utk menjadi driver yang baik. Sbb Tuhan tahu that I deserve a driver for myself satu hari kelak. HAR HAR HAR! Tapi aku patot minta maaf byk2 kat dia sbb aku lewat satu jam dari yang dijanjikan. Pasti bengang dia. Tak disengajakan. Tak ada niat pon nak biar you tunggu kat situ satu jam. Semuanya angkara Virago yang obess.



Punyalah kami rushing sbb dah lambat. Sampai2 je, Soon kata dia masih tunggu Edwin. OMG! Jadi, sambil tunggu2.... (and of course sangat kesian kat Jullian yang terpaksa jadi penunggu besar semalam)... kami pon bersidai tengok orang skating kat ice rink tu. Aku sgt suka tgk org main. Aku paling suka tgk kanak-kanak comel kat situ. Macam pari-pari kecik tengah terbang riang. Dan untuk kali ni, ada dua orang pari-pari comel menjadi bahan santapan mata aku. Mereka sangat comel. Berskates kuning dan biru itu. Sungguh riang mereka. Aku jadi geram tgk aksi-aski budak dua orang ni. Sampai aku bitau Astri, kalau aku dapatlah bebudak tu, aku picit-picit sampai meletup. Gegegege....

Comel


Lapar. Penantian satu kelaparan. Maka kami yang dah kebulur amek keputusan tanak tunggu Soon, Edwin and Kent (Their fren and we neva met). Kami finally pilih nak try The Manhattan Fish Market. Aku dgn Astri tak penah telan hidangan-hidangan kat situ. Jullian sahaja yang pernah try restoren tu. Not bad la. Ayamas still is the best (Rindu Ayamas. Tapi Ayamas hanya sedap bila makan dengan orang tertentu sahaja. Bluek :p) Menu pilihan adalah ... (oh, baru aku sedar yang aku tak ingat pun nama dish yang kami telan). Tapi not badlah. Really. Mushroom goreng dia sedap. Lagi sedap sbb makan free. Astri belanja kami. Mabelesss... Astri mmg mabeless... Setakat ni yang aku ingat, dia mmg selalu bayar tiap kali kami kuar mkn bersama. Promise. Lenkali saya belanja awak pulak. :p




Isu hangat ketika makan ialah kes REFILL. Jullian kata kat situ air boleh refill. Oh Ye Ke ? Guess wut? Di bantainya si Jullian tu refill sampai lima gelas! Ice lemon tea 5 gelas! Since aku kan jenis org yg suka bawak main semua perkara kan, so aku pon jadi teruja tgk Jullian enak sekali mintak refill byk2 kali. Tgk muka pekerja situ hanya senyum. Membuatkan aku teruja gila nak try refill jugak. Teka apa aku buat? Minuman peach tea aku masih berbaki lebih dari setengah gelas. Jakun nak main refill-refill punya pasal, aku telan air tu laju-laju sampai abes. NAK REFILL! Tapi i malu lah. Aku paksa Jullian tolong mintakkan refill untuk aku. Dan puas! Aku dapat refill sekali. So stupid being me. Itupun nak bawak main. Aku tgk Astri cam tak tahan je tgk aksi teruja aku.

Apa terjadi kalau perkhidmatan refill minuman juga boleh berlaku di Starbuck? Yer, pasti aku dan Jullian akan ke Starbuck setiap hari dan melakukan kesemua tugasan di situ. Ngee =D. Moral of the story : aku ni pantang diajar. Aku cepat belajar.


Thanks ya Astri. Selain belanja makan, dia juga ajar aku skating! Wow! I can't blif u have such talent on skating! Astri kata tu first time dia try main this game. Saya pon! Astri kata dia hanya ada basic rollerblade tu pon sampai darjah 6. Saya pon! Tapi saya tak pandai pon main ice skating. All and all, Astri dengan Soon is quite the hustler (for me as a beginner ni). But tada! I'm doin better than Jullian! Astri ajar saya main dgn mula2 tu dia pegang saya dan ikut saya tanpa henti to ensure saya tak jatuh. Lama2 saya pon pandai dan saya boleh stand sendiri tanpa dipegang. Kami masuk rink pukul 12 tgh hari. Dekat pukul 4 ptg, barulah Jullian dengan Kent berani muncul kat tengah2 rink. AFTER 4 HOURS OKEY!Ha ha! Yeay, i'm doin better than Jullian and Kent! Edwin ... ok la. Tak sehebat Soon and of course tak sehebat Astri.


Soon tak puas hati kat Astri. Dia cemburu tak dapat skill skate backward spt yg astri mampu lakukan. I'm proud of u, astri. Ehehe. Astri pandai skate! Astri pandai! Dia jadi coach aku dan Jullian. Aku suka tgk cara astri skate. Smooth and steady.


Astri, we have to play again! we have to! Hmm.. aku jatuh sekali. Gedebuk! Adoi, sejuknya punggung. Malang betul bila aku tersedar yg aku tiba2 dah tergolek atas ice. Tapi just like wut Soon said... once you jatuh, u'll feel better. Experience the game lo! Dan kejatuhan itu sebenarnya satu keseronokkan. Soon juga jatuh sekali iaitu ketika mau show off some skill kat Astri. Kent pon. Dan Edwin hampir juga menyertai makhluk malang spt kami. Oh, no-oh-no! Jullian tak jatuh. Not even once. Sbb dia tak pegi tengah. So, ignore his record :p


Pukul 4 ptg, aku ajak Astri balik. Takut bunda naik hangin. Takut ayahanda tak kasi permit keluar rumah lagi (kang ada yg kena bercuti sem hanya dengan aktiviti domestik dlm rumah je pulak kang). Soon and Edwin tak puas hati. Pujuk-pujuk aku balik malam. Then suruh extend at least sampai 5 ptg. Aku berkeras nak balik. Kami santai-santai kejap dan berbual. Suddenly tah macam mana kuar idea nak pi bowling. Dorang suggest main bowling pulak. aku kata aku mau pulang! So aku promise next time akan main bowling.

Dan aktiviti bowling sepatutnya berlaku hari ini. Tapi memandangkan aku sudah jatuh sakit dan terlantar di wad kecemasan skang, aku pohon maaf kat u guys dat i can't make it today. Promise next time. Oh ha, aku tipu. Aku mmg saket. Tak terlantar pon. Saket kaki. Si lembik mmg mcm ni. Main sket, saket. 4 jam skating, mau 4 hari aku terlantar dalam bilik ni. Bukan salah aku. Salah cuaca. (tak ada modal nak salahkan siapa lagi kecuali cuaca :p)


Aduh, saket menyerang lagi! Kali ni tangan pulak saket. Sbb tadi main hand skating. (tipu). Aku malas mau conteng lebih pjg. Spt biasa, aku akan carik alasan untuk menghindari sesuatu. Dan kali ni, alasan aku untuk berhenti menulis adalah... jari aku sudah kuarkan cahaya merah yang menandakan, dia sudah lemah. (ewah, macam ultaman taro pulak). -off-
 

31 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
wah, lame dah tak komen first.

haha, hinela alasan last tu. btw, skating sounds like fun. mmm bole pegi nnti bile ade mase dan sedikit kaya. ahaha...
11:37 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
yeay.

adian berminat. nanti kita pegi! tp ada astri baru best. she's gud i tell ya!
11:40 PM  
Blogger Nashrex conteng...
aku x pnah main skating...
bleh patah kut dianyer besi kasut tu kalau aku guna.. hahahaha

*font apa ko gunakan untuk font pic terakhir tu? cam kiut je
11:48 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
tak patah der.org KING SIZE pon aku tgk ada men. lagi gila men dr aku yg imut-imut ini :p

aku x ingat la nama font. nnt ingat aku bitau.
11:52 PM  
Blogger fara-D conteng...
huhu....penah try skate dlu tp melekat je kat dinding kaca tuh.... ngilu!!! jadi pemerhati je la aku sejak pada tuh....

salah cuaca....cis!! ngade... cik adik...awak tu skate dlm shopping mall yer...bukan skate kat kolam ala2 oversea tuh...ish ish.... drama queen.......... :P
11:54 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
tu la namanya takdak modal. ngee.. nasib ko la ada kwn sengal camni.

aku ajak ko byk kali dah. tp ko tanak. jom pegi main! (aku cuba nasib ni.manala tau tiba2 farah diana terbuka hatinya)
11:56 PM  
Blogger Nyetok conteng...
hoh aku pon xpenah lagi. Teringin gak nak wat somersault, double back, lompat kijang, lompat katak yg penuh akrobatik. Eh kat sunway kan? hoh dekat jerrk
12:13 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
somersault tak leh tahan tuhh... kamu try ar sekali. gerenti pyramid ice ditutup 2-3 bulan lamanya.
12:22 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Hahahahahhaha...siapa kata I tak ke tgh??? U've got Astri...I learn by myself by looking and imitating...dat's y u knw so quickly! And I oni took 3hours not 4, mind u!!! Also I beat u fair and square at the race to exit the rink! :P

~JviperS2~
1:01 AM  
Blogger Fakyew conteng...
ya ya aku pula hanya perhatikan kamu dari jauh
1:13 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
siapa kata i too dependent to as3? the ability naturally come out from myself. eleh, as3 offered u to help but u insist. until we decided to paksa u. bluek bluek. u won mah? its ur luck... nvm. u shud b grateful enuff bcoz i almost felt down. Klu tak.. sure i menang. :p
1:16 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
timyohannon - yer ke?
1:16 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Hahahahaha...konon la...kate lebih tere dr I, but then blh pula kate lost coz almost fell...
Btw, thanx Astri for the nice lunch' :P
1:19 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
beginner mah... tak kira. i'm better than u.
1:24 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Hahahahha...too bad we can't race again~ >.<
1:26 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
y cannot? nxt time kan mah... oh, 4got. u bersara afta once. =( aih...
1:29 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Hehehhe...well, it's not my cup of tea... But I'll be more than happy to go against u in bowling' :P
1:36 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
bowling... err... loh. tunggu i terror baru tunjuk hebat la. not the same case like ice skating. u n me.. sama2 beginner.
1:39 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Hahahhahha...I pun beginner...the last time and 1st time I bowled was with WaiLeng they all @ Genting many many years ago! :P
1:43 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ok, setttt... next time kita pegi.but with YOU as a driver pulak. :p
1:46 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
~JviperS2~
Hehehhe...driver of your CR-V ke??? My C.L.K. terpaksa duduk kat rumah la, coz my lil Bro ade kat rumah mak cik...so Mum nak dier stand-by incase of emergency...so, susah nak gune C.L.K. I la nowadays... >.<
1:54 AM  
Blogger Fatin Abf conteng...
ngee..salam sis. hehe..lawa a page..siyes chumel sis..hehe
4:38 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
jullian - dun worry. dun disturb the CLK there. :p. afta all, tq 4 always b available.........

hershye_q - salam. tq byk2. am goin 2 ur place eyh :)
11:11 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
nyiahahha.. I tot of going lagi la..if we got time..
u'r welcome pakcik julli.. how come u nak retire after one game?
sy masih x puas hati x dpt buli u la.. hahaha.. well.. its a nice day I can say.. :D
11:24 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
astri tak puas hati kan tak berjaya tarek dia. klu ada chance next time, mesti tarek dan tolak dia smpi jatoh. ahahah... nanti kita pegi lagiiiii....
11:36 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
As3: Well, tah la..tak lah naik gian..summore expensive la!!! Lepas tu crowded sgt...kecik je ice rink tu... >.<

Zoom-Zoom: Hahahahaha, if there's a next time, I janji u jatuh dulu eh... :P
1:12 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
I pon janji u jatoh dulu. JANJI!
3:52 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
jullian : haha.. I x kate pon gian.. yup.. but actually its not that expensive.. kalau nak rase x expensive (sangat).. main dr mase bukak sampai mase tutup.. hahaha.. mmg patah kaki.. saya nak pegi kalo orang ajak + belanja la.. hahahahah + kalo ade mase je

nurul : mmg terbukti.. kalo kat us besi skates die tajam.. nyehehhe.. sgt bahaya..
10:00 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Hahahahhha...ok la, tak janji la...juz akan pastikan je...ok? :P
1:08 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
The last time i skate.... Sakit kaki aar!!
2:51 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
kaloiz - mmg saket :(

dhiey - :)
12:23 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."