Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, December 12, 2006

mimpi ...

.... yang tak sempurna.

sudah 1.30 pagi. aku sudah tidur tadi. betul-betul sudah tidur. Tidur yg mulanya sgt enak. Tidur awal dengan tujuan mengakhiri kesakitan perut yang terpaksa ditanggung selagi aku berjaga.


Aku mimpi buruk lagi.
Mimpi yang tidak baik.


tentang dia.
tentang aku.
tentang ...
tentang ...


Jantung aku berdetak laju. Selaju yang boleh. Anggota aku menggigil sbb terjaga dari tiduran dengan aksi kejutan yang ekstrem. Terus aku jadi bingung. Terus aku kelam kabut mencapai handphone. Mau hubungi siapa? Siapa-siapa pon tak boleh dihubungi. Kredit mampos semalam. Terus aku ambil alternatif kedua iaitu menyorot tetikus belaan. Mencari sesiapa di messenger yg boleh dijadikan teman mengadu kejutan jahanam begini. TIADA. Tiada siapa yg layak diajak berkongsi mimpi buruk ini.


Aku sangat takut.
Takut kalau akhirnya...
satu hari yang sgt gelap nanti...
aku melangkah juga ke satu titik tamat yg menyakitkan *atas kemahuan aku sendiri*
Aku sgt takut.
Takut hingga aku tidak ingin tidur lagi.
Bimbang di-hasut oleh mimpi buruk itu.
Aku takut aku akhirnya termakan kata si MIMPI.


kalau satu hari nanti...
terjadi apa-apa ...
pasti akulah penyebabnya.
aku sudah terpedaya dek mimpi.


Ya, Allah...
Kuatkan aku, Ya Allah.
Aku takut....



sudah jam 1 : 47 pagi.
 

9 Congteng-conteng:

Blogger Fakyew conteng...
Di pagi yang hening ini, tika aku keseorangan sambil membaca posting ini... aku juga merasa takut!
2:34 AM  
Blogger Nashrex conteng...
dipage selepas subuh ini, tika aku membacanyanya aku rasa sangat kesian...
jika apa terjadi sekalipun, bukanlah boleh hancur dunia ni..
pertemuan-perpisahan tu adat dunia..
7:12 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Di waktu tengahari ini lepas lunch di bawah kesejukan air-cond opis... tika aku membacanya aku rasa sangat mengantuk nak tertidur dek kekenyangan perut. jika apa terjadi sekalipun, aku nak tido jugak dulu tak kire. tido-bangun-berak-mandi tu adat dunia..
2:33 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
meremang je bulu roma aku bila baca entry ko ni.. aiyak..

isk..
8:09 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
yg pastinya.. betul juga cakap kawan-kawan kat atas... semuanya adat dunia..

dan.. mimpi kan mainan tidur.. harap chika tak ambil serious sangat hokeh.. :) mungkin jugak mimpi tu suatu dugaan.. mungkin juga ujian.. yang pastinya.. mimpi tu mainan tidur.. :) jangan fikirkan sangat, okeh.. jalani kehidupan macam biasa.. okeh, chika?
8:13 PM  
Blogger Kemat conteng...
teringat plak lagu M.Nasir cermin mimpi
8:20 PM  
Blogger fara-D conteng...
anggaplah mimpi itu hanya mainan tidur... kegerunan dan ketakutan ko terhadap mimpi itu mungkin hanya cobaan utk ko ... kiranya di saat ko terjaga dari mimpi buruk itu dan mendapati tiada sesiapa yang bisa diluahkan kerisauan itu, ingatlah bahawa DIA sentiasa ada disisi mu... tenang yer darling... ^_^
9:41 PM  
Blogger Adian conteng...
wuuu entry bergenre thriller. cam bace novel seram plak aku rase...
10:22 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KENAPA SEMUA JADI AHLI SASTERA NI? KELAKAR LA ANGPA NIH

timyohannon - ahli sastera nombor satu!

nash - ahli sastera nombor dua!

zemms - ahli sastera nombor tiga! kejam gila... ada ke patot. adoila..

ikoko - smlm saya rasa... mimpi tu mcm2 betol2. bgn pagi tadi, sy tak rasa apa2 pon. malah tak tergugat dek mimpi. wallahua'lam.

farah - sgt byk benda nk diceritakan. Tp... ada rasa kurang selesa yg tak terlepaskan. Aku sgt takut....

kemat - oh. tak pernah dengar. sib baik m.nasir tak muncul dlm mimpi. tp leh jd soundtrack mimpi gak lagu tu .

adian - smlm mmg thriller. skang rasa plain... siyes...
10:52 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."