Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, November 10, 2006

Love or Friendship?

Walaupon krisis 'damn tragic and dramatic' tu dah kami selesaikan empat mata (plus 2 lagi mata as pemerhati dan saksi), aku tetap rasa sedih dan sebak yg amat. Bukan sbb marah atau dendam. Tapi aku terkilan sgt benda ni jadi antara KAMI. Kalaulah orang tu bukan DIA, sumpah aku tak akan rasa macam apa yg aku tengah rasa sekarang ni dan beberapa ari sebelum ni. Tapi sbb org tu DIA, aku rasa sedih tahap membunuh jiwa!.


My dear, friend...
Lagu 'HILANG' tu was dedicated to me kan?
The updated friendster profile kamu tu pon menyentuh soal aku kan?


My dear, friend...
Since kamu one of my best fren. Aku kira, aku kenal amat kamu. Aku tahu sgt sejauh mana krisis ni dah buat kamu upset. Aku juga. Aku sedih sgt. (But i can't make u understand my sadness for real). Its ok. I'm tired to cry on this thing anymore. I'm tired to keep on fighting with him again whenever he and me talked about this.


Maka, tersedarlah aku...
Emotional aku time dinner bertiga tempoh hari sgt tak bertempat.
Tersedar jugak aku...
Emotional aku betul-betul tak untungkan aku walau satu sen.
Bila si sahabat yang satu tu kata aku harus bersabar, aku melenting. Aku kata aku dah bersabar banyak. Mulut pon jadi hebat mengalahkan speaker dewan rakyat. Si Dia tu diam bersabar. Oh, betapa aku tak menghormati perasaan dia. Tapi aku melenting bukan sbb aku marahkan sahabat baik itu. Aku marah sbb aku geram tak dapat betulkan salah faham. Geram sbb tak dapat duduk berbincang empat mata sebagai dua insan yg sgt menyayangi sahabatnya. Aku tak sabar bukan sbb aku bengang. Aku tak sabar sbb aku dah tak tahan dengan kondisi serba salah. Aku rasa macam satu dunia benci aku. Satu dunia hentam aku. Ini mmg penderaan psikologi yg overdose. (Boleh maut - kalau sudah ajal)


Malam tu malam paling genting bagi aku. Masa aku lari dalam hujan menuju ke kereta seorang sahabat tu, jantung aku berdetak rasa nak luruh. Waktu tu aku tersedar satu lagi kenyataan. Aku dah hilang sahabat baik. Mungkin dalam beberapa saat, jam atau minit, aku akan kehilangan dia pulak. Aku sgt terasa bila dia kata aku tak matang, kebudak-budakkan, negative thinker dan selalu bertindak bodoh dengan tak pandai kawal emosi. Tapi sebenarnya betul pon aku mcm tu.


Tak payah nak bukak pekung di dada luas-luas. Kenyataannya, malam tu mmg sgt sedih bagi aku. Aku rasa aku dah hilang semuanya! SEMUA! SEMUA! Tapi mlm tu jugak, aku tersedar byk benda yg tak pernah aku sedar. I can clearly see him. Dan dia takkan pernah tau yg dia dah buat benda yg sangat buat aku terharu walaupon aku tau dia bengang maut dengan aku mlm tu. (aih... mari kita laungkan ayat ini : Life is melancolic. Love is the medicine) Dan malam tu jugak aku rasa rindu-rindu rindu rindu rindu sgt kat sahabat-sahabat baik. Rasa lama tak jumpa (walaupon setiap masa duduk bertentangan). Rasa lama tak berbual-bual mesra. Rasa lama terpisah. (oh, sedih tak?) .... hmm.. rasa nak pergi menari sakan sekejap pulak untuk elak air mata tumpah sekarang ni....


Ya Allah... syukur ke hadrat-Mu kerana cepat sedarkan aku betapa aku sudah banyak kehilangan. Aku tak mau kehilangan lagi. Tak mau hilang sahabat (sbb nanti aku boleh mati kerinduan), dan tak mau hilang kekasih (sbb love cannot buy).


Manusia normal (dan typical girl yg berjiwa tidak kental spt aku ni) takkan pernah cemerlang untuk adil between love and frenship. Klu disuruh pilih, aku pasti mati dalam proses memilih tu. Dan aku pon takkan nak memilih. Dulu zaman riang-ria sekolah, aku penah kata... aku sanggup utamakan cinta more than frens. Sbb sahabat tak akan pernah mencintai kita sebagaimana seorang kekasih. Tapi sejak beberapa ari lepas, baru aku tau langit tinggi rendah. Mmg rasa nak tercabut nyawa kalau terpaksa memlih antara satu. Aku sgt takot klu aku harus berbuat demikian. Tolong lah.... plis jgn suruh aku memilih. Aku rasa sejuk! And frens... plis understand how i love him. Eventhough kami tak seperti pasangan lain, tapi plis accept. Tolonglah.. aku tau kebahagian aku takkan maximum tanpa mendapat kefahaman kalian.


Dan satu fakta yg aku tak dapat elak. Sayang dalam persahabatan TIDAK SAMA dengan sayang dalam percintaan. Believe me. Sbb aku sendiri ada kedua-dua rasa tu. (aku experienced benda ni byk kali actually, only u guys neva know) Rasa cinta sebenarnya sgt kuat sbb kita sgt jujur pada hati tentang cinta. Aku harap perasaan persahabatan pon sekuat tu. Bestnya kalau punya sahabat yg menjaga kita sebagaimana seorang kekasih menjaga kita. Kekasih yang tak pernah mengata kita belakang-belakang, tak pernah mengeluh sbb berpenat demi kita, yg sanggup buat apa je untuk kurangkan beban kita, yg sanggup bawak kita ke sana ke sini tanpa memikirkan ringgit-ringgit yg perlu dipungutnya balik dari kita, yg sanggup makan apa yg kita makan, yg takkan sesekali mencebik muka di belakang kita, dan yg takkan sesekali menceritakan keburukan kita ke orang lain. Sbb tu aku yakin, rasa cinta tu sgt kuat. Aku sebenarnya paling butuh sahabat yg sikapnya seperti seorang kekasih yg takkan pernah tergamak mengata-ngata kita dibelakang. (Susah kot nak faham ideologi kritikal aku ni). Thats y aku kena repeat lagi... i love him. (and i hate bitches! - bitches are the worst creatures yg rosakkan hidup org lain. go away all bitches!! - u know few bitches yg aku maksudkan kan?)


Selepas semua tragedi hitam, aku dah tekad. Aku nak jadi sahabat yg boleh bersikap macam seorang kekasih yg tak pernah mengungkit dan menikam sahabatnya dari belakang. Aku bersumpah. Aku tak mau memburukkan teman-teman kesayangan dari belakang. Untuk mendapat kwn yg sjeati, aku perlu menjadi teman yg sejati juga.

Maaf kepada semua yg makan hati dengan perlakuan aku akhir-akhir ni. Aku dah rasa cukup terhukum. Tapi aku tak mau salahkan diri aku sepenuhnya. Sbb certain things happened for such reason. To explain is hard. Biar aku simpan. Ada statement yg better kept on silent rather than being spoken out loud. Dan ianya sangat teruk bila tak dipercayai. Lebih teruk lagi bila dianggap jahat dan dipandang serong sedangkan u know tak ada apa yg berlaku. Damn! Damn! Bitches will lose!


Oh ya! Aku tak berminat mau libur-libur dengan sesiapa pon sekarang ni. Hentikan usaha membuat kacau di messenger. Buat masa ini, aku benar-benar unavailable.
 

9 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
sian ko...
pasni jgn main lepas ckp je..
7:42 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ni bukan main lepas cakap! bukan! ni krisis yg jadi bila wujud perasaan kasih sayang sesama manusia... as a fren... as a love...
11:35 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
sejujurnya...yes the song was dedicated to u. very sorry but i now know how u are hurt by this 'drama' as much as i do... and if it happens to be that u are hurt by me more than i am, all i can do is asking for ur forgiveness.

i am sorry that these things have to happen but it happened (and a few hearts had been hurt, i believe...) and it did happen for a reason... definitely i can say that these things happen maybe because i love u so much...
(walah!!! nak menitik airmata!!! dlm lab computer nih...dah la....kang sambung lagik comment ek!!! malu nangis sensorang kat sini....huhu....)

(^__^)

p/s: i know the word "sorry" is simply not enough... just to let u know... i've learnt my lesson...
1:44 PM  
Blogger kian_shen conteng...
cakap pasal lagu .. i nak lagu yg bernada " 'oh oh ~oh oh~ oh oh oh oh~ oh oh' hidup remaja best ~ entah ape ape "

i tau kamu pasti tau apa lagu tu .. free kasi tahu apa nama lagu tu atau send mp3 kat aku .. byk lagu melayu yg ku ketinggalan kebelakangan ni..

kalau u ada msn add aku kat kian_shen@yahoo.com
4:35 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
my dearest fren that i love love love love u so much! yes, u're right! this thing happen bcoz we love each other sampai menimbulkan byk kemarahan. I realise it actually. He and our fren (next to my table tu) dah told me byk kali... u love me. thats y u've been hurt by this. even me rasa byk sgt benda yg dikesali. byk sgt. i promise to change lots of thing. one thing u shud know, aku tak penah marah pon. cuma aku terkilan dan sedih atas kesilapan sendiri dan beberapa salah faham yg jadi. Pon atas kesilapan aku sendiri. sgt love kamu... and all frens.

kian shen ... duh, lagu apa plak ni? okay, okay.. nanti aku try tengok lagu apa. weh, kian shen. kau bukan ke dah bertahun ada dlm ym list aku. apa daa.. tak penah nampak online pon. Later i add u kat msn lah.
5:55 PM  
Blogger Nyetok conteng...
Haa ko patut tau permainan jiwa ni rumit sket..

Aloh normal la tu klu t'overreact, org tgh syg2an chenta2 ni emosi die len sket.. iskkk iskk
6:33 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
tgnk topik ko nih buat aku heart break jer *sobs*...teringt kt member aku sorang ni...ingt dier takde bf lg...tgnk2 dah ader ruper nyer...so we'll just stay as frens jer...
12:24 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
nyetok - ko mmg pandai buat ayat...

saifudin - oh... sedihnya jd camtu... tapi kita tak tau hari esok dan esok dan esoknya lagi....
1:21 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
(mylifeasame ni, ntah nape xbleh masukkan password kat cni)

aaa lama xjenguk blog ni. (dan keseluruhan internet). hmm... interesting... hehe
12:01 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."