Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, September 01, 2007

Bukan Bintang Biasa



ku pernah punya cinta
namun kini ku sedang suka kamu
cintaku dulu tlah kubuang jauh
kini ku ingin kamu

ku pernah menyendiri
di sini ku akan terasa sepi
walaupun bibir penuh gelak tawa
namun hatiku sepi

jangan bilang tidak
bila kita belum mencoba
siapa yang tahu akan sama
hatimu dan juga hatiku
lamanya bercinta bertahun tahun putus juga
kuharapkan dengan dirimu
walaupun singkat pendekatan
cinta kita kan abadi

ku pernah punya cinta
namun kini ku sedang suka kamu
cintaku dulu tlah kubuang jauh
kini ku ingin kamu

jangan bilang tidak
bila kita belum mencoba
siapa yang tahu akan sama
hatimu dan juga hatiku
lamanya bercinta bertahun tahun putus juga
kuharapkan dengan dirimu
walaupun singkat pendekatan
cinta kita kan abadi

jangan bilang tidak
waktu dicium aku bingung
namun dada ini bergetar
pipipun semu
namun aku mohon
jangan bilang tidak




Hari ini kubelanjakan waktu dengan melakukan aktivitas lagha seperti kebiasaannya. Aduh, chup chup! Selamat Hari Merdeka (belated) kepada tanah airku, Malaysia. Seperti biasa, semangatku terbakar-bakar menjelang 31 Ogos demi CUTI UMUM. Jangan nak keji aku, kerna aku yakin engkau pon sama seperti aku.


30 August (Khamis) - Hari presentation untuk projek Housing Masterplan. Jadinya, aku dan teman-teman mengambil cuti umum dan cuti hujung minggu ini sebagai liburan yang syurgawi walaupun sepatutnya TIDAK. Kerna persembahan masterplan kami tidak berjaya memberikan 'WOW element' kepada Encik Irfan dan Puan-Puan yang lainnya sebagaimana yang mereka harapkan. Maka, kami kena rectify masterpan itu. Owh, sungguh seronok!


31 August (Jumaat) - Pulang ke pangkuan keluarga kerana kami ini keluarga patriotik. Kemerdekaan perlu dihayati. Maka, kami sekeluarga memerdekakan diri dari kehidupan rutin yang membosankan. 31 August 2007 telah menjadi HARI KELUARGA buatku. Paginya, atuk dan nenek tercinta tiba di kediaman. Kufikir mereka benar-benar mahu menyertai program keluarga patriotik kami tapi ternyata aku silap. Atukku telah 6 hari di KL tetapi menginap di hotel. Pada hari ke-7, beliau melawat ke kediamanku untuk melihat batang hidungku. Selepas itu, atuk nenek pulang ke Johor. Kami sekeluarga meneruskan program keluarga patriotik dengan berjalan-jalan ke Kuala Kubu Baru dan seterusnya pulang ke kampung halmaan di Tanjung Malim bertemu sanak-saudara. Hatiku girang ketika berhenti di gerai buah-buah tempatan. Walaupun aku pernah suatu waktu dahulu membuat kenyataan keji di studio bahawa aku bukan penggemar buah-buahan tempatan, tetapi percayalah bahawa aku seorang penggemar manggis dan air kelapa muda yang hardcore. Tetapi strawberry Bandung masih mengganggu nafsu serakahku.


Di Tanjung Malim, berlakulah kejadian perkumpulan sanak sedara tanpa diduga. Sangat gembira. Hatiku melonjak riang. Malah punya gembiranya sampai hatiku melompat galah gara-gara mendapat habuan WANG dari atukku yang hartawan dan juga dari pakngah yang dermawan. Hidup memang indah jika dikelilingi oleh mereka yang dermawan. Ibubapa juga sangat dermawan. Syukur... syukur....


Tamat contengan senteng akal dariku.



*** BUKAN BINTANG BIASA ***


Hari ini aku telah download kesemua soundtrack BBB. Woh, kusuka. Hatiku tak keruan kerna kepinginnya sangat mo nonton BBB tapi dimanakah boleh kudapat filemnya? Aku suka Ayushita. Beliau comel. Setiap kali aku menonton lakonannya, aku terasa mahu memeluknya. Maksud aku, aku bergurau sahaja. Tapi Ayushita memang seorang cewek yang imut lagi cool. Lagi-lagi dalam Spaghetti.

Maka, di bawah ini aku sertakan OST BBB yang boleh dicuba oleh kalian. Tetapi, aku tidak dapat menyediakan kemudahan muat turun kerna aku tidak gemar melakukannya. Engkau nak, pergi berusaha. Aku cadangkan, selongkar di Multiply. Memang dijamin ada.

  • Bukan Bintang Biasa
  • Maafkan
  • Kucinta Apa Adanya Kamu
  • Tak Mau Sendiri
  • Tergila-gila
  • Karena Cinta (ini yang paling kusuka)
  • Jangan Bilang Tidak (Seperti yang dikongsikan melalui youtube di atas)

Oleh kerna aku cepat bosan dan aku tidak berapa berkenan dengan putaran muzik tempatan di corong radio tempatan, setiap kali punya waktu lapang (pada waktu tidak lapang juga) aku akan mencari gali lagu-lagu seberang yang menepati taste sederhanaku. Aku mahu berkongsi dengan kalian supaya kalian boleh turut mencari gali selepas ini. Tapi ada lagu yang sudah basi barangkali.

  • Seumur Hidupmu - Element
  • Dokter Cinta - Dewi Dewi (Lagu ni aku 'belajar' masa di Indonesia tempoh hari. Balik KL, aku terus buat kerja cari gali kerna menurutku, lagu ini tidak ada promotion di Malaysia tapi lagu ini asyik berputar je sepanjang aku di Bandung - Jakarta sampai aku jadi berkenan)
  • Elang - Dewi-Dewi
  • Tatapan Cinta - Syahrini (OST Coklat Stroberi)
  • Kenapa Malu - Acha Septriasa (OST Love Is Cinta. Aku sudah download kesemua lagunya tapi aku tak beraba berkenan maka aku malas nak lelong)
  • Menerima Kau Pergi - Acha Septiasa ft Irwansyah (OST Andai Ku Tahu)
  • Damai - The Fabulous Cats (Eh, eh... promote la lagu Melayu sikit kan. Kata patriotik tadi... :p)


Jariku sudah mahu putus (alasan). Aku harus berhenti. Kisah Bandung - Jakarta akan diconteng sebaik sahaja gangguan emosi dan radang perasaanku pulih kelak. Lagipun, aku bukannya dalam kondisi baik sangat sekarang ni. Hatiku ... cedera. AHAHAHA! Seronoknya....

Labels:

 

7 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
dan sy menjadi org pertama komen! aahahhaaghaha
7:37 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
eler nash..
ko mmg giler kuase..

at last, ko nyonteng gak..
happy selalu yer..
jgn sedey2 sangat,aku tau ko tabah!!
xmacam aku yg salu nanges solang2 nieh..hehehe..
aku ade cerita, tp tunggu saja kite bercuti2 nanti yer..
9:17 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nash - lama x kelihatan ko ni.

aiza - aku.... ok. aku memang ok! aku cuma jatuh cinta sahaja. bukan jatuh gaung atau jatuh laut... aaa... wakakaak. CITER? YER? aaa... jom kita bersua secepat mungkin. aku tau ko byk sorok rahsia dari aku. memang la ko!
11:27 PM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
waaa, bestnye sambut merdeka ngan family tercinta..rase mcm raye plak,heheee
9:03 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
kelako rambut Ayushita tuu, ada muncung mcm Alien je
4:16 PM  
Blogger Nashrex conteng...
lama tidak kelihatan..
kamu rindu rinduan?
oh...
syahdu
8:57 PM  
Blogger sHiBi conteng...
i xminat sgt indon tapi lagu ni bley tahan jugak eh..ulang2 i dgr..huhu
10:56 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."