Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, June 23, 2007

My Life As A Me

My Life As A Me?
sounds familiar?
CREDITS TO ADIAN.

Pelbagai aktivitas dilakukan hari ini. Sabtu yang baik buat aku. Kerna aku tidak lagi menjadikan hari liburanku sebagai sia-sia. Tetapi aku juga kurang pasti kalau-kalau terdapat aktivitas yang aku lakukan adalah sia-sia. Jangan worry, Beylo. Perkara sia-sia memang kerap berlaku.


  1. Meeting Alumni

    10 pagi, aku sudah menjemput Aizar ke Seraya. Menghadiri meeting Alumni sekolah. Kehadiranku adalah sekadar dipinggiran. Sekadar meramaikan jumlah jasad yang hadir. Sekolahku yang dulunya dirimbuni tumbuh-tumbuhan telah mengalami perkembangan sehat menjadi sebuah taman rekreasi yang diHUTANI tumbuh-tumbuhan. Sekolahku makin cantek. Aku akhiri segmen Alumni dengan jutaan teima kasih kepada teman-teman yang sudi menjemput aku yang veteran ini. Good luck kepada pengasas Alumni.

    (terima kasih atas pemberian yang memalukan i :p Rasa malu-malu ayam aku tadi. Malu yang ditambah dengan rasa tak percaya)

  2. Satu Kilo Kek Coklat Percuma.

    Benda percuma selalu sedap. Lebih sedap lagi kerna kek coklat itu dibuat sendiri oleh seorang lelaki comel yang memiliki sepasang mata yang bulat. Terima kasih encik saifuddin kerana dengan paksarelanya sudi membuat sebijik kek besar yang enak untuk saya. Malu i tadi tau u buat semua orang tau pasal u buat kek tu untuk i. Mana i nak letak muka i yang 'cannot go' ni? Apa i nak jawap kalau paparazi tempatan bertanya? wink! No lah. The cake taste good. Kau memang seorang chef yang hebat. Nanti bolehlah apply jawatan kitchen manager kat rumah aku eh. HAR HAR HAR! Tak sangka penantianku yang sangat lama berhasil juga. Tak sangka si mata bulat ni sanggop jugak buat kek untuk aku. Terima kasih eh Budin :p Susah payah aku dengan Aizar menjaga kek tu tadi sepanjang perjalanan ke Bangi.

    (kek percuma hasil pujuk rayuku yang panjang. Rasanya sedap, sesedap kek yang Aizar buat)

  3. UKM

    Minggu ni pergi UKM lagi sekali. Untuk hantar borang LI untuk rekod pensyarah pelawat. Universitas sedang mengalami beberapa pengubahsuaian. Antaranya, tar jalanraya depan fakulti aku telah ditebuk dengan huduh sekali untuk diubahsuai. Terdapat juga abang/pakcik guard yang baru. Dulu pakcik guard terdiri daripada golongan veteran, sekarang musim sudah berubah. Universitas telah memberi peluang pekerjaan yang meluas kepada mereka yang bertubuh bulat-bulat pula menjawat tugas sebagai guard. Oleh kerna itu, aku dan Aizar tergelak sakan seperti seorang gila kentang. Kenapa gelak? Sebab kami rasa aneh melihat terlalu banyak objek bulat di hadapan main entrance universitas. Ya ampun sekali! Mulutku kok laser banget.


  4. Yahoo! Messenger Skin

    Aku mendapat ketagihan baru terhadap YM skin making. Sepanjang hari aku men-design skin untuk messengerku. Aku memang sangat sukakan kesemua jenis seni kecuali seni bina badan. Aku sangat obseskan sesi grafik. Aku bisa mati akibat kegilaan yang melampau ini.


    (Ini skin yang saya buat sendiri.Ini merupakan sebuah kerja separuh jalan sebelum menemui kemalasan agong)


  5. Muat turun muka taip.

    Muka taip itu artinya FONT. Bagi mencapai penghasilan kerja design mahupun grafik / photo editing yang memuaskan nafsu, aku perlukan pelbagai muka taip yang gerek. Oleh itu, malam ini aku memuat turun beberapa muka taip dengan rakus sekali. Untuk pengetahuan masyarakat di luar sana, aku sememangnya seorang pe-muat turun muka taip, photoshop brushes dan theme yang berjaya. Tidak lama lagi, desktop ini bisa mengalami obesiti lantas boleh meletop. Nauzubillah...

    (sebahagian daripada zipfile muka taip yang dimuat turun dengan rakus. Aku sebenarnya hampir histeria kerna aku berasa tamak haloba mahu memeiliki kesemua jenis font)


  6. ESOK

    Aku tidak sabar menanti esok. Kerna esok adalah hari menjadi wanita sejati :)


Labels:

 

9 Congteng-conteng:

Blogger fara-D conteng...
waaa...today!!kita shopping!! so wanita lah kan....hiks!
8:24 AM  
Blogger Adian conteng...
wooh... ingatkan sape yg g ubah template blog aku tadi jadi cm blog ko. ahahaha... nyam nyam cambes la plak melihatkan kek coklat itu. hmm tambah2 lagi sekiranya ia diletakkan di dalam peti sejuk semalaman dan dimakan sejuk2...

(lari g bli kt giant)
9:54 AM  
Blogger FAIZUL conteng...
aiii...
mmg setuju pon..jalan2 ukm tu da macm kene bom!!..

plus kalo lalu kat kejut tu..cm nak masok kamoung org asli mner ntah..bole sakit bontot dlm keter tu..

sal pak guard tu pon sama..ramai yg muda2 plus yg beso2 badan..dan betambah peramah..lain dr yg lain..hahah!!
11:17 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
aghhhhh..
banyaknye yang aku lepas..
hahaha...

ast3
4:58 PM  
Blogger Nashrex conteng...
kek tu akan bertambah sedap kalau aku yg merasanya.. huwargh!!

*yahoo skin making? camana tu..
7:06 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
objek bulat? Miaahahaha!!! Yuk, nak sikit kek coklat tuhhhhhh!!!!
10:32 PM  
Blogger Antabax conteng...
yahoo skin ! nice !
2:30 AM  
Blogger aunieZ conteng...
wah..gile ah kek coklet pcume..ni yg jeles tahap dewa ni..
da la pnoh ceklat..ayoooo
8:31 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
wahahaahah..kek cekelat ku jaga bagai menatang coklat yg penuh..aku da rase,pandai gak Din nih buat..lebey kurang aku punyer..pasni aku wat kan ko kek kukus lak weh...
2:07 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."