Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, December 12, 2006

To be A friend

Aih... *sigh*
Mengeluh lagi sekali... aih...


Malam ni nak main ganyang-ganyang. Nak ganyang blog hingga titisan darah terakhir. Oh, beylo honey... tak sedar rupa-rupanya ada byk kejadian-kejadian berlaku pada aku. Macam drama-drama episod. Kadang2 aku pegang watak baik, kadang-kadang watak jahat. Kadang-kadang watak tambahan. *contengku sambil membaham popia pedas*


Mari menonton drama pilihan!

Drama #1 : Dear....
Okay. Look at the atmosphere of us. How was the feeling? Temperature persekitaran bila menghampiri buffer zone aku adalah panas, i know! The mimpi-mimpi buruk or what so eva adalah 'bullshit sejati'. Kununlah. Sekarang aku kata bullshit sahaja mimpi itu. Padahal semalam, bukan main thrill lagi. Tgk2 karang, aku kembali histeria yang bukan-bukan tentang dia dan mulalah nak percaya mitos-mitos buduh. Buduh la I ni, you. Sukar main serkap jarang dan suka main tuduh-tuduh. Macam main polis sentri. Boleh tangkap sesuka hati, sesedap perasaan.


Dan ini bukan sikap yang baru aku explore since aku stuck dengan dia ni. Dari zaman purba kala, zaman retro lagi, mmg inilah ragam aku setiap kali deal dgn sesiapapun dalam kategori kekasih. Rasa 'syurganya berkasihan' tu pasti jadi 'neraka kasihan' bila aku mula percayakan mitos-mitos. Boleh tahan kunonya aku ni. Mitos yang aku maksudkan ialah FIKIRAN aku sendiri. Aku ni berfikiran jarak jauh sebenarnya. Sampai jauhnya tak bertempat lagi. Hmm.. sah! Anggota paling cerdas, cemerlang dan gemilang yang ada pada aku ialah OTAK aku.


Dulu 'perang' dunia gila maut pon sbb dek OTAK aku yang mencipta mitos sendiri. Hampir 'musnah' pon, sbb EMOSI aku yang percayakan mitos. Mmg kaki mitos la aku ni. *rasa nak pergi selam muka 3 jam dalam air*. Mungkin lepas tu, aku takut akan kematian. Seterusnya, aku lebih menyayangi waktu2 bersama selagi ada hayat. *see... fikiran aku sgt jauh entah ke mana-mana kan?*


Tapi syukur ahamdulillah. Setiap kali mitos-mitos buduh cuba nak jebak aku, ada je perbuatan superhero yang dia buat. Macam tadi. Maka, aku pon cair macam gula-gula M&M yang enak. Cair di dalam mulut. Oleh itu, ada baiknya aku jangan cepat histeria dek mitos-mitos buduh. Buduh. Aku tahu sekarang ni, aku memang sorang risk taker. If only i can have somebody to understand how risky the way i'm walking through now. This time, I need frens. And talking about frens....


Drama #2
Kenapa eyh... aku rasa tersentap tiap kali aku terfikirkan tentang 'sahabat baik'. Tiba2 aku dah tak tau sapa sahabat baik aku. *Okay.... rock gila aku! Sekarang tengah bertungkus lumus tahan air mata dari jatuh* Sebenarnya... walaupun tiada siapa anggap aku sbg seorang yg pentingkan kawan, but believe me... I DO! Tapi aku tak suka lakukan perkara-perkara melankolik. Walaupon aku nampak macam fussy, suka besarkan cerita, garang, dan a bit 'anti-diplomasi'... aku sebenarnya seorang yang sgt2 tak kisah. Aku mmg stubborn tapi aku cepat cair. Ye la... ye lar! Bolehlah klu nk samakan aku dgn gula-gula M&M yang enak itu. Hanya satu benda je yg buat aku nampak 'KERAS'. aku sebenarnya tak suka 'kasi muka' kat orang. Dan aku tak suka 'kerugian'. NEVER.


Aku suka nak tolong orang. Tapi mesti pastu ada benda cross on da line dengan peringatan, jangan tolong lebih-lebih. Aku suka berbuat baik dgn org. But then once again the same thing crossing on the line dengan peringatan yang sama. Tah. Abah selalu pesan. Buat baik berpada-pada. Buat jahat, jangan *Tapi aku buat jahat berganda-ganda*. Maybe aku salah konsep, maybe aku terlebih guna konsep. *angkat bahu*


Mungkin aku tak sebaik orang lain dlm persahabatan. Aku tak sporting. Aku tak selalu mengiyakan. Aku tak selalu menemani dan mengikut. Percayalah... semuanya sebab MITOS!. Sebabnya, once again... MITOS! Aku percaya, selepas satu tahap yang tertentu, kebaikan dan perbuatan kita pasti jadi melampau. Bila je aku sedar aku macam dah terlampau sampai diri aku macam dah jadi si buduh, aku pasti HENTI. Tekanan!


Aku penah hilang teman paling aku sayang. Sampai sekarang pon, aku masih syg dan ingat semua ttg dia. Walaupon pada teman2 lain, aku sering cakap.. aku tak kesah lagi dgn dia. Sebenarnya aku sgt kesah. Setiap kali jumpa, mesti aku rasa pilu yg amat. Mesti aku jd badmood setiap kali lps jumpa dia. Tp in front of her, I act like... I'm the best and who you are to be my bestfriend? Padahal dalam hati, punyalah sayang kat dia. Kongsi cerita, kongsi diary, kongsi air mata, kongsi semua! Dan lepas je everything turns to be bad antara kami, aku terus tak mau lagi berbaik dgn sesiapa pon secara melampau. Dan selepas tu lah, aku mula discover istilah2 persahabatan aku sendiri.
-Persahabatan pasti berakhir dengan adanya keinginan.
-Sahabat tak akan pernah sempurna buat kita. Pasti sedikit sebanyak dia akan menikam kita. Kerat jarilah ada sahabat sejati yang sanggop tatang kita bagai nak ghak! *Ni jari aku, sila kerat kalau perlu*

Jangan betulkan aku. Biarpun aku salah bagi kalian, tapi ia benar dlm sejarah aku.


Walaubagaimanapon, satu je sebenarnya HARGA TAK TERNILAI sahabat baik aku dulu tu. Dia tak pernah jadikan aku mainan di belakang aku, di dpn teman2 lain. Dia tak pernah memburukkan aku di belakang aku. Meskipun dia juga bengang maut dengan aku ada ketikanya, dia pasti terus hembus ke aku. Aku tak mau dia lagi sebagai sahabat sejati. Tak perlu kembali. Aku mau carik yang lain. Tapi seperti dia.



Terakhir, sebuah pengakuan.

Sumpah! Aku tak akan pernah mengata tidak baik tentang Aizar. Dia teman aku sejak kecik yang tak pernah buat aku menangis walau setitik pon. Astri. Dia bukan satu masalah bagi aku. Marlia. Terlalu byk kenangan dan kekuatan dari dia. Kekuatan yg tak akan didapati dari mana-mana pon. Athirah. Kamu selalu bangkitkan saya ketika jatuh. Kamu seorang sahabat terbaik. Dan juga.... My Beloved Drama Queen (u know who u are) . We cry on many things. And the most meaningful 'frenship' is YOU. Sbb kita lalui byk sgt kejadian-kejadian. To be honest, terlalu byk rasa tak terluah about u and about us. Semuanya disebabkan oleh satu rasa yg sgt dalam. I didn't really understand how was the feeling but... i wish i can say it my best. Sorry, no guts. Maybe someday...Betol ni. Ada je yg blom terluah. Menyebabkan aku jadi serba tak kena.


Akhirnya aku sudah jadi mak nenek. Sebelum sifat nenek-nenek aku semakin menjadi-jadi... elok aku berhenti. Mau berehat. Aku tidak sihat. Esok saja bual-bual tentang kesihatan. Doakan kesihatan aku ye :(
 

6 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
sebuah lagi contengan beremosi. hehe... friendship memang kompleks dan unpredictable, one moment rase happy dan rasa bodohla kalu ia berakhir, one moment lagi bole rase benci dan rasa bodohnya sbb pernah melaluinye.
12:51 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
tapi frenship tu penting. saya syg kwn2 saya... *walaupon pada yg telah pergi*.
kamu pon one of my fren jugak. *tp tak boleh dimasukkan dlm entry sbb ini khas utk gadis-gadis. atau u dun mind digolongkan bersama?* WAKAKAK. matilah kena tetak ngan adian...
12:57 AM  
Blogger Nashrex conteng...
gadis adian? ngahaha

aku pnah buat baik ngan sahabat sndiri.. akhirnya dia tikam aku cukup2.. curik hp aku... pastu nak saman aku! demmit!!
*rjuk entry lelama.. ngahahaha~
1:32 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
u oso my beloved drama queen...
things seems bad maybe becoz the surrounding had been influencing our emotion (well...at least , ME...ko tau la camne persekitaran mampu meng-emo kan aku...uhuhu...)but believe me... u're still the fren i will always jaga... maybe , FYI, u can't see it but i prefer that skarang aku lebih senang menjaga dari jauh... takpe kan...? ^_^
walopon kadang2 kiter nampak sangat jauh but believe me...kiter akan sentiasa dekat di hati (cHewAh!!ayaat!!!)
even though aku selalu tidak bersama kamu, aku sentiasa disisi kamu... get me??!muah!!~
9:24 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Kesian....
Kesian~
>.<
6:08 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
ey.. masalah ape eh?? hahahaha..
Its nice having a friend who thinks like you..
KAwan2 banyak jenis.. its up to us nak carik yang mcm mane dan tempuh sebarang cabaran throughout the journey of friendship..
we know each other for 5 years kan?? eventho we doesn't face the same ups and downs... we still be friend.

ayat merapu2 bagai.. nyehe
7:05 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."