Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, July 11, 2007

selamat tinggal UKM

aku mula bencikan UKM.
Kalau setakat nak tekan student, lebih baik bukak pusat serenti je.


Aku harap student akan diberi masa satu minggu untuk pengurusan diri. Tak boleh mulakan kelas pada hari pertama semester. Itu namanya MENZALIMI. Dan aku sangat berharap, manusia menjadi lebih bijak daripada sistem komputer. Sistem buat salah, aku kena bayar denda. Sistem tak hantar data, rekod aku tak disahkan. Boleh pergi jahanam.


Hati aku sakit betul.
Semangat aku nak pulun design semester ni sikit demi sikit dah terhakis. Bengang gila. Ini memang entri HANGIN dari aku. Aku sangat berasap-asap sejak 2 hari ni. Tolonglah mudahkan pelajar. Aku datang nak belajar, bukan nak buat charity dekat unit bendahari. Esok aku nak buat surat cadangan, suruh kementerian tukar je UKM tu jadi pusat kutip derma.



Aku nak pergi lari setempat. Membakar kolestrol, meningkatkan stamina.Bernafas dengan baik supaya bekalan oksigen dalam darah mencukupi. Hanya dengan itu aku boleh bertenang dan kembali waras. Berada di bawah tahap kurang kesedaran boleh mengakibatkan kejadian letupan di UKM esok. Nak pergi beli bom sekilo dua.




Oh ha...
Encik Irfan (the lecturer) sudah berjaya membolosi contengan maut di sini.Nampaknya, kawalan keselamatan dan sistem security harus dipertingkatkan. AHAHAHA.By the way, Hi there Encik Irfan! How are you? BUAHAHAHAH. They talked bout our blogs last Monday in the studio. Funny tak? I mean Adian's, Farah's and mine. Gosh ! But ... what to worry? Relax. Aku hanya conteng. Contengan yang tidak berdosa.


Selamat datang kepada semua warga Jabatan Seni Bina ke blog kami yang super sensasi ini! :p

Labels:

 

16 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
katakan'lah aku yang pertama! ha ha..

hai juga kepada lecturer2 & kawan2 kamu di sana...he he

*title kamu bunyi seperti mahu grad!
12:15 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
mael - pi tido kat hostel. Jgn tido sini. wakakakak!
12:20 AM  
Blogger Nashrex conteng...
cuba tgk cam aku. aku tido hostel. ekekeke
1:46 AM  
Blogger aunieZ conteng...
ahha..ye ke ukm sterok itu..nasib baik i masuk sane..ni da sminngu abis orientasi klas i tak start2 lagi..busan..! huhu

wahahah..lecturer baca blog u..mmg hebat ! ;p
11:27 AM  
Blogger chiku the chucuru conteng...
tak bestnyer lecturer baca blog. :P
nway, i pn dari ukm jgk dulu. FTSM kat belakang kejut tu jer. masa tu baru first year FTSM bukak. skang tak tau dah jd apa. lama dah tak jenguk. amekla gmbr guard bulat2 tu. dh super super seniorla kot. dah grad lama dahhhh......
4:49 PM  
Blogger Kemat conteng...
time keje nie orang selalu tanya, awak graduate dari mane..
'UKM'

err..UKM ade engineering ker..

alahai.. ramai ingat UKM nie utk kelas sastera jer
6:42 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
hi... slmt tggl ku pada mu.. ekekkeke!!!!!!
11:09 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
hebat blog ni, sampai lecturer pun baca...yeeehaaa....hidup chika...selamat datang ke dunia blog en. irfan....iyelah, blog cuma contengan...apa nk takutkan... ;)
8:31 AM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
ahahahaa, besalah cabaran nak blajo..kekeke..aku dulupun same gak kat utm sane..siap baling 8 bijik bateri toslet memalam kat pondok jaga sbb tak puas ati kena saman*gile takde keje..
2:32 PM  
Blogger Unknown conteng...
dah letop ke ukm tu? eheh
2:35 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
lom letop lagi.. aku nengok ade je lg ukm tu..
5:25 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
hoh. nasib baek sume lecturer aku tak reti bahasa melayu. haha..

papepon, ko hantar la surat aduan. :p
10:21 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
kemat,
org yg tanya camtu memang mcm katak bawah tempurung la...
UKM dah jd universiti penyelidikan... maybe yg tu pun dia xtau...
11:44 PM  
Blogger DaRk AnGeL conteng...
elo..
dah selalu masuk sini tapi tak komen. tp ni terpksa gak komen biler dgr student kena tindas mcm ni... i wont pay if i were you.. sistem salah, kita kena bayar??? siler jgn layan naik lemak mereka~! bawak bukti... pergi naik pejabat dekan or naib cansellor kalau perlu.. yup! i wud do that if i were you... jgn biarkan dri kena tindas mcm tu..
-me student UPM duduk bangi~
12:08 PM  
Blogger Sunan_Jati conteng...
wah ni dah kes aniaya!
11:26 AM  
Anonymous Loc conteng...
ko sakit, hati aku lagi la sakit ati, mcm2 aku sakit ati..pasal gaji la, pasal staff la, biasiswa la, ko punye kes simple budak2 punye kes itu pon kecoh per. Mane2 Uni pon same jek la. Ko tak sahkan subjek memang la kene bayar RM15 jangan nak salahkan sistem.Aku mase degree dulu dah kene 2 kali x kecoh pon. Memang sistem UKM rumit, daftar subjek 2 kali n sah subjek pade minggu ke 4. Ko yang tak paham sistem. Ko sepatutnye bersyukur dapat tinggal di gedung ilmu. Berapa ramai lagi manusia kat luar tu miskin maklumat, miskin ilmu. Aku sebagai warga UKM dulu kini dan selamanya ada jugak la tak puas ati ngan staff UKM..tapi aku lagi x puas ati ngan org kutuk UKM. UKM ni terbinanya dengan air mata rakyat dan senantiasa mengalami perubahan dari masa ke masa bukan trus jadi perfect n trus dpt guna sistem high-end tech. Kitorg bangun sistem makan mase beb bertahun2 termasuk documentation n prototype. Harap ko paham tu sebab ko warga UKM.So aku sarankan ko nak kutuk pon agak2 la sket sebab mende ni reflect kat ko balik.
10:38 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."