Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, November 26, 2006

Kita enjoy!

[ sedikit selingan tidak penting sebagai pembuka contengan ]

How many kids do u wanna have?
depends on their behaviour, if the first
was an angel, i'll continue for the second.

Cuti menawarkan limpahan waktu terbuang untuk aku. Oleh itu, aku gunakan sikit waktu melimpah-ruah itu dengan membaca buletin2 yang dipostkan di friendster. Tanpa niat, aku pon terbaca post dari seorang kawan yang suka makan roti ni. Aku agak terkesima sbb kawan aku yang suka makan roti ni boleh terfikir nak jawap macam tu. Dari manalah dia memproses idea utk jawapan tu. KREATIF! Kalau ramai ibubapa mempunyai daya pemikiran 'lain macam' spt budak suka makan roti tu, pasti seorang sahabat ayah aku tu ada sorang je anak. Anak-anak dia semua lelaki. Dalam kuantiti 7 (klu aku tak silap). Dan semuanya kaw-kaw punya jahat! Aku patot suggest kat dia jawapan seperti di atas sebaik sahaja kelahiran anak pertamanya dulu.

Apa punya bakal ayah la dia ni. Selain kuat makan roti, dia ni tak bertolak ansur juga dalam perancangan anak kelak. Aku sudah tahu sekarang. Mungkin aku patot beritahu sahabat perempuan aku yang juga kuat makan itu tentang dia ni.


HAR HAR HAR!


Dengan ucapan : Akan ku tunggu kelak dan akan ku bilangin jumlah anak-anakmu kelak.



**********

Anggaplah esok adalah permulaan semester break aku!

Mulai esok, aku akan mula jalani kehidupan seperti seorang gadis hyper yang bercuti panjang. Aku akan mulakan kerja-kerja mengisi masa. Masa seolah-olah sedang mengalami kejatuhan harga di pasaran tempatan. Sbbnya, aku tidak lagi menghargai masa. Aku rasa kaya dengan masa hingga aku jadi tidak sedar diri lagi.


Esok aku akan mulakan kerja-kerja mencari teman-teman untuk liburan. Dan aku akan mula membuat senarai panjang aktiviti cuti ini. Owh, sungguh naik semangat cuti secara tiba-tiba! Hmm, sebenarnya mood aku baru pulih dari sawan emosi.

Jumpa Trex dulu. Ini paling penting!
Saya sangat miss awak.
Saya pon tau awak miss saya.
Kita pasti bual hampir pengsan kelak bila bertemu kan?



Sahabat-handai ramai hilang tanpa jejak. Tu lah padahnya kalau ada sahabat handai yang mencecet ke private college. Cuti pon tak sama. Tapi its great that aku tiba-tiba dah keep in touch balik dengan klasmet zaman sekolah. Jullian (this guy memang my all time fren. sentiasa available dan itulah yang aku suka tentang si tinggi lampai ni). Akhirnya msn aku meriah dengan koleksi teman lama yg seperti teruja-teruja bertemu semula (padahal tak lost contact, cuma masing2 bz dan keep silence) Ada Bobo, Kah Shin, Kian Shen, Wai Leng, Pui See, Chai dan Soon! I miss Soon.


Tadi sempat berteguran kat msn sekejap. Soon ajak join they guys main ice skating esok kat Pyramid. Ala... how can i? Sbb aku tak boleh pergi dengan sendirinya. Kalau Jullian ada, maybe aku kaan join. Jullian... Jullian... read this. And of course aku juga perlukan Aiza dan astri. Tapi seems like no one is available. Aih... Soon, i think i can't make it tomorrow.


Dearest, Dear...
Thanx god u've safely reached home last evening. Enjoy holiday! I'm sorry for everything i've done. =) To be honest, didn't really have interest to hang out in somewhere as i used to be with u. But i'm very sure to enjoy this holiday!


Kita enjoy!

Adian kuat makan roti... any activities so far in ur plan?


To Kian Shen : sorry ar.. i couldn't found the song that u asked for . I didn't get any clue lo. i've already added u up in msn . msg me , and make me clear with the song. b informed.


To Trex : where r u, dinoso ganas? can't wait 2 c u afta few months of insufficiency. ehehe.



To Aiza : Update your blog! At least with one or two words like... 'dear diary... hi!'



To Astri : Ga terbang ke Jakarta kamu?


Coming up next : Strawberry On A Shortcake.
 

15 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
pink sungguh blog nih..bagai buah jambu madu..kalo letak jambu madu lg sedap,pastu salut ngan coklat,ley lawan Siti..
akan ku memblog kembali..tunggu je la..saat2 malas bersama blog da menutup hati,jg hati ini kene amek ubat suapay blog bertulis balik..
9:48 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
aduh..byk btol salah tatabahase akibat lama tak masuk blog..bkn blog aku je,blog orang pon same..
9:50 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nak aku update kan? aku boleh cite pasal tut! tut! tut! dan tut! lagi.. aku kan ada password ko. miahaha !
10:05 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
ooo, dah cuti ek? heppi holidey. enjoy your long break! :)
11:06 PM  
Blogger Adian conteng...
ahaha... patut aku pun pelik, macam penah dengar jawapan tu. rupenye dr bulletin tu. keke, tu sbb masa melimpah ruah la aku rajin wat survey2 tu. kuarla jawapan2 camtu. ahaha...

perancangan cuti? pe lagi, CARI SPONSOR la... ko jgn wat2 lupe plak nnti. kitorang bg rest dulu. wakaka....
11:30 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
I'm here... Ape mau??? :p
1:42 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
curX - yes. cuti dah. tq... holiday is yummy!

adian - sponsor? sponsor tu apa? :p

jullian - tomorrow yeah.. with astri and i try t ask aiza or... or... who else?
2:07 AM  
Blogger ILynn Virgobiru conteng...
haha aku br nk cuti
this week last praktkal yahoo!

err...chika dh ade yg punye yeee
hehehehhehehe
1:06 PM  
Blogger Nashrex conteng...
hmmm
4:56 PM  
Blogger gothnerd conteng...
hmmm...

baru je nak ajak dating.. dah ade CINTA rupanya.. :)
10:28 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ilynn - praktikal dah? ftsm eyh? 3rd yr? me? berpunya? always. iihih

nash - xde modal eyh?

gothnerd - we'll be surrounded by CINTA in every seconds. (ngee :D)
10:42 PM  
Blogger No Name conteng...
thanks sbb sudi lawat blog sy yang hampir koma itu..hehe..byk lagi nk repair..tp tak selazat strawberry kamu..heh =p
1:36 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
noheartfillin - mmm... always// i kan reader yg baik. eheh
5:20 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
nih ai jeles ni..
ko ngan adian da tukar stail.. jeless aiiiii..
erkherkehker.. jakarta itu jauh..andai la aku jadi superman.. hari2 sudah terbang pegi sane. nyiahahahaha..
nasib mak aku balek sini jemaat ni.. pegi sane xpat ronggeng :D
kamon2.. entry baru.. sayang x pat bergamba mase maen.. hahahahah
7:06 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
entry baru is on da way... SEJUKKKKK! :p. Jullian dah update dah. go read his.
7:19 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."